Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Rambursarea accizei la transportul de persoane ramane sub semnul intrebarii

Dupa agitatia care a avut loc in jurul introducerii accizei de 7 eurocenti la litrul de carburant, incepand cu 1 aprilie a.c., guvernantii au decis sa linisteasca spiritele prin adoptarea OUG 14/2014, care permite restituirea a 4 eurocenti din acciza.
Directiva europeana prin care statele membre pot oferi deduceri fata de nivelul accizei se aplica atat pentru transportul de marfa, cat si de pasageri, iar in cazul ultimului este vorba despre transportul regulat si ocazional, inclusiv transportul public ce beneficiaza de drepturi exclusive.
 

Prin urmare, sunt luate in calcul si serviciile de utilitate publica la returnarea accizei.
In legislatia romaneasca, in cazul transportului de pasageri s-a facut insa o traducere eronata a textului directivei, in sensul in care OUG 14/2014 include sintagma „transport regulat sau ocazional de pasageri, exclusiv transportul public local“ in loc de „transport public ce beneficiaza de drepturi exclusive“.
„Transportul are, in general, caracter public, dar, printr-o confuzie a termenilor, legiuitorii din Ministerul Finantelor Publice (MF) au adaugat termenul «local» dorind sa se refere astfel la transportul desfasurat in interiorul localitatilor. Numai ca, potrivit legilor 51/2006 si 92/2007, transportul public local nu il include doar pe cel urban, ci si pe cel judetean“, a explicat Augustin Hagiu, consultant in transporturi. Practic, in cazul transportului prin servicii regulate, doar la interjudetean si la international se va putea solicita ram- bursarea celor 4 eurocenti/litru.

Articole similare

Ad