Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Transport sub semnul incertitudinii

Dupa experientele avute in trecut cu organizarea atribuirilor traseelor judetene si interjudetene, cand operatorii de transport au fost „intoxicati“ cu stiri contradictorii privind amanarea sau nu a procedurilor, aceeasi stare de incertitudine planeaza si asupra licitatiei pentru traseele dintre Bucuresti si localitatile din Ilfov. Ca de fiecare data, nu numai ca decizia privind organizarea licitatiei a fost luata mult prea tarziu, astfel ca operatorii abia daca au avut timp sa se pregateasca si sa-si comande vehicule, insa, dupa toata agitatia si in timp ce programul de atribuire era in plina derulare, guvernantii se mai gandeau daca sa suspende procedura si sa o reprogrameze peste sase luni.
 

Iar pana la inchiderea editiei se vehicula ca s-ar putea amana licitatia.
Este de-a dreptul revoltator ce se intampla: totul incepe de la elaborarea criteriilor, cu care se porneste la drum intr-o anumita forma, iar apoi, din motive nestiute, sufera „mici” modificari prin punctele esentiale, care, probabil, servesc intereselor unora sau altora. Dupa care urmeaza actionarile in instanta ale celor care se considera dezavantajati de „ajustarile“ facute la criteriile de punctaj. Si aceste contestatii sunt plimbate pe la diverse tribunale si se primesc anumite rezolutii, pentru ca apoi, pe ultima suta de metri, legiuitorii – pe care se pune mare presiune – sa decida o amanare. Alti nervi, alte discutii.
Interesant este ca niciodata nu invatam din greselile trecute. Transportatorii sunt mereu nesiguri, mereu suspiciosi, nu pot sa isi faca de la inceput un „plan de bataie“, o planificare normala pentru orice agent economic. Daca si licitatia pentru Bucuresti-Ilfov se amana, ce mai pot sa faca operatorii care s-au pregatit cu autobuze urbane pentru a participa la atribuire? Sigur, pot folosi vehiculele pe trasee, asa cum s-a si intamplat in unele cazuri, insa nu au siguranta adjudecarii licentelor de trasee pe o perioada rezonabila de timp, care le-ar permite si amortizarea investitiei facute. Mai ales ca vorbim de autobuze urbane, pentru care nu exista prea multe optiuni de utilizare. Si daca se amana licitatia pentru metropolitan, si daca nu, ramanem din nou cu gustul amar al incertitudinii …

Articole similare

Ad