Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Zona metropolitana Bucuresti, un butoi cu pulbere

Organizarea atribuirii traseelor in zona metropolitana Bucuresti este o problema delicata, avand in vedere recenta suspendare a licitatiei chiar inainte de desfasurarea acesteia. Operatorii s-au pregatit conform vechilor criterii, insa acum se discuta despre schimbarea regulilor jocului. Iar aceasta schimbare ar putea fi extrem de costisitoare: echivalentul a 200 de autobuze. Modificarea legii 92 ar putea influenta direct atribuirea licentelor de traseu intre Bucuresti si Ilfov, insa prea mult timp la dispozitie oricum nu este, intrucat acestea au fost prelungite doar pana la 30 iunie 2015.
 

Daca lucrurile nu se vor rezolva favorabil pentru ei, operatorii din Ilfov sunt decisi sa protesteze.

Autoritatea Metropolitana de Transport Bucuresti (AMTB) a fost infiintata in 2011, ca urmare a acordurilor cu Banca Mondiala si cu FMI. Principala atributie este intocmirea si aprobarea programului de transport pentru zona metropolitana a Capitalei, care cuprinde si traseele dintre Bucuresti si judetul Ilfov. Obiectivele AMTB pentru perioada urmatoare includ interconectarea serviciilor de transport, regimul unic de taxare a biletelor si serviciul unic de informatii. Pana la realizarea acestora insa, institutia are probleme mai presante, respectiv atribuirea licentelor pentru programul de transport dintre Bucuresti si Ilfov, in prezent prelungit cu inca un an, pana la 30 iunie 2015.
Desi se discuta despre modificarea legislatiei in vigoare si realizarea unui studiu de trafic actual care sa releve nevoia de transport a locuitorilor din localitatile din Ilfov, Iulian Gheorghe, directorul general AMTB, este decis sa tina cont de achizitiile facute deja de operatorii pentru licitatia recent suspendata, mai ales ca specificul vehiculelor le face greu de utilizat pentru alte aplicatii.
„In proiectul de modificare a legii 92 AMTB are un capitol separat. Ramane de vazut daca transportul pe zona metropolitana va fi definit ca serviciu public sau ca serviciu contra cost, pentru ca in cazul primei variante intervine si criteriul pretului, iar de aici deriva toate aspectele ulterioare“, a precizat Gheorghe. In cadrul Ministerului Transporturilor a fost constituit un grup de lucru pentru a dezbate aceste aspecte.

Impunerea pretului, specifica serviciilor de utilitate publica
„Programul de transport in Bucuresti-Ilfov este in continuare facut cu microbuze, asa cum s-a preluat in 2005. Firmele care au investit in autobuze urbane sunt la ora actuala in dificultate, deoarece pe aceleasi trasee merg in continuare si competitori cu microbuze“, a precizat Gabriel Otet, administrator G&S Tours, din Ilfov, care a cerut Ministerului Transporturilor sa garanteze ca AMTB va ramane organizat in aceasta formula si ca se va organiza licitatia pe baza criteriilor stabilite initial. „Daca este nevoie de suplimentare a capacitatilor de transport, sa se faca acest lucru. De asemenea, daca se va dori introducerea unui tarif minim, atunci sa se discute cu operatorii pentru …

Articole similare

Ad