Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Elegant, practic, conceput pentru interurban

Dupa lansarea modelului UL business, la finele anului trecut, Setra a completat gama interurbana MultiClass cu versiunile S 415 si S 416 LE business (low-entry). Vehiculele combina beneficiile unui autobuz cu podea coborata cu tehnologia folosita la autocare, fiind in acelasi timp avantajoase din punct de vedere al costurilor de achizitie si de exploatare. Iar la confortul interior nu s-a facut rabat.

S 415 LE business si S 416 LE business raspund cererii tot mai mari pentru solutii de transport destinate persoanelor cu mobilitate scazuta.
 

In acelasi timp, piata se misca spre segmentul de mijloc din punct de vedere al pretului vehiculelor, consecinta a scaderii continue a bugetelor si a presiunii pe pretul biletelor, este de parere Philipp Panter, product planning Setra, si tocmai in acest context au fost lansate modelele LE business, care se incadreaza la clasa a II-a. Optional, ele se pot inregistra si la clasa I, pentru transport urban.
S 415 LE business a fost conceput din start ca un vehicul economic, fiind in acelasi timp spatios si confortabil. Inaltimea este aceeasi ca la 415 UL business – 3.350 mm – insa este cu 130 mm mai lung, pentru a optimiza configuratia interioara. Treapta este la 345 mm distanta fata de sol la usa din fata, respectiv la 385 mm la mijloc, si poate cobori pana la 305/340 mm daca se folosesc anvelope mai mici de 275/70 R 22.5. In plus, functia de ingenunchere permite o coborare suplimentara cu 70 mm a caroseriei spre dreapta, pentru a facilita accesul pasagerilor. Ampatamentul este de 6.330 mm, iar raza de viraj este putin sub 22 m. In partea din spate a vehiculului sunt amenajate si doua compartimente de depozitare de 250 l fiecare. Pasagerii pot folosi si etajerele de bagaje de deasupra scaunelor, de dimensiuni generoase si discrete in acelasi timp.

Interior spatios si confortabil
Interiorul 415 LE business este cu adevarat impresionant, gratie inaltimii utile de 2.620 mm in prima jumatate a vehiculului. Doua trepte de cate 220 mm fiecare permit accesul spre sectiunea din spate a autobuzului. Pasagerii care calatoresc aici se bucura de o vizibilitate foarte buna atat la interior, cat si la exteriorul vehiculului, gratie pozitiei mai ridicate. Si celelalte scaune sunt pozitionate pe strapontine de 190 mm. In cazul in care se doreste configurarea ca autobuz urban, accesul catre sectiunea din spate se face urcand trei trepte a cate 152 mm fiecare. Geamurile inalte confera luminozitate optima la interior. In versiunea standard, 415 LE business are usi single de 1.150 mm latime, care creeaza senzatia de spatiu si accesibilitate, iar optional se poate alege usa dubla la mijloc, cu deschidere de 1.380 mm. Avantajul usii single este greutatea mai mica si zgomotul redus la operare, fiind compatibila si cu rampa pentru carucior avand sarcina maxima de 350 mm.
In configuratie standard, vehiculul poate fi echipat cu maximum 49 de locuri (fara spatiu pentru carucior cu rotile). Scaunele Setra Transit sunt prevazute cu centuri …

Articole similare