Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

O aparitie… verde

Solaris a lansat in toamna acestui an noua generatie Urbino, disponibila in variantele de 12 si 18 m lungime. Autobuzul are o constructie complet noua, optimizata din punct de vedere al eficientei la rulare si al confortului, dar si proiectata pentru a fi compatibila cu toate sistemele de propulsie: diesel Euro 6, hibrid, gaz natural comprimat si electric. Asadar, noul Urbino nu este verde doar la culoare – sigla producatorului polonez fiind reprezentata de un caine verde – ci si din punct de vedere al sistemelor de propulsie folosite, prietenoase cu mediul.
 

Dupa lansarea europeana, care a avut loc in septembrie la IAA Hanovra, autobuzele Solaris Urbino au fost testate de jurnalistii din presa internationala de specialitate o luna mai tarziu, pe circuitul special din Sitges (in apropiere de Barcelona), precum si pe drumurile inguste si intortocheate din centrul pitorescului orasel catalan. Am avut la dispozitie doua vehicule cu motorizari diferite, DAF Paccar MX 11 si Cummins ISBe6.7, pe care le-am putut testa atat ca sofer, cat si din perspectiva pasagerului.

Design nou, optimizat, si capacitate crescuta de transport
Solaris Urbino are la baza un design complet nou, care incepe chiar de la structura de rezistenta, robusta, insa mai usoara. Aceasta este realizata din otel inoxidabil, iar punctele de imbinare intre profile, pe orizontala si pe verticala, au fost ranforsate. Podeaua este o combinatie intre foi de otel inoxidabil si foi de placaj. Pentru a compensa greutatea mai mare a motorizarii Euro 6, inginerii Solaris au mutat rezervoarele de aer comprimat in partea din fata a vehiculului. In plus, s-a reusit reducerea greutatii la alte componente, iar inaltimea totala a autobuzului a fost diminuata cu 5 cm, fara sa fie afectata inaltimea salonului pasagerilor. In acest fel a fost coborat si centrul de greutate al vehiculului, acum mai stabil si mai sigur. Conceptul de productie modulara a permis reducerea numarului de componente, in conditiile pastrarii gamei de modele si a posibilitatilor de configurare. De altfel, reducerea greutatii proprii de la 10.890 la 10.170 kg, prin optimizarea structurii vehiculului, face ca noul Urbino sa aiba o capacitate de transport de 110 persoane, cu sase mai multe decat inainte.

Interior spatios si confortabil
Interiorul este aerisit si luminos, iar amplasarea rezervoarelor de combustibil deasupra rotilor din fata nu doar optimizeaza distributia greutatii, ci ofera si mai mult spatiu de miscare pasagerilor. De altfel, noul Urbino are pana la 16 scaune (24 la modelul articulat) montate direct pe podea si, prin urmare, mai usor de folosit decat cele de pe strapontine. Latimea standard a usilor este de 1.230 mm, insa optional se pot comanda usi cu 20 mm mai late. In plus, acestea sunt si mai inalte (intre 1.970 si 2.000 mm), ceea ce faciliteaza accesul la bord. In special pe la prima dintre ele intrarea este larga si materialele de culoare neagra folosite la postul de lucru al soferului confera …

Articole similare

Ad