Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Proiectul de modificare a legii 92, inca in lucru

Proiectul de modificare a legii 92/2007 a fost creionat la nivelul departamentelor de specialitate din cadrul Ministerului Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice si acum se afla la cabinetul ministrului pentru avizare sau amendare. Odata obtinuta aprobarea acestuia, proiectul urmeaza sa fie pus pe site-ul institutiei pentru dezbatere publica.
Dupa adoptarea noului act normativ, normele metodologice vor fi elaborate de fiecare institutie implicata in transportul local de persoane, conform atributiilor ce ii revin.
 

Obiectivul principal este implementarea corecta a regulamentului european 1370, insa acest lucru nu este asa de usor de facut, atata timp cat la noi principala polemica intre autoritatile competente si operatori se poarta la nivel de definitii, respectiv pe marginea incadrarii sau nu a transportului judetean de persoane in sfera serviciilor de utilitate publica.
Inclusiv transportul in zona metropolitana Bucuresti va avea un capitol dedicat in cadrul noului act normativ si ramane de vazut cum vor reusi legiuitorii sa impace „si capra, si varza“, respectiv sa asigure aplicarea regulamentului in conditiile facilitarii participarii la atribuirea traseelor metropolitane pentru transportatorii care au achizitionat deja autobuze in conformitate cu vechile prevederi.
Pana la trimiterea spre consultare publica a proiectului legislativ este bine de stiut ca la nivelul Autoritatii Nationale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilitati Publice (ANRSC) s-a conturat forma cadru a contractului de servicii publice, care, de asemenea, urmeaza sa fie data spre aprobare in perioada urmatoare. Desigur, aceasta ar mai putea suferi modificari in functie de forma finala pe care o va imbraca noua lege a transportului public local.
Intre timp, ANRSC someaza transportatorii care opereaza pe traseele judetene sa plateasca o cota de 0,12% din incasari, asa cum se stipuleaza in legea 51/2006. Iar acesti bani ar trebui achitati retroactiv, de cand s-au obtinut licentele de trasee. Unii operatori au primit deja somatie sa plateasca, altii inca nu. Sunt firme care s-au judecat deja pe aceasta speta si au castigat. Ar fi insa bine ca la discutarea noului act normativ sa nu se scape din vedere aceasta redeventa, care acum este foarte mare.
Asteptam cu interes publicarea proiectului pe site-ul MDRAP.

Articole similare

Ad