Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Bilant pozitiv, asteptari pe masura pentru 2015

Vanzarile de autobuze au fost in crestere in 2014 fata de anul precedent, animate mai ales de achizitiile pentru zona metropolitana Bucuresti. In acelasi timp insa s-au finalizat mai multe licitatii de autobuze urbane si altele sunt in plan pentru 2015, majoritatea municipalitatilor punandu-si sperante in obtinerea finantarilor din fonduri europene. Pe segmentul microbuzelor, MDRAP a facut achizitii importante pentru transportul elevilor, iar la sfarsitul anului fusese demarata procedura de licitatie pentru alte 1.000 de vehicule.
 

Noul an promite sa fie interesant in special pe segmentul de transport public, unde s-ar putea da in sfarsit drumul achizitiilor de autobuze urbane pe bani europeni. Operatorii si furnizorii deopotriva isi pun mari sperante in validarea vehiculelor diesel Euro 6 ca fiind eligibile pentru finantare cu bani de la Uniunea Europeana si, odata ce Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice (MDRAP) va da unda verde, va incepe si pregatirea dosarelor. Desigur, mai departe depinde de cat de repede se va misca fiecare, insa cu siguranta vointa exista.
MDRAP va avea de rezolvat insa in 2015 o problema mult mai delicata: atribuirea traseelor pentru zona me-tropolitana Bucuresti. Prelungirea valabilitatii licentelor de traseu a amanat doar un deznodamant inevitabil, asupra caruia legiuitorii si transportatorii care in prezent isi desfasoara activitatea pe aceste trasee nu prea cad de acord. Principala problema este ca armonizarea legislatiei nationale cu regulamentele europene nu se prea poate face fara a „sacrifica“ operatorii privati. Din balbaiala autoritatilor, acestia au fost adusi in situatia de a-si cumpara vehicule avand o anumita configuratie, iar acum ele trebuie sa isi gaseasca locul pe piata. Ramane de vazut cum si in ce conditii.
Per ansamblu, 2014 a fost un an bun. Numarul operatorilor licentiati pentru transport de persoane contra cost in numele unui tert era la 28 noiembrie 2014, de 3.910. Tot la sfarsitul lui noiembrie erau valabile in evidentele Autoritatii Rutiere Romane 27.738 de copii conforme, cu 3.558 mai multe decat in iulie 2014. Tendinta de crestere se mentine, asadar, dovada si numarul mai mare de autovehicule noi de transport persoane inmatriculate in intervalul ianuarie-noiembrie 2014, cu peste 20% mai mult decat in perioada similara a anului precedent. Este adevarat insa ca achizitiile facute in primele luni special pentru atribuirea traseelor din zona metropolitana Bucuresti – procedura care in final s-a amanat – au cantarit mult in balanta vanzarilor de vehicule noi. In acelasi timp, pentru decembrie erau asteptate, de asemenea, rezultate bune, in special datorita livrarilor efectuate in urma licitatiilor finalizate in cursul anului.

Vanzarile de microbuze si autobuze, in crestere
Astfel, in primele 11 luni din 2014 au fost inmatriculate nu mai putin de 321 de autobuze noi si 814 second-hand. Numarul acestora din urma este, de asemenea, in crestere, cu aproape 24%, dupa ce in 2013 …

Articole similare