Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

20 de ani agitati, dar frumosi si impliniti

Anii ’90 au fost o perioada propice pentru demararea multor afaceri, totul era aproape nou pentru Romania, oamenii descopereau libertatea de a calatori si la vremea aceea autocarul era cea mai la indemana varianta. In aceasta perioada, si Liliana Sarafidou venea des in tara, din Grecia, si atunci s-a gandit ca poate sa isi deschida propria firma de transport de persoane. Astfel a aparut pe piata Lilian Express EL-RO, companie care acum este foarte cunoscuta pe relatia Romania-Grecia si retur.
 

Au urmat ani agitati si grei, dar Liliana Sarafidou a avut norocul ca s-a inconjurat cu prieteni si angajati buni, la fel de implicati, astfel ca afacerea a mers „ca pe roate“, iar faptul ca e femeie nu a reprezentat niciun impediment, cel putin nu in relatia cu angajatii.

Liliana Sarafidou nu a avut pregatire in transporturi, ci este fosta sportiva de performanta, a facut caiac, iar in anii '70 a hotarat sa emigreze in Grecia, unde si-a deschis un magazin. Dupa Revolutie a venit des in Romania, pentru a-si vedea fiul, pe Tasos, student la medicina. „Il vizitam, veneam cu autocarul din Grecia si am decis ca pot sa organizez si eu transport de persoane. Pe atunci acesta era monopolizat de doua firme, dar tot am indraznit sa intru pe piata. A fost oarecum dificil sa deschid firma la acel moment, dar nu am intampinat probleme deosebite. Intrarea pe piata transporturilor nu a fost o mare provocare deoarece mi-a placut ideea de a avea firma mea de profil. M-au ajutat mult prietenii, cu informatii si cu bani. Mi-au fost de mare ajutor si soferii, ei se ocupau de reparatii, mergeau la service. Atunci aveam nevoie de sprijin pe partea tehnica, iar barbatii fac asta mai bine. Parca ieri am inceput, nu am obosit inca, desi modul in care se fac afaceri in Romania este din ce in ce mai greu, dar speram ca lucrurile se vor indrepta“, a afirmat Liliana Sarafidou, mentionand ca „nu mi-a fost greu fiind femeie si nici nu mi-a fost frica niciodata. Nu m-am simtit discriminata, relatiile cu angajatii au fost fara probleme, nu am simtit ca ar fi indisciplinati doar pentru ca sefa lor este femeie. Da, am fost tratata discriminatoriu de concurenta, am fost perceputa gresit pentru ca sunt femeie si sunt implicata pe piata aceasta. Poate pentru ca am facut mai mult decat trebuie si au fost multi invidiosi pe faptul ca o femeie care a intrat pe piata mai tarziu a reusit sa dezvolte afacerea atat de mult. Dar eu sunt mandra ca am reusit sa am o afacere de succes.“

Munca, implicare si contact direct cu clientii
Primul autocar cumparat a fost un Mercedes O303 second-hand, iar acum compania opereaza 20 de autocare si are 18 birouri in Romania si sapte in Grecia, cu circa 100 de angajati. „M-am ocupat doar de ruta Romania-Grecia, poate de asta ne-am si dezvoltat asa mult. Inca de la inceput afacerea a mers bine, cererea era mare. Erau multi studenti greci care veneau la studii. Dar m-am si implicat foarte mult si m-am si consumat mult, eram toata ziua la masini, vorbeam cu soferii, …

Articole similare

Ad