Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Optimizarea activitatii logistice cu metoda VSM

Cu ocazia conferintei Arilog, Vladimir Badic, process&technology manager Unilever Supply Chain Company AG, a explicat cum poate creste eficienta activitatilor logistice cu ajutorul metodei VSM (value stream mapping), respectiv prin analiza proceselor de lucru. Compania a aplicat deja aceasta metoda in cinci tari europene, unde rezultatele au aratat o imbunatatire a activitatii cuprinsa intre 12 si 21%.
 

Unilever Supply Chain este compania prin care Unilever coordoneaza lantul logistic din Europa, de la achizitii si productie in cele 70 de fabrici la activitatea de logistica. Compania detine peste 200 de centre de distributie de unde efectueaza 140.000 de livrari pe luna.
Unilever a realizat analiza VSM in cinci tari europene: Marea Britanie, Benelux, Italia, Polonia si Germania. Procesul a fost coordonat de Vladimir Badic, care a primit ajutorul unor consultanti externi, dar si al reprezentantilor logistici ai Unilever din cele cinci tari.
In urma acestor procese a rezultat o imbunatatire a activitatii cuprinsa intre 12 si 21%. „Pentru a ajunge la astfel de rezultate, este nevoie ca fiecare sa se uite la procesele din compania sa, pe care sa le imbunatateasca sau sa le reconfigureze si sa stabileasca o serie de solutii care sa acopere mai multe arii de activitate.“ Vladimir Badic a explicat ca, pentru a putea fi competitivi, trebuie ca permanent sa verifice toate procesele, iar daca unele sunt ineficiente trebuie analizate si rezolvate.
VSM este o metoda de a analiza statusul curent si de a stabili un status viitor pentru o serie de procese pe care le urmeaza un produs sau un serviciu de la inceput pana la client.
„Sfatul meu inainte de a incepe este de a vedea ce anume doriti faceti pe viitor.“ Astfel, ar trebui stabilita o metodologie prin care sa se configureze imaginea de ansamblu, obiectivele, scopul, limitarile, asumarile, riscurile, lucrurile ce pot fi realizate si resursele disponibile. „Este foarte important de stabilit care sunt resursele disponibile, deoarece uneori avem ambitia si solutiile de a schimba unele lucruri, insa organizatia pur si simplu nu are resursele necesare.“
Mai intai ar trebui stabilit de ce se doreste realizarea unei analize VSM, ce anume ar trebui schimbat, pe urma se determina un obiectiv si pe urma scopul. Se poate stabili un scop geografic, respectiv ca focusul sa se concentreze pe anumite tari, dar si pe anumite procese. Iar apoi ar trebui sa intre in discutie si restrangerile, dupa care se ia in considerare managementul riscului, care este o componenta foarte importanta a managementului.
Potrivit lui Vladimir Badic, VSM necesita o perspectiva multipla, unde se iau in calcul relatiile dintre unitati, dar si gradul de automatizare al companiei. De asemenea, este nevoie si de o analiza a perspectivei afacerii cu nevoile specifice, dar si cu lucrurile obligatorii ce trebuie realizate.
Iar ultima componenta este cea de perspectiva a sistemului IT, prin care se va stabili daca instrumentele IT de lucru …

Articole similare

Ad