Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Standarde de calitate germana la Ankara

Fabrica de la Ankara este singurul centru de productie MAN unde se construiesc toate modele din portofoliu – MAN Lion’s Intercity, Lion’s Regio, Lion’s Coach si Lion’s City, precum si Neoplan Skyliner, Cityliner, Jetliner si Tourliner. Aici se opereaza un sistem integrat de productie si au fost facute in ultimii ani investitii de aproximativ 15 milioane de euro.

Dupa ce in ultimii ani a fost intr-un proces continuu de restructurare, MAN a decis sa isi concentreze toate eforturile asupra fabricilor din Starachowice (Polonia) si Ankara (Turcia), pentru autobuze si autocare, precum si a fabricii din Salzgiter (Germania), pentru sasiuri. Productia totala in 2015 se va situa la aproximativ 5.000 de unitati, din care 2.000 in Polonia, 2.000 in Turcia si 1.000 in Germania, apreciaza Rudi Kuchta, Senior Vice-president Sales and Product Bus MAN.
 

Fabrica din Turcia dispune de cea mai moderna tehnologie de productie, astfel ca pana si autocarele Neoplan au fost transferate la Ankara. Reactia clientilor – in special de Neoplan – cu privire la noua strategie de productie a fost pozitiva, iar vizitele la fabrica au sustinut campaniile de informare si promovare duse de producatorul german in randul clientilor, pentru a-i asigura de nivelul ridicat al calitatii.

Investitii masive in KTL si vopsitorie
Productia scheletului vehiculelor presupune constructia a sase componente principale: peretii laterali, acoperisul, partile din fata si din spate si componentele de sasiu. Acestea sunt montate pe un suport si sudate, precizia operatiilor fiind masurata cu ajutorul laserului. Sistemul 3D de verificare a preciziei sudurii a fost implementat in 2011, iar acuratetea masuratorii este de 0,001 mm. Masuratorile se fac zilnic, fiind urmarite circa 700 de puncte de sudura, pe un vehicul ales aleatoriu de pe linia de productie.
Calitatea este atent verificata, iar marja de toleranta, spre exemplu, pentru lungimea scheletului unui autobuz de 12 m, este de 0,5%, adica aproximativ stalpii 6 mm.
In functie de model, scheletul unui vehicul poate cantari intre 3.000 si 3.500 kg.
La randul lor, capriorii se impart in patru categorii principale: autobuze urbane MAN, intercity MAN, autocare MAN si autocare Neoplan.
Dupa sudura principalelor componente ale scheletului, acesta trece mai departe prin 14 etape de productie, care includ sudura foilor peretilor laterali si ai tavanului, montarea izolatiei interioare etc. Special la executia peretilor laterali, foile de metal galvanizate sunt intinse cu un aparat special si fixate pe vehicul prin puncte de sudura.
Instalatia de tratare anti-coroziune prin scufundarea in baie cataforetica (KTL) a fost montata in 2011, iar investitia s-a ridicat la 10 milioane de euro. Nu mai putin de 10.000 m2 sunt alocati doar pentru tratamentul anti-coroziune, la care sunt folosite doua macarale cu capacitate de ridicare de 12 t si 11 vane, avand un volum de 300 m3, ce contin substante chimice lichide in diverse compozitii.

Articole similare

Ad