Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

O noua generatie de autobuze Euro 6

Dupa prezentarea noilor Urbino 12 si 18 la UITP, targul cel mai important pentru cei care activeaza in domeniul transportului public, si care anul acesta s-a tinut la Milano, Solaris a invitat presa europeana sa testeze cele doua modele atat pe un circuit specializat, cat si in oras. Autobuzele impresioneaza atat prin designul modern (castigand, de altfel, mai multe premii in domeniu), cat si prin functionalitate – au crescut capacitatea de incarcare, stabilitatea si nivelul de siguranta si au scazut consumul, nivelul zgomotului si al vibratiilor etc. – lucru demonstrat si de feed-back-ul pietei, fabrica din Poznan lucrand cu motoarele turate pentru a raspunde comenzilor din ce in ce mai numeroase.
 

Noutatile vizibile de la exterior sunt integrarea elementelor care se monteaza pe acoperis in interiorul cadrului caroseriei, astfel ca linia acoperisului este acum uniforma si mai aerodinamica. Suprafata vitrata este in continuare foarte generoasa, pentru multa luminozitate la interior, panourile laterale avand o linie dinamica, atractiva, completata de un design modern al pavilioanelor rotilor, distinctiv pentru noul Solaris Urbino.
Acesta este mai compact, avand o inaltime cu 15 cm mai mica fata de generatia anterioara (3,1 m, fata de 3,25 m), ceea ce nu se simte si la interior.
Dispunerea axelor este diferita, cu distante de 6 si respectiv 5,9 m pentru axele fata/spate, fata de axa centrala, consola fata fiind de 2,7 m, iar cea spate, de 3,4 m in cazul Urbino 18, si asta datorita reproiectarii cadrului caroseriei, care lasa loc pentru blocul rezervoarelor de aer in partea din fata, iar in pavilioanele rotilor de la cea de a doua axa au fost prevazute rezervoarele de combustibil (care, in cazul Urbino 18, ajung la 340 l). Gratie dezvoltarilor inovative, incarcatura este mai bine distribuita pe axe, transferand o parte din incarcatura dispusa pana acum pe axa motoare catre axa fata. Astfel a fost crescuta capacitatea de transport si s-au imbunatatit performantele dinamice ale autobuzelor.
Un alt aspect urmarit prin aceasta modificare a configuratiei este obtinerea unui numar mai mare de scaune dispuse la nivelul podelei: 23, fata de 17 in cazul Urbino 18, respectiv 16, fata de 10, la noul Urbino 12. Acest lucru creste confortul calatorilor si imbunatateste aspectul interior, mai aerisit si usor de intretinut. Prin plasarea rezer- voarelor de combustibil in pavilionul rotilor, podeaua dintre prima si a doua axa este complet plana. Pe langa multele avantaje ale acestei configuratii, exista si un mic dezavantaj: cu ocazia testului de conducere de la Milano am constatat ca de pe scaunele dispuse dupa a doua axa, chiar deasupra rezervorului, la Urbino 18 se simtea mirosul de motorina. E adevarat ca vorbim de un prototip, iar testul s-a desfasurat pe un drum regional, intre circuit si un orasel din apropiere, soseaua de proasta calitate zgalta- ind autobuzul din toate incheieturile, ceea ce ar trebui sa nu se intample in oras. De ajutor a fost noua suspensie …

Articole similare

Ad