Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Incursiune in istoria Setra la bordul unor vehicule istorice

Istoria autocarelor compacte Setra a inceput in 1955 cu S6, care avea 6,7 m lungime. S6 a fost al treilea model din prima gama de modele (10) a producatorului Karl Kässbohrer, cu sediul in Ulm, care l-a prezentat in premiera la salonul auto de la Geneva acum 60 de ani.
Primul autocar compact cu caroserie autoportanta putea transporta pana la 25 de pasageri, raspunzand astfel nevoii operatorilor de turism care doreau un autocar de pana la 7 m lungime.
 

Solutia constructiva, cu o consola de 2,6 m, era greu de obtinut la acea vreme. De asemenea, nu era suficient spatiu pentru montarea unei suspensii normale, astfel ca inginerii Setra au venit cu solutia de a folosi un sasiu cu o suspensie independenta in fata si axe pendulante pe spate, echipat cu arcuri de torsiune elastice si cu o unitate bloc motor-transmisie-diferential. Autocarul avea o latime de 2,25 m, avand un parbriz panoramic extins, care oferea o vizibilitate excelenta si un aspect modern si armonios in acelasi timp.
Setra a produs nu mai putin de 1.172 de autocare S6 pana in 1964, cand acesta a iesit din productie, fiind inlocuit de S7, de 7,67 m.

Articole similare

Ad