Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Grecia ramane cea mai solicitata destinatie turistica

Editia de primavara a Targului de turism a fost luata cu asalt de catre cei interesati sa isi planifice din timp vacanta, iar ofertele au fost pe masura asteptarilor. Grecia, Turcia si Bulgaria raman in topul preferintelor turistilor, dar este imbucurator faptul ca de la an la an creste interesul pentru concediile in Romania. Operatorii de transport care s-au extins pe segmentul turistic nu au de ce sa se planga: charter-ele cu autocarele raman la mare cautare, mai ales ca si nivelul serviciilor oferite este foarte ridicat.
 

Targul de turism a oferit, si in aceasta primavara, vacante catre toate destinatiile si pentru toate buzunarele. Expozantii s-au intrecut in pachete promotionale pe perioada celor patru zile de targ, dovada a faptului ca acesta ramane un eveniment de vanzare, si nu doar de informare/promovare.
Filadelfia Turism a propus pachete speciale pe mai multe categorii de produse. Altfel, pe charterele proprii cu autocarele, operate pe Grecia, Turcia si Bulgaria, au fost reduceri fie la rebooking, fie la pretul camerei, iar pe Bulgaria copiii au primit transport gratuit. „Practic, fiecare pachet turistic a avut ceva deosebit. Cererea pentru autocar este in continuare mare, pentru ca este foarte accesibila – in plin sezon, se opereaza si cate patru curse charter pe saptamana. In plus, facem calatoria atractiva, intrucat folosim autocare foarte bine echipate, cu monitoare LCD incorporate in tetiere, care ofera posibilitatea de vizionare filme si jocuri“, a declarat Dana Chiorean, director de marketing Filadelfia Turism.
Cele mai solicitate destinatii din Grecia sunt Paralia Katerini, urmata de insulele Thassos si Corfu, dar si pensinsula Halkidiki. Pe langa destinatiile cu autocarul din portofoliu s-a inregistrat o crestere foarte mare pe Republica Dominicana si Mexic (de 100%), destinatii, de asemenea, in oferta Filadelfia Turism. „Si circuitele in Israel si Iordania au fost la mare cautare pentru serviciile de foarte buna calitate, atat in ceea ce priveste organizarea itinerariului, cat si din punct de vedere al cazarilor, care sunt atent alese, doar hoteluri de patru si cinci stele.“
Autocarele folosite pentru charter sunt operate de Tabita Tour, compania de transport din cadrul grupului Filadelfia. Aceasta a incheiat anul trecut cu o cifra de afaceri de 14 milioane de euro si o crestere cu 5% comparativ cu 2014, nu mai putin de 126.000 de pasageri fiind transportati cu autocarele Tabita Tour pe cursele regulate internationale.
Spania ramane linia internationala cea mai profitabila pentru companie, insa se observa cresteri si pe relatii ca Franta sau Italia. De altfel, nu este exlusa si deschiderea de rute noi in decursul acestui an.
Flota Tabita Tour este compusa din 62 de autocare si 25 de microbuze. Dintre acestea, 39 de autocare sunt folosite pentru cursele internationale regulate spre Spania, Franta si Italia, 19 autocare deservesc cursele interne, iar patru autocare efectueaza, in medie, charterele verii spre Grecia, Turcia si Bulgaria. Recent a fost cumparat un autocar Setra nou, iar in prezent se deruleaza procedura de achizitie pentru alte doua modele Setra 517 HD pentru liniile internationale. Alte doua vehicule urmeaza sa completeze, tot in acest an, flota pentru cursele interne.
„Segmentul de transport ocazional a fost in crestere de la an la an la Tabita Tour, iar in 2015 a depasit cu 11% volumele din anul precedent. In 2015, principalele cereri pentru curse ocazionale au fost pentru Italia, Polonia, Franta, Grecia si Turcia, care raman destinatiile de interes si pentru 2016 pe acest segment“, a declarat Diana Gansca, director de vanzari Tabita Tour.

Creste cererea pentru litoralul romanesc
TUI Travel Center continua in acest an investitia in punctele de vanzare din centrele comerciale, astfel ca se va ajunge la 76 de agentii. In ceea ce priveste ofertele de vacanta, in 2016 a fost introdusa o destinatie noua pentru cursele charter – Ibiza, Spania – in acelasi timp fiind consolidate destinatiile traditionale pe Grecia, Turcia, Bulgaria, Tenerife si Palma de Mallorca. „Se constata o cerere foarte mare pentru litoralul romanesc si pentru cel bulgaresc, in cazul primului accentul fiind pus mai ales pe statiunile din sud. In paralel promovam puternic Green Vilage, un proiect propriu care se deschide pe 15 aprilie, iar pentru Pastele Ortodox au fost gandite oferte speciale“, a declarat Cosmin Marinof, director de vanzari TUI Travel Center. „Celelalte destinatii se mentin constante sau au usoare cresteri, de aproximativ 5-10%, in conditiile in care turismul cunoaste o tendinta crescatoare si chiar pe perioada targului au fost facute multe rezervari. Este adevarat ca pe langa reducerile acordate pentru inscrierile timpurii, care au ajuns pana la 50%, clientii au avut posibilitatea achizitionarii unei vacante cu un avans de 99 de euro, iar restul in rate sau pana cu 30 de zile inainte de plecare. Oricum, se vede clar ca oamenii s-au mai relaxat, salariile au crescut, TVA a scazut si probabil ca sunt mai increzatori sa investeasca in vacanta.“
Pentru liniile de transport international Eurolines, 2015 a adus o crestere de 4% a numarului de bilete vandute, la acest lucru contribuind si deschiderea celor doua linii noi, pe Marea Britanie si Scandinavia. Pentru 2016 se pregateste Wi-Fi in roaming, dar si serviciul de check-in on-line pentru autocar, astfel incat sa nu mai fie necesar biletul, iar imbarcarea sa se faca doar cu actul de identitate. De asemenea, se continua procesul de innoire a flotei, astfel ca in primavara se discuta achizitia a doua sau trei autocare, cu aceeasi configuratie ca precedentele.
La nivel de grup, obiectivul pentru anul acesta este de crestere a cifrei de afaceri cu 10%, in conditiile in care 2015 s-a incheiat cu 109 milioane de euro.

Memento Bus by Christian Tour
Memento Bus este primul „smart cost bus“ din Romania, un proiect al Christian Tour, realizat in parteneriat cu operatori din Spania, Turcia, Italia, Grecia, Bulgaria etc.
Pentru inceput activitatea a fost demarata cu 15 autocare Setra – relocate din flota companiei de transport – iar la inceputul lui martie erau asteptate in flota alte 10 Neoplan. „Pentru inceput, Memento Bus va asigura legaturi cu 30 de orase mari din Romania si cu toate destinatiile internationale. Preturile vor fi dinamice, cu incepere de la 1 euro, cu care speram ca vom atrage cat mai multi turisti. Anul trecut am avut 200.000 de turisti si tot in 2015 am atins numarul de un milion de turisti dupa 19 ani de la infiintare“, a declarat Marius Berca, director operational Christian Tour.
Obiectivul companiei este ca in urmatorii 3-4 ani sa se ajunga la patru milioane de calatori.
Conceptul Memento Bus a venit din Europa de Vest, insa investitia in Memento Bus Romania apartine exclusiv Christian Tour. In prezent sunt vizate doar destinatii turistice, operate sub forma de curse ocazionale. Toate autocarele sunt configurate astfel incat sa ofere un nivel ridicat de confort (toaleta, internet Wi-Fi) si nu va lipsi nici insotitorul de bord pe fiecare cursa. Turistii isi vor putea achizitiona contra cost bauturi, paturica sau perna etc., la fel cum se intampla si in strainatate. De mentionat ca si circuitele incluse in oferta sunt conceptia Christian Tour.
Dupa ce anul trecut a fost deschis sediul din Chisinau (Republica Moldova), recent au fost inaugurate sediile din Belgrad (Serbia), Varsovia (Polonia) si Budapesta (Ungaria). „Incercam sa facem un turism international“, a mai subliniat Marius Berca.
Tot pentru anul acesta este planificata inaugurarea cluburilor de vacanta „Suri Club“. Acestea sunt hoteluri din diferite statiuni din Grecia si Turcia, unde familiile cu copii beneficiaza de programe speciale pentru cei mici, inclusiv personalul vorbind limba romana. Familia Suricescu ramane alaturi de Christian Tour si in acest an si, in plus, a fost luata exclusivitate pentru Romania pentru Scooby Doo pe urmatorii trei ani. De la momentul lansarii ofertei si pana in prima zi a targului de turism se vandusera deja 10.000 de pachete pe Antalya. „Desi Grecia ramane si in acest an destinatia numarul 1, Turcia si mai ales Antalya este in crestere cu 40% fata de aceeasi perioada a anului trecut.“

Wi-Fi la bord, tot mai solicitat
Hello Holidays Transport are in plan pentru 2016 marirea parcului auto, in contextul in care atat transportul intern, cat si cel international sunt in crestere. Cea mai viabila varianta este achizitia unui autocar Mercedes-Benz Travego, care sa fie bine dotat si sa corespunda cerintelor de confort ale clientilor. Tot pentru acest an se analizeaza posibilitatea introducerii internetului Wi-Fi la bordul autocarelor Hello Holidays Transport si montarea de prize la fiecare bancheta, pentru ca a inceput sa fie printre principalele solicitari venite din partea pasagerilor.
Cei mai multi turisti calatoresc in Grecia, iar charterele au si cea mai mare pondere in activitatea de transport, mai ales in sezon (mai-septembrie). „Turcia este o destinatie la fel de cautata pentru vacantele de vara, iar Hello Holidays Transport opereaza chartere catre Kusadasi, Bodrum si Marmaris. Pe de alta parte, insa, si circuitele in Europa au mare cautare, destinatii precum Serbia, Croatia, Ungaria, Polonia, Germania, Cehia, Slovacia si, desigur, Europa de Vest. Primavara si toamna turistii cauta excursiile de o zi catre diferite destinatii turistice din Romania sau Bulgaria. Romania surprinde cu o serie de castele si zone istorice de o deosebita frumusete si importanta: Peles, Bran, Cantacuzino, Brasov, Sinaia sau chiar imprejurimile Capitalei. Bulgaria este cautata pentru destinatii de o zi precum Balcic, Plevna, Ruse sau Veliko Tarnovo“, a explicat Gabriela Dinu, coordonator de transport Hello Holidays Transport.
Autocarele companiei sunt folosite cu preponderenta pentru charterele si circuitele agentiei de turism Hello Holidays, dar se pot onora si cereri de inchiriere catre terti. Chiar daca vehiculele sunt alocate aleator pe curse, in functie de programul de transport si de disponibilitate, echipajele de soferi raman, de regula, constante pe anumite rute. Iar odata cu achizitia noului autocar au fost planificate si noi angajari.
Pe perioada targului, agentia de turism Hello Holidays a pregatit oferte speciale: cazare gratuita in Grecia, excursii de o zi cadou pentru orice circuit achizitionat pe perioada targului, reducere egala cu varsta turistului sau calatorie gratuita pentru copii spre Turcia.
Dintre furnizorii de vehicule, singurul expozant la targul de turism a fost Bavaria Bus, care a prezentat doua microbuze carosate pe sasiu MB Sprinter. Este vorba de un model VIP pentru curse shuttle sau turistice (cu parbriz panoramic, geamuri laterale mari si numeroase echipari la interior) si o versiune dedicata curselor de linie, care este insa suficient de bine echipata pentru a putea fi utilizata si la curse turistice.

Articole similare

Ad