Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Flota Eurolines – economii substantiale gratie solutiilor telematice WebEye

Cu o flota proprie de 26 de autocare si peste 134.000 de pasageri transportati in toate colturile lumii doar in 2015, grupul Eurolines a apelat din timp la solutiile telematice, din doua motive majore: dorinta de a garanta securitatea pasagerilor si necesitatea de a reduce cheltuielile operationale. Astazi, managerii Eurolines nu concep functionarea flotei fara solutiile de monitorizare si considera investitia in acest proiect drept o idee inspirata, care a avut rezultatele asteptate. Pentru WebEye Romania, colaborarea cu Eurolines este o provocare ce se poate constitui intr-un veritabil studiu de caz.
 

Asa cum explica Dragos Anastasiu, presedintele Eurolines, „am discutat de-a lungul anilor cu mai multi furnizori de telematica, initial pentru ca am simtit nevoia sa controlam consumul de combustibil. Ne-a interesat si partea de monitorizare pentru ca transportam pasageri si este esential sa stii in orice moment unde se afla fiecare autocar, precum si comunicarea soferi-dispeceri. Am stabilit ca WebEye are raspunsurile pe care le cautam, asa ca lucram impreuna din iulie 2012 si continuam sa ajustam, din mers, cererea si oferta.“
WebEye este furnizor de solutii telematice pentru compania Rombus, parte a grupului Eurolines care se ocupa de transport pasageri, si care in perioada 1995-2015 a transportat peste trei milioane de persoane in peste 300 de destinatii din Europa.
In prima faza, colaborarea dintre cele doua companii a insemnat instalarea unui pachet de baza track&trace. A urmat un upgrade, prin instalarea de sonde litrometrice pentru monitorizarea consumului de carburant.
„Cand ai o flota de autocare cu peste 4,7 milioane de kilometri rulati anual, informatiile privind consumul de carburant si stilul de condus sunt esentiale. De cand am implementat solutiile WebEye am ajuns la economii de zeci de mii de euro/flota/luna“, a spus Cristian Baciucu, director general Rombus.

Consum optimizat cu 2 l/100 km
Managerul considera ca „declicul” s-a produs in momentul instalarii de sonde litrometrice. A fost un impact psihologic asupra soferilor constienti ca sunt monitorizati. Rezultatele s-au vazut repede, consumul scazand in medie cu 2 l/100 km, la aproximativ 29 l/100 km, in contextul unui rulaj mediu lunar per autocar de 20.000 km.
In paralel, Eurolines a dezvoltat un sistem IT de urmarire a autocarelor, care este interconectat cu WebEye si poate fi accesat si de catre partenerii externi ai transportatorului. Acest lucru permite oricarui pasager sa verifice, in orice moment, locatia autocarului care il intereseaza.
In prezent, Eurolines si WebEye exploreaza noi solutii telematice pentru eficientizarea activitatii. Solutia DrivingStyle, de monitorizare a stilului de condus, a fost implementata pe doua autocare ale grupului, urmand ca, cel mai probabil, aceasta sa fie extinsa la nivelul intregii flote.
„Am setat cu WebEye sistemul astfel incat sa corespunda activitatii noastre pentru ca la camioane viteza maxima e de 90 de km/ora, iar la noi, de 100 km/ora. Este un alt mod de a folosi sistemul pentru reducerea consumu-
lui de carburant si pentru a conduce cat mai sigur. Traseele fiind aproape aceleasi de fiecare data, acum putem compara soferii intre ei. Pe un segment de drum bine definit, unul consuma 25 l, altul 33. Care este motivul? De furat nu mai pot fura, deci cauza poate fi un stil de condus necorespunzator. Urmarim cu atentie si intervenim acolo unde este cazul. Deci, ca prime concluzii, credem ca vom continua sa implementam DrivingStyle la nivelul intregii flote“, a mai spus Cristian Baciucu.
Eurolines este preocupata de valoarea soferilor – unii dintre ei lucrand in companie inca de la infiintarea ei – si investeste in training, avand parteneriate cu Mercedes-Benz sau Scania.

Upgrade pe numarul de ore lucrate
Pasul urmator? Implementarea unei solutii telematice care sa furnizeze informatii despre ore de lucru, o conditie foarte importanta in prezent, in contextul noilor reglementari la nivelul UE si al Romaniei. „Ne intereseaza sa scoatem direct pontajul, este o cerinta a ITM“, a spus Baciucu.
De asemenea, in conditiile in care tot mai multe state UE fac demersuri pentru impunerea salariului minim pentru soferi (deocamdata aceasta reglementare a intrat in vigoare in Germania), este important pentru Eurolines sa poata furniza autoritatilor date despre numarul de ore petrecute de un sofer pe teritoriul unei tari din spatiul comunitar. WebEye are deja un raport pentru Germania, care calculeaza timpii de lucru in tara respectiva. Raportul este insa orientativ, nefiind acceptat de catre autoritati decat fisierul descarcat din tahograf.
„Eurolines a fost o provocare pentru noi, mai ales ca in 2012, cand am demarat colaborarea, aveam de-a face cu primul client din domeniul transportului de pasageri. Am avut o perioada de tatonare, cand am aflat ce asteptari aveau de la noi, apoi i-am sfatuit ce solutii sa adopte. Ne bucuram ca astazi clientul nostru si-a atins obiectivele. Cred ca functioneaza foarte bine colaborarea cu noi si ne straduim sa le oferim solutii avansate, care sa-l ajute pe client sa faca fata noilor provocari“, a declarat Levente Gall, directorul de vanzari al WebEye Romania.

Solutii de monitorizare instalate pe salupele din Delta
„Fara telematica nu vad cum ne-am mai putea desfasura activitatea astazi. Mie mi-a usurat munca si nu am un parc extraordinar de mare de autocare. Colaboram si cu subantreprenori – vreo 40 de autocare cu care lucram frecvent – si i-am obligat sa implementeze acest sistem de urmarire si monitorizare, pentru ca trebuie sa avem toti acelasi standard“, a precizat directorul general al Rombus, companie care in 2015 a avut o cifra de afaceri de 4,4 milioane de euro.
Pentru un grup ca Eurolines, care are afaceri si in turism, telematica se dovedeste a fi tot mai utila. Managementul a decis recent implementarea solutiilor track&trace si la nivelul barcilor pe care le opereaza in Delta Dunarii.
„Avem complexul Green Village de la Sf. Gheorghe si folosim salupe pentru transferul pasagerilor de la Murighiol si pentru plimbari. Am montat deja solutii de monitorizare pentru doua salupe pentru ca vrem sa controlam toti parametrii posibili“, a explicat Cristian Baciucu.
Parteneriatul Eurolines-WebEye este, asadar, benefic ambelor parti. Pentru WebEye este o provocare constanta sa tina pasul cu exigentele unui client de calibru precum Eurolines. Grupul are o flota pe care o modernizeaza continuu si care numara, in prezent, opt autocare noi Scania Beulas, in valoare de aproximativ 315.000 de euro.
Pentru Eurolines, parteneriatul cu WebEye, lider in domeniul solutiilor telematice, este un mecanism de optimizare a afacerii.

Articole similare

Ad