Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Pe urmele unor industrii foarte inovatoare

Cu ocazia Translogistica a fost organizata o dezbatere la care au participat actori importanti de pe piata produselor farmaceutice – producatori de medicamente sau de suplimente alimentare si operatori logistici – ce au adus in discutie principalele subiecte de actualitate din acest domeniu atat de specializat si in care schimbarile – legislative, de buna practica sau legate de actionariat si portofolii – se petrec atat de repede si afecteaza direct furnizorii de servicii. Astfel, s-a vorbit despre cerintele referitoare la trasabilitate, vigilenta si prevenirea contrafacerilor – care au devenit deja un fenomen in domeniu – reglementarile privind controlul temperaturii si umiditatii in depozite si in timpul transportului s.a.
 

Toate acestea pun presiune asupra intregului lant logistic si duc la diferente fata de logistica clasica, fara sa insemne ca logistica pentru industria farmaceutica este cea mai dificila posibil – este insa diferita de cea pentru FMCG. Una dintre concluziile dezbaterii a fost ca, in ciuda cerintelor ridicate referitoare la calitatea produselor, in aceasta industrie au inceput sa fie tot mai atent analizate si costurile, ceea ce, alaturi de necesitatea de a se adapta noilor comportamente ale cumparatorilor, duce la imprumuturi de solutii de eficientizare din alte domenii puternic tehnologizate, precum cel bancar sau de telecomunicatii.

Una dintre caracteristicile cele mai importante ale industriei farmaceutice este faptul ca preturile produselor sunt reglementate de stat: exista un pret maximal specific de importator, unul de engros, unul al distribuitorului si unul al farmaciei.
O alta complexitate a industriei farma vine din faptul ca produsele care ajung in farmacii sunt de mai multe categorii: medicamente (reglementate foarte clar de legislatie), OTC (nereglementate, dar fara pret impus), vaccinuri (care aduc provocari de-a lungul lantului de frig, deoarece trebuie pastrate la 2-8 oC), suplimente alimentare (care au si ele reglementari speciale, diferite de cele ale alimentelor) sau dispozitive medicale (care nu au cerinte specifice, dar sunt reglementate). Fiecare dintre acestea impune propriile conditii de transport si depozitare si, avand o diversitate atat de mare, costul de distributie si marja de profit trebuie calculate cu mare atentie.

Distributia de farmaceutice, o piata inchisa
Producatorul de suplimente si produse pentru sanatate si well-being Life Care Essentials a intrat la inceputul lui 2015 pe piata din Romania si a decis sa aiba depozit propriu si echipa proprie de distributie si sa se adreseze direct farmaciilor, internalizand intregul canal de distributie. Asta pentru ca a avut experiente destul de neplacute, asa cum apreciaza Iulia Mugescu, country manager Life Care Essentials, cu distribuitorii deja existenti. „Piata de distributie din Romania este destul de inchisa si cotele cerute unui nou partener, ca sa intre pe piata, nu sunt foarte prietenoase. De aceea folosim mult mediul on-line – avem un …

Articole similare

Ad