Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

O aparitie cu stil

Dupa livrarea flotei de zece autocare Neoplan catre Memento Bus, MHS Truck & Bus continua ofensiva pe piata transportului de calatori cu vanzarea unui MAN Lion’s Coach catre Uniunea Democrata a Turcilor din Romania. Autocarul a ajuns la sediul din Bucuresti al importatorului la sfarsitul lui iunie si cu prilejul drumului pana la Constanta, pentru livrarea la client, a fost si protagonistul unui test drive. Consumul mediu inregistrat a fost de 23,5 l/100 km, cu impresii pozitive vizavi de tinuta de drum, manevrabilitate si confort.
 

Punctul de plecare la test drive-ul MAN Lion’s Coach a fost sediul MHS Truck&Bus din Bucuresti, cu destinatia sediul din Costanta al importatorului, de acolo autocarul urmand sa fie livrat clientului, Uniunea Democrata a Turcilor din Romania.
Vehiculul, de 12 m lungime, este configurat cu 49+1+1 locuri si dispune de motor MAN de 440 CP, in tandem cu transmisia automatizata MAN TipMatic, cu 12 trepte plus marsarier.
Cosumul mediu inregistrat pe traseul Bucuresti-Constanta, de 242,9 km, a fost de 23,5 l/100 km, fiind consumati in total 57 l de motorina. De mentionat faptul ca primii 25 km i-am parcurs pe soseaua de centura a Capitalei, unde mai mult am stat decat am mers, astfel ca la intrarea pe A2 consumul mediu pana in acel moment era de peste 30 l/100 km. Pe autostrada, desigur, regimul de rulaj constant a ajutat la diminuarea acestuia. Vantul puternic, care si-a facut simtita prezenta mai ales dupa Cernavoda, a fost insa in defavoarea noastra.
Trebuie subliniat ca pentru a obtine un rezultat cat mai realist am setat cruise-control-ul la 95 km/ora, iar ocazional am crescut la 100 km/ora, pentru a depasi vehiculele mai lente pe care le-am intalnit in drum. In aceste conditii, propulsorul de 440 CP a mentinut un regim de turatie de 1.300 rpm, pentru ca la 100 km/ora sa ajunga chiar la 1.350 rpm. Avand in vedere faptul ca plaja optima de turatii este cuprinsa intre 1.000 si 1.600 rpm, se intelege ca nu am mers chiar economic. Viteza ideala de deplasare pentru configuratia aleasa de client este de 80 km/ora, la aceasta valoare turatia motorului fiind de 1.100 rpm in ultima treapta. De altfel, trebuie mentionat ca autocarul nici nu a fost gandit pentru a efectua curse de linie, ci transferuri si calatorii diverse prin tara, iar segmentele de autostrada in acest caz sunt inca destul de putine.

Scaun cu ventilatie in spatar si tot confortul pentru sofer
Lion’s Coach este un autocar bine inchegat, silentios si confortabil, cu o tinuta foarte buna de drum. Si nu lipsesc nici acele mici detalii care fac diferenta. Soferul se bucura de o pozitie foarte comoda la volan, iar scaunul pe perna de aer are multiple variante de ajustare, cu sisteme de incalzire si ventilare integrate. Daca incalzirea in perna nu este ceva nou, fiind destul de uzuala si chiar o dotare obisnuita acum la autoturisme, ventilatia in perna a fost o surpriza placuta. Intensitatea temperaturii si a fluxului de aer poate fi reglata de la un ventilator amplasat in spatele scaunului soferului. Utilitatea sistemului este foarte mare, pentru ca, dupa o zi calduroasa la volan, soferul nu se mai da jos cu spatele ud de transpiratie.
Bordul este bine organizat, toate comenzile si informatiile sunt in campul vizual, iar reglarea coloanei de directie pe inaltime si adancime face ca pozitia la volan sa fie optima indiferent de statura soferului.
Vizibilitatea in oglinzi este foarte buna, tipic autocarelor MAN. Cele doua oglinzi retrovizoare mari – pentru trafic – sunt reglabile electric si incalzite. Acestea sunt completate de oglinzile mai mici, pentru colturi, care sunt orientate astfel incat sa acopere inclusiv rotile, plus inca o oglinda in partea dreapta, prin care se poate observa toata linia din fata a vehiculului. In acest mod, chiar si cele mai stranse manevre se pot efectua fara probleme. Iar pentru mersul cu spatele camera de luat vederi este foarte utila.
De altfel, soferul este asistat in permanenta, iar dintre echiparile de siguranta nu lipsesc sistemele ESP, cruise-control, asistenta la franarea de urgenta sau asistenta la schimbarea benzilor de circulatie. Optional sunt disponibile si alte functii, cum ar fi cruise-control-ul adaptiv, in functie de obstacolele din trafic si/sau de topografia drumului, insa in cazul autocarului testat clientul nu a ales instalarea lor.

Paleta larga de echipari, plus Wi-Fi
Pentru a asigura un confort optim pentru pasageri, Lion’s Coach a fost dotat cu doua frigidere, bucatarie, toaleta, sistem multimedia ce include DVD, CD, doua monitoare LCD si navigatie, precum si sistem performant de aer conditionat. Pe acesta din urma l-am testat din plin pe drumul pana la Constanta si inapoi, cand, in ciuda temperaturilor ridicate de afara (circa 35 OC), in interior – autocarul fiind si gol – s-a facut chiar frig.
Pentru cele 49 de scaune s-a optat pentru tapiterie din material textil si piele naturala. Acestea sunt echipate cu masute rabatabile, spatar reclinabil, suport pentru picioare si extensie laterala spre culoar. Si, pentru a fi in pas cu cerintele pietei, vehiculul a fost prevazut si cu Wi-Fi.
Spatiul destinat bagajelor de mana este usor accesibil si de dimensiuni generoase si lui i se adauga o capacitate de 8 m3 in cale.
MAN Lion’s Coach beneficiaza de garantie internationala de 24 de luni, cu posibilitatea de extindere pana la 36 de luni. Vehiculul este produs la fabrica din Ankara (Turcia) a producatorului german.

Articole similare

Ad