Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Cazul Matdan a dus la corectarea HG 69

Transportul de calatori din Romania a primit, la inceputul lui septembrie, o lovitura puternica: firmei Matdan Service, din judetul Arges, i-a fost suspendata licenta de transport pe o perioada de o luna, pe motiv ca nu a respectat graficul de circulatie pe unul dintre traseele regulate operate. Chiar daca este clar pentru toata lumea ca in HG 69, pentru aceasta speta, ar fi trebuit dispusa suspedarea licentei de traseu pentru traseul pe care a fost comisa abaterea, si nu a licentei de transport, si chiar daca, prin plecarea cu intarziere fata de graficul de circulatie, nu a fost prejudiciat niciun alt operator, inspectorul ISCTR care a dat sanctiunea nu a ezitat sa aplice legea ad literam si sa blocheze activitatea intregii firme pentru o luna. Excesul de zel este cu atat mai greu de inteles cu cat se pare ca ar fi firme in zona care fac frecvent mai multe curse decat au prevazute in graficul de circulatie si in cazul carora nu s-au luat asa masuri drastice.
 

Partea buna, daca se poate numi astfel, este corectarea HG 69 prin hotarare de guvern, astfel incat sa nu mai fie pusi si alti carausi in aceasta situatie. Ea a fost emisa pe 23 septembrie si intra in vigoare in zece zile de la publicare. Matdan Service a castigat in instanta anularea suspendarii licentei de transport si a amenzii de 20.000 de lei (din care a platit jumatate, in termen de 48 de ore). Din pacate, prejudiciul material si moral a fost adus: transportul in judetul Valcea a fost blocat in mare parte, copiii nu au mai mers la scoala, adultii, la serviciu. Traseul Dragasani-Ramnicu-Valcea, pe care se emit lunar peste 1.500 de abonamente, a ramas complet descoperit, iar oamenii au fost nevoiti sa mearga cu „piratii“, care au fost „in elementul lor“, desigur, nesanctionati de nimeni. Dupa suspendarea licentei de transport, 85 de vehicule si 100 de soferi au ramas pe dreapta, acestia din urma primind – chiar si in aceste conditii – o parte din salariu, mai ales ca 80% dintre ei sunt singurii care aduc venituri in familiile lor. Dupa trei saptamani de foc, Matdan, care face transport in Romania din 1999, se poate consola cu faptul ca a determinat corectarea legislatiei, dar si cu empatia calatorilor, care au fost alaturi de companie si s-au bucurat cand lucrurile au revenit la normal.

Articole similare

Ad