Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Inca o prelungire a licentelor pe Bucuresti-Ilfov

In asteptarea adoptarii noii legi a serviciilor de transport public local, care sa reglementeze desfasurarea transportului in zona metropolitana a Capitalei, dar si a sentintei judecatoresti finale in cazul procesului in care este implicata AMTB, aflata in subordinea Ministerului Transporturilor, situatia traseelor dintre Bucuresti si localitatile din Ilfov se mentine ambigua. Guvernul a initiat luna trecuta o ordonanta de urgenta la Senat, pentru a prelungi (din nou) valabilitatea actualelor licente de traseu – care s-au numit candva, la momentul ultimei lor atribuiri, „interjudetene limitrofe“.
 

Masura ar urma sa fie temporara, pana la stabilirea criteriilor de atribuire a traseelor din zona metropolitana a Capitalei. Astfel, in expunerea de motive a proiectului Guvernului se arata ca „prin modificarile propuse, actualul program de transport si licentele de traseu aferente in baza carora se efectueaza la momentul actual transportul de persoane intre Bucuresti si localitatile din Ilfov isi mentin valabilitatea si dupa decizia definitiva a instantei supreme, pana la data procedurii de atribuire a traseelor cuprinse in urmatorul program de transport“. Data atribuirii e una, si inceperea programului de transport e alta. De regula, nu se pot suprapune, fiind nevoie de o perioada de pregatire. De asemenea, nu se inainteaza niciun termen limita de organizare a unei eventuale licitatii/atribuiri, ceea ce este foarte deranjant pentru toti cei implicati. Pe de o parte, carausii spera ca noile criterii de atribuire sa tina cont de achizitiile facute in 2014, autobuzele cumparate atunci fiind deja de aproape trei ani in exploatare. Pe de alta parte, importatorii vor sa aiba un timp rezonabil la dispozitie pentru a se pregati cu comenzile, astfel incat operatorii sa cumpere chiar ce le trebuie, nu ce gasesc la indemana. Ironic, asa cum decurg „ostilitatile“, transportatorii care opereaza in prezent pe Bucuresti-Ilfov au cam beneficiat de licentele de traseu ca si cum le-ar fi primit „pe viata“, asa cum se sugera odata – mai in gluma, mai in serios – intr-o propunere de modificare a legii 92. Doar ca prelungirile au fost date „cu taraita“, nefiind posibila elaborarea niciunui plan de afaceri, previziuni etc.
Proiectul Guvernului a fost inregistrat la Senat pe 19 ianuarie a.c., termenul de adoptare tacita fiind de 30 de zile, adica la 21 de zile dupa reluarea activitatii dupa vacanta parlamentara.

Articole similare

Ad