Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Irizar ie tram, tramvaiul pe roti

Dupa lansarea de succes a autobuzului electric i2e, in 2011, Irizar a dezvoltat gama de produse destinate transportului urban, concentrandu-se doar asupra vehiculelor electrice. Astfel, pe langa versiunea articulata a i2e, constructorul basc a dezvoltat separat modelul ie tram, care vine cu un design inovator, tren de rulare performant si capacitate mare de transport. Pentru municipalitatile care pun pret pe imaginea transportului public, ie tram reprezinta o aparitie spectaculoasa.
 

Modelul testat a fost configurat special pentru a permite transportul unui volum mare de pasageri, cu pachet de baterii de capacitate mai mica si alimentare de oportunitate (pe traseu, prin pantograf).
Motorul eletric IG (Irizar Group) este dezvoltat in-house si are o putere nominala de 230 kW, cuplul nominal fiind de 2.000 Nm. Acesta a fost creat special pentru vehicule pe trei axe si este optimizat in termeni de greutate, volum, capacitate, performanta si eficienta. Durata de viata a motorului este estimata la 130.000 de ore de functionare (intre 15 si 20 de ani). Si bateriile sunt asamblate in fabrica Irizar de la Aduna, doar celulele fiind cumparate din China. La fel, usile electrice sunt dezvoltate tot la nivelul grupului, ca multe alte componente care se regasesc pe autobuzul electric.

Articole similare

Ad