Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

O aparitie „electrizanta”

Cu doua luni inainte de IAA Hanovra, Daimler Buses a prezentat in premiera mondiala autobuzul electric eCitaro. Vehiculul impresioneaza prin designul futurist, liniile fluide si armonia detaliilor. eCitaro va fi disponibil incepand cu ianuarie 2019 in productia de serie, cu pachet de baterii LiNiMnCo si sistem de alimentare plug-in.
Autobuzul electric este construit pe platforma Citaro, insa a primit numeroase elemente de design de la conceptul Mercedes-Benz Future Bus, care se regasesc in special in partea din fata a eCitaro. Liniile fluide, detaliile de aluminiu si crom continua pe peretii laterali spre partea din spate, accentuand silueta supla si moderna a autobuzului cu zero emisii.
 

Pentru inceput, eCitaro – care va avea o autonomie de 150 km – va fi oferit cu pachet de baterii LiNiMnCo de 243 kWh si sistem de alimentare Combo 2 plug-in. Incarcarea la pantograf va fi disponibila de la jumatatea anului viitor.
eCitaro este propulsat de axa electrica ZF AVE 130, prevazuta cu doua motoare electrice a cate 125 kW fiecare, montate pe rotile puntii spate. Cuplul motor maxim oferit este de 2×485 Nm. Pe timpul franarii, cele doua motoare electrice functioneaza ca alternatori, transformand energia cinetica in energie electrica. In acelasi timp, pentru a optimiza consumul, energia necesara pentru sistemele de incalzire, ventilatie si climatizare a fost redusa cu 40% in cazul autobuzului electric comparativ cu modelul conventional.

Articole similare