Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Cresterea sigurantei rutiere la nivel european este o prioritate

In contextul exercitarii de catre Romania a Presedintiei Consiliului Uni­unii Europene, Ministerul Trans­portu­rilor, in colaborare cu Consiliul Eu­ropean pentru Siguranta Transporturilor (ETSC), a organizat Conferinta Internationala de Siguranta Rutiera, cu tema „Bune practici si experiente din cadrul proiectului PIN“. Evenimentul, care a avut loc in perioada 20-21 martie 2019 la Bucuresti, la Palatul Parlamentului, a reunit reprezentanti ai Comisiei Europene (CE), ai autoritatilor nationale, mediului privat de afaceri, ONG-urilor si ai altor reprezentanti interni si internationali din domeniu.

Conferinta a oferit participantilor ca­drul potrivit pentru schimbul de bune practici si experiente in implementarea pe scara larga a solutiilor digitale, cu accent pe potentialul acestor tehnologii de a contribui la cresterea sigurantei rutiere, in scopul atingerii tintei europene de reducere la jumatate a numarului de accidente si decese rutiere pana in 2020.
Programul ETSC privind Indicele de Performanta in Siguranta Rutiera (PIN), initiat in 2006 ca urmare a primelor masuri de reducere a numarului de victime ale accidentelor rutiere asumate la nivel european, se bazeaza pe cercetare stiintifica si are ca obiectiv elaborarea politicilor pentru eficientizarea si imbunatatirea sigurantei rutiere. De altfel, aceasta este o tema importanta nu doar la nivel national, ci si european, iar CE a desemnat recent un Coordonator European al Sigurantei Rutiere, in persoana lui Matthew Baldwin, director adjunct DG MOVE, care a impartasit participantilor demersurile UE in acest domeniu.
De-a lungul celor doua zile de conferinta, experti nationali si internationali in domeniul sigurantei rutiere din Austria, Belgia, Grecia, Franta, Finlanda, Suedia, Marea Britanie si Romania, alaturi de autoritati si organizatii de siguranta rutiera, au abordat subiecte relevante si de actualitate. Siguranta rutiera in Europa s-a imbunatatit considerabil in ultimele decenii. Cu toate acestea, 25.000 de persoane si-au pierdut viata in 2017 si aproximativ de cinci ori mai multe au fost grav ranite. In ultimii patru ani, la nivel european si national nu s-au inregistrat progrese importante in imbunatatirea sigurantei pe sosele, si asta indica necesitatea unor eforturi sporite.
Agenda Conferintei a inclus teme precum digitalizarea si inovarea in siguranta rutiera, reducerea numarului de raniti grav, managementul vitezei si siguranta infrastructurii rutiere. Imbunatatirea infrastructurii reprezinta o prioritate si va ajuta UE sa-si atinga obiectivele pentru 2030. CE a publicat anul trecut o propunere pentru revizuirea Directivei pentru Gestionarea Sigurantei Infrastruc­turii Rutiere. Recent, sub egida Presedintiei Romane, negocierile intre Parlamentul European, Consiliul UE si CE au fost finalizate cu succes.

Articole similare