Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Mercedes-Benz

Mercedes-Benz propune pentru transportul urban o gama completa de autobuze Citaro, in versiuni de la 10,5 la 18 m lungime si cu diferite motorizari: diesel, hibrid, electric, gaz natural (NGT).
Modelul electric eCitaro, intrat in productia de serie la inceputul lui 2019, este construit pe structura autobuzului conventional. Aspectul exterior este stilizat, fiind imprumutat de la conceptul Future Bus insa tehnologia de constructie e aceeasi. Partea superioara, unde sunt amplasate o parte din baterii, a fost preluata de la modelul NGT. Axa motoare ZF AVE 130 include doua propulsoare electrice a cate 125 kW fiecare, ce dezvolta o putere totala de 250 kW si un cuplu motor maxim de 970 Nm. Energia electrica este inmagazinata in baterii Litiu-ion de ultima generatie, avand o capacitate totala de stocare de 292 kWh. De remarcat greutatea proprie redusa a eCitaro, de 14,1 t, care permite o sarcina utila de 5,4 t si transportul a 75 de pasageri.

Pentru cei care doresc sa reduca poluarea, dar bugetul este limitat, solutia este Citaro hibrid. Vehiculul, desemnat Autobuzul Anului 2019, a fost deja achizitionat de municipalitatile din Bucuresti si Sinaia, gratie sistemului hibrid diesel electric serial si are un consum redus de carburant. Practic, propulsorul electric sustine motorul diesel OM-936 cu un cuplu motor maxim de 1.200 Nm (atunci cand exista energie stocata in capacitori). Axa motoare ZF AV 133 asigura performante optime la rulare, iar vehiculul se remarca prin silentiozitate. Tehnologia hibrida e simpla si presupune un plus de doar 156 kg, iar avantajul Citaro hibrid este ca se poate integra usor intr-o flota deja existenta, nefiind necesara o infrastructura anume sau conditii speciale de exploatare.

Articole similare