Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

13 echipamente si solutii intralogistice isi disputa cele mai importante premii

BYD, Crown, Jungheinrich, SSI Schäfer, Still si Toyota Material Handling sunt cei sase participanti din acest an la competitia IFOY 2016. Nu mai putin de 13 echipamente si solutii intralogistice isi vor disputa in primavara cele mai ravnite premii ale industriei de profil, iar castigatorii vor fi anuntati la Hanovra, pe 31 mai, in cadrul ceremoniei de deschidere a CeMAT 2016.
 

Juriul de specialitate International Forklift Truck of the Year (IFOY) a anuntat la inceputul acestui an finalistii pentru cele cinci categorii care vor fi premiate in cadrul CeMAT 2016.
Este vorba de BYD, Crown, Jungheinrich, SSI Schäfer, Still si Toyota Material Handling (TMH), care vor participa la testele finale cu 13 echipamente si solutii intralogistice. „Nu mai putin de 16 producatori si-au exprimat intentia de a participa la competitia din acest an, iar cele 13 solutii finaliste au fost cele mai bune dintre cele mai bune in materie de inovare“, a declarat Anita Würmser, presedintele juriului IFOY.

„Stivuitoare cu contragreutate“ – nominalizati: BYD, Crown si Toyota
Trei modele de stivuitoare cu contragreutate au fost nominalizate pentru testele finale ale IFOY 2016 si acum este pentru prima oara cand un echipament produs in China accede in aceasta etapa. Este vorba de electrostivuitorul pe trei roti ECB18C, lansat de BYD in decembrie 2015, care are o capacitate de 1,8 t. Acesta dispune de o baterie pe fier-fosfat care nu necesita inlocuire, intrucat tehnologia trifazica de 80 V permite incarcarea rapida, in doar o ora, fara a afecta memoria echipamentului.
Un alt candidat la aceasta categorie este stivuitorul Crown C-5, pe patru roti si propulsie pe gaz petrolier lichefiat (GPL). Echipamentul este disponibil pe piata din iunie anul trecut si dispune de un motor de 2,4 l nou, sasiu robust, sisteme separate de racire pentru propulsor si transmisie si maneta de comanda specifica Crown, inspirata din industria auto.
Traigo 48, dezvoltat de TMH, este cel de-al treilea nominalizat. Primul echipament cu baterie li’ion de 48 V a fost lansat in octombrie 2015. Traigo 48 poate ridica pana la 1,6 t, la inaltimi de pana la 7,5 m, si este extrem de agil gratie noii transmisii controlate electronic. Nu necesita schimbarea bateriei si poate fi incarcat cu usurinta chiar si timpul in pauzelor scurte.

Nominalizatii la „Echipamente de depozit“: Crown, Jungheinrich, Still si Toyota
Nu mai putin de cinci candidati au fost selectati la categoria echipamentelor de depozit, dintre care trei modele ce opereaza la inaltime, iar doua, la nivelul solului.
Jungheinrich a inscris in competitie order picker-ul EKX 516, complet nou, proiectat pentru operatiuni in spatii inguste. Echipamentul se remarca printr-un design usor, ultima tehnologie de motor sincron si parametri de top in materie de performanta. Poate ridica 1,6 t pana la inaltimi de 17,5 m, are o viteza de ridicare de 0,6 m/s si o viteza de deplasare crescuta. In plus, producatorul german promite economii de 7.000 de euro pe an gratie faptului ca poate lucra incontinuu pe perioada a doua schimburi, fara a fi necesara schimbarea sau incarcarea bateriei.
Si Still a fost nominalizat la aceasta categorie, cu EXV-SF16i. Viteza de deplasare a echipamentului este de maximum 10 km/ora si el poate fi folosit atat in modul pedestru, cat si on-board. Performantele de transport sunt crescute cu 25% comparativ cu predecesorul EGV-S. Platforma operatorului pe perna de aer este noua, ca si barele laterale reglabile pe inaltime si indicatorul patentat pentru capacitate de incarcare. EXV-SF16i isi adapteaza automat viteza de deplasare in viraje, in functie de incarcatura si de inaltimea acesteia. O caracteristica interesanta este si display-ul de informare al manipulantului, in culoare neutra.
TMH propune pentru aceasta categorie BT Staxio SPE 140L. Echipamentul cu platforma, compact si foarte agil, ofera o inaltime maxima de ridicare de 5,4 m si se poate deplasa cu maximum 10 km/ora. Si BT Staxio dispune de functie de reducere automata a vitezei in viraje, iar utilizarea bateriilor pe li’ion asigura o durata prelungita de operare.
La sub-categoria echipamentelor de depozit cu utilizare la nivelul solului sunt inscrise in competitie Crown RT 4020 si Jungheinrich EZS 5100. Primul este un stivuitor cu platforma, lansat in octombrie 2015, care poate ridica pana la doua tone. Viteza maxima de deplasare este de 12,5 km/ora, iar sasiul cu latimea de doar 780 mm permite manevrarea cu usurinta in spatii stramte, cum ar fi la incarcarea sau descarcarea camioanelor.
Jungheinrich EZS 5100 este un tractor dezvoltat pentru utilizarea de remorci GTE si a fost lansat in februarie 2015. Acesta poate tracta pana la 10 t, acoperind astfel o paleta variata de aplicatii. Liftul hidraulic ce echipeaza remorca GTE 312 asigura o incarcare rapida si curata si permite ca fiecare remorca sa poata fi controlata individual.

„Echipamente speciale“, o categorie noua
Primul nominalizat in aceasta noua categorie este Jungheinrich EJQ 325. Divizia feroviara a Deutsche Bahn din Dortmund a solicitat Jungheinrich sa dezvolte un stivuitor care sa includa un dispozitiv de schimbare a setului de roti al vagoanelor de la trenurile IC/ICE. Principalul aspect urmarit este cursa longitudinala si transversala sau cu o incarcatura de 2,4 m lungime de-a lungul unui culoar de numai 2,9 m latime. Jungheinreich a folosit principiul incarcarii laterale care permite preluarea incarcaturilor lungi de-a lungul celui mai mic dintre culoare. In contrast cu incarcatoarele laterale conventionale, Jungheinrich EJQ 325 are doua motoare separate, bazate pe echipamentele Jungheinrich EJE Seria 3 pentru operare de la sol. Pentru o vizibilitate optima operatorul poate alege sa utilizeze echipamentul de la unitatea motoare de pe dreapta sau cea de pe stanga.
O alta nominalizare a fost pentru order-picker-ul orizontal Still CX-S 16. Echipamentul de serie a fost prevazut suplimentar cu o pompa de vid, un brat de macara si un tub de ridicare furnizat de Schmalz, pentru a putea ridica marfuri de pana la 40 kg. Un lift cu mecanism tip foarfece poate ridica doi paleti pana la inaltimea de 785 mm. Utilizand un instrument de aspirare, operatorul poate picui, transborda sau paletiza cu usurinta produse voluminoase sau grele, cum ar fi cutii, saci, galeti, tamburi sau transportori mici.

Crown, SSI Schäfer si Still isi disputa categoria „Solutia intralogistice“
Crown participa cu o solutie de picuire rapida cu telecomanda, implementata la Jumbo Olanda. La centrul de distributie de la Veghel al retailerului de jucarii sunt picuite saptamanal aproximativ 1,4 milioane de produse, care sunt expediate apoi catre 171 de locatii Jumbo. Piata pentru bunuri de consum cu rulaj rapid este foarte competitiva, iar punctualitatea livrarilor depinde de eficienta lantului de distributie al retailerului. Crown a proiectat o solutie semi-automata ce are la baza modelul de order-picker GPC 3000 si sistemul de comanda QuickPick, acesta din urma fiind un castigator mai vechi al IFOY. Practic, fiecare Crown GPC 3000 transporta patru containere pe role, iar cu ajutorul unor coduri de culoare, order-picker-ele aduna simultan articolele pentru mai multe locatii. Folosind noua solutie Crown, Jumbo si-a crescut productivitatea la Veghel cu 7,5% si deja discuta extinderea proiectului si pentru centrul de distributie din Elst.
SSI Schäfer a fost nominalizat pentru solutia de flota cu sistem de transport Weasel fara sofer, implementat la NextLevel Logistik GmbH din Eltmann. Compania, specializata in oferirea de servicii logistice pentru industria de imbracaminte, care s-a dezvoltat foarte mult in special pe segmentul eCommerce, manipuleaza o varietate de produse, de dimensiuni si forme diferite si greutati de pana la 35 kg, iar Weasel executa transportul pentru toate acestea. Hardware-ul si software-ul necesare pentru sistem au fost instalate in doar trei zile. O caracteristica speciala a acestei solutii logistice este sistemul RFID de citire a etichetelor. Avantajul Weasel este acela ca nu este montat pe sina si prin urmare se poate adapta cu usurinta la infrastructura depozitului. Solutia poate creste odata cu volumul de activitate, iar varfurile de sezon pot fi gestionate folosind sisteme Weasel suplimentare.
Still a dezvoltat o solutie speciala pentru Heuchemer Verpackung GmbH, care ajunsese sa isi foloseasca spatiul ocupat la centrul logistic din Miehlen la capacitate maxima. Este vorba de un canal de depozitare de 18 m inaltime, cu patru pallet shuttle-uri si doua stacker-e MX-X, care face legatura intre depozitul principal si o extensie a acestuia. Castigatorul IFOY, sistemul iGoEasy, o combinatie intre echipamentul automatizat tip EGV-S si un i-Pad utilizat ca si configurator si unitate de control au fost folosite pentru organizarea flexibila a transportului intre cele doua depozite. Pe langa planificarea si instalarea intregului sistem, Still a programat functionarea optima a shuttle-urilor, rafturilor, conveioarelor, stackerelor si a sistemelor automate de transport. Iar una dintre inovatii este aceea ca shuttle-urile sunt prevazute cu senzori care detecteaza obiectele mai lungi, astfel incat utilizarea spatiului sa fie optima. In acest fel, depozitarea paletilor cu proeminente a fost optimizata cu 50%.

Castigatorii vor fi desemnati in urma testelor
Care vor fi castigatorii premiilor IFOY 2016 va depinde in mare parte de rezultatele testelor programate pentru finalul lui februarie la Hanovra, Germania. Echipamentele vor fi testate, comparate, analizate din punct de vedere al parametrilor tehnici, al performantelor si al gradului de inovare. Alaturi de membrii juriului international de presa IFOY (25 de jurnalisti din 16 tari din toata lumea), care vor testa fiecare echipament in parte pe durata unei saptamani, vor fi specialisti de la Institutul Fraunhofer de Logistica si Flux al Materialelor (IML), cu sediul la Dortmund, precum si de la catedra de Logistica din cadrul Universitatii Helmut Schmidt, din Hamburg. Pentru testele IFOY, CHEP va furniza containerele si paletii folositi in etapele de test.
IFOY premiaza calitatea inovatiei, tehnologia, designul, ergonomia, manevrabilitatea, siguranta, eficienta costurilor si sustenabilitatea. Criteriile cheie pentru solutiile intralogistice sunt calitatea inovatiei, beneficiile aduse clientului, sustenabilitatea si posibilitatea de a comercializa solutia. Premiile IFOY vor fi acordate castigatorilor pe 31 mai la Hanovra, in cadrul ceremoniei de deschidere a CeMAT 2016.

Articole similare

Ad