Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

O afacere facuta cu sufletul risca sa fie impinsa in faliment

ZMK, una dintre cele mai mari companii de transport de calatori din judetul Hunedoara, are o istorie de peste 20 de ani in domeniu, fiind condusa, trup si suflet, de Marga Tripon. De la inceput, activitatea a fost concentrata in Valea Jiului si asa a ramas pana in ziua de astazi. Contextul social si economic s-a schimbat mult intre timp, saracia a cuprins regiunea, o parte dintre locuitori au plecat in cautarea unui trai mai bun, iar majoritatea celor care au ramas traieste din ajutor social. Cu toate acestea, Marga Tripon nu s-a gandit niciodata sa faca transport in alta parte si, in ciuda dificultatilor, a reusit mereu sa isi innoiasca flota si sa mentina calitatea serviciului oferit. Acum insa, proiectul Liniei Verzi, de introducere de autobuze electrice in Valea Jiului pe bani in europeni, pune in pericol afacerea ZMK si a altor firme din zona, desi nu are la baza un plan sustenabil de finantare a operarii pe termen lung.
 
Ideea de a investi in transporturi a avut-o Szabo Zoltan, fostul sot al actualului administrator, Marga Tripon, care in 1993 a infiintat firma Szabo SNC Petrosani si a cumparat doua autobuze Ikarus aduse in tara din Ungaria. Unul a fost cumparat cu imprumut de la banca si dobanda de 150%, cum era in vremurile acelea, iar celalalt a fost achizitionat cu banii primiti „cadou de nunta, de la bunicul meu“, isi aminteste Marga Tripon.
La acea vreme AUTL Petrosani – firma de stat care efectua transport in Valea Jiului – se autodesfiinta ca urmare a proastei administrari a banilor publici, fapt ce a condus la aparitia mai multor firme, cu cate unul-doua mijloace de transport, care lucrau in asociere pe toate traseele din Valea Jiului. In aceste imprejurari fosta firma de transport a devenit, in 1999, ZMK Petrosani.

Articole similare