Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Scolile de soferi se lupta cu pirateria

Activitatea scolilor de soferi este puternic afectata de instructorii „pirati“, care nu sunt controlati de nimeni si fac evaziune fiscala. Din cauza preturilor mici pe care acestia le practica, scolile de soferi sunt nevoite sa mearga si ele de multe ori sub costuri, respectiv sa gaseasca tot felul de solutii pentru a supravietui.

Instructorul auto poate functiona in doua moduri: fie e angajat la o scoala de soferi, fie este persoana fizica autorizata. Masina acestui instructor apartine fie scolii de soferi unde este angajat, fie trebuie sa fie inmatriculata pe PFA. In realitate, masinile „piratilor“ nu sunt ale PFA-urilor si, prin urmare, nu se regasesc in evidentele fiscale. Acesti instructori lucreaza sub umbrela unor scoli de soferi care functioneaza mai mult cu numele.
Din punct de vedere legal, suma pentru scolarizare trebuie sa fie incasata in totalitate de la cursant de catre scoala de soferi. Aceasta trebuie evidentiata in actele contabile, iar de aici salariul instructorului nici nu conteaza. „In aceste cazuri de piraterie, instructorul da scolii o suma modica la «negru», sa zicem, 50 de lei pentru intocmirea fiecarui dosar de scolarizare, restul de 950 de lei ii opreste si din ei mai alimenteaza cu carburant pentru orele efectuate, restul banilor ramanandu-i. Vorbim de bani negri castigati usor, neimpozitat i. In plus, de cele mai multe ori, astfel de instructori nici nu fac toate orele, tocmai ca sa le ramana o suma cat mai mare“, a explicat Marius Teodorescu, director general Scoala de Soferi Teo.
„In ceea ce priveste scolile de soferi care accepta sa colaboreze cu astfel de instructori, ele nu au, de fapt, o activitate consistenta si traiesc mai mult din aceste practici. Nu au masini, nu trebuie sa bage bani in reparat ii, nu dau salarii etc.“
S-a cerut ARR sa trimita o circulara catre DRPCIV (Directia Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor) prin care sa nu se mai examineze instructorii care se prezinta la examen cu masini care nu sunt inmatriculate pe o scoala de soferi sau pe un PFA, a mai aratat Marius Teodorescu. Pentru ca, la ora actuala, legea nu interzice acest lucru.
Reprezentantii scolilor de soferi au cerut autoritatilor in domeniu sa se stabileasca un cost minim de scolarizare pe fiecare categorie de conducere.
Macar aceasta suma minima sa fie evidentiata in actele contabile si pentru ea sa se plateasca impozite la stat. Pana acum discutii concrete la nivel de autoritati nu au fost purtate.
De asemenea, avem inca instructori care vand dosare de scolarizare, astfel ca sunt multe cazuri de cursanti care reusesc intr-o saptamana sau doua de la inscriere sa se si prezinte la examen. Evident ca persoanele respective nu apuca sa faca toate orele prevazute de lege.
Mai grav este ca au obtinut o fisa medicala datata cu o luna si jumatate inainte si au primit atestarea psihologica la fel. Intrebarea este cum au reusit sa fie inscrise, daca scolile de soferi au obligativitatea de a depune la ARR tabel cu toti cursantii inscrisi, odata ce se face inscrierea?
Iar din data inregistrarii tabelului trebuie sa treaca perioada minima de cinci saptamani.“
Pentru categoriile C, E si D lucrurile sunt mai simple in ceea ce priveste pirateria, pentru ca aici nu pot exista instructori PFA, ci numai scoli de soferi autorizate. Problema este ca la camion si la autobuz se cere obligatoriu diagrama tahograf a instructorului, dar fiind tahografe analoge diagramele pot fi usor falsificate.
Tocmai de aceea, aceasta prevedere ar putea fi scoasa. In acelasi timp, vehiculele de scoala ar trebui exceptate de la plata rovinietei, pentru ca nu se iese pe centura in scop comercial, de distributie de marfa, ci in scop didactic.

Articole similare

Ad