Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Van Moer face primul pas pentru dezvoltarea majora promisa a activitatii logistice

Preluarea afacerii de logistica a Dumagas Transport din depozitul de produse ambientale din Mercury Logistic Park, A1/km. 23, anuntata la finele anului trecut, inseamna pentru Van Moer un punct de pornire pentru o dezvoltare puternica si pe termen lung in tara noastra. Compania si-a propus ca in 2020 numai la Bucuresti sa aiba spatii de depozitare de 30.000 m2. Fondul de investitii Bancroft, unicul actionar al Dumagas Transport, a aprobat aceasta implementare a procesului de transfer de afacere pentru activitatile de logistica si depozitare de produse ambientale incepand cu 1 ianuarie 2016. Tranzactia a inclus transferarea a 23 de angajati, a celor 19 clienti existenti in depozit, cat si a echipamentelor care lucreaza in aceasta locatie.

Compania care a preluat operatiunile Dumagas apartine grupului belgian Van Moer, care opereaza de 25 ani pe piata internationala, avand spatii de depozitare de peste 200.000 m2. Prezent in Romania de cinci ani, Van Moer opereaza deja aici spatii de depozitare de circa 10.000 m2. Dumagas Transport este prezent pe piata romaneasca de aproape 20 de ani, avand 550 de angajati si o flota de 325 de camioane. Portofoliul de clienti activi include peste 1.000 de companii. „Dumagas dorea sa se concentreze asupra activitatii sale de depozitare si transport de la Craiova, iar noi cautam un depozit pentru produse ambientale cum aveau ei la Bucuresti. Asa ne-am gasit unii pe altii“, a explicat Marc Paulissen, country manager Van Moer Logistics Romania.
Depozitul de la Bucuresti este singura divizie la care Dumagas renunta, compania continuandu-si activitatea in celelalte locatii, inclusiv livrarile in Capitala.
Van Moer si-a propus sa analizeze activitatea actuala a depozitului preluat de la Bucuresti pentru a vedea cum o poate optimiza si pentru a putea atrage aici noi clienti. Cei 23 de angajati si circa 19 clienti au fost preluati de la inceputul acestui an. „Puteam sa incepem in decembrie, dar nu era corect sa spunem clientilor ca vor lucra doua luni cu Dumagas si apoi vor fi preluati de Van Moer Logistics. Asa ca am decis ca Dumagas sa isi faca treaba pana la finalul anului, iar noi sa preluam totul din ianuarie.“
Biroul de transport al Van Moer va ramane insa la vechea locatie, deoarece altfel compania ar trebui sa schimbe si licentele de transport pe noul sediu.

Deja sunt planuri de extindere
In opinia lui Marc Paulissen, valoarea tranzactiei nu este neaparat relevanta, deoarece oricum investitiile necesare deschiderii unei noi locatii erau mult mai mari. „Daca optam pentru o locatie noua trebuia sa investim in rafturi, in sisteme WMS, in cautarea de personal, ceea ce ar fi presupus pierdere de timp si bani. Asa ca singura solutie de a incepe rapid a fost de a prelua niste operatiuni deja existente Si daca luam oameni de la alte companii de logistica ce folosesc sisteme WMS, tot ar fi trebuit sa investim in instruirea lor pentru a invata modul nostru de lucru. Pentru ca fiecare are un mod diferit de lucru. De aceea am decis sa preluam si sistemul WMS, mai ales ca sistemul nostru din Belgia nu se potrivea cu activitatea de aici. “
Fosta locatie a Dumagas ofera si avantajul posibilitatii de extindere a spatiului de depozitare, astfel ca pentru anul acesta compania are in vedere inchirierea a 10.000 m2 in plus fata de spatiul actual de 5.000 m2. „In Belgia noi suntem obisnuiti cu depozite mai mari, de 60.000-70.000 m2, in care exista un alt mod de lucru decat intr-un depozit de 5.000 m2. Probabil vom cere CTP sa se apuce in mai de constructia noului depozit de 10.000 m2, pe care sa il putem opera de anul urmator la Bucuresti. Vrem sa pastram insa si pe mai departe structura de aici pentru ca este foarte buna pentru alti clienti. In Romania nu avem active, ci vom inchiria intotdeauna.“
Depozitul de la Timisoara al companiei a fost deschis in 2013, avand 3.000 m2, din care jumatate este dotat cu rafturi. Dar in aceasta zona a tarii compania are pentru 2016 planuri de a se muta intr-un alt spatiu, de 8.000 m2. Tot in 2016, hub-ul de la Sibiu va creste cu circa 6.000 m2 si este posibil sa inceapa constructia pentru un alt spatiu de 10.000 m2. Planurile companiei includ extinderea la Craiova pentru marfuri ambientale si la Cluj, Brasov, Oradea si Agigea, unde deja exista un client ce are nevoie de un spatiu deschis de 4.000 m2.
„Depozitele de la Sibiu si Timisoara au fost gandite ca puncte de cross dock, unde efectuam si servicii logistice pentru clientii locali. Dar clientii de acolo nu apelau la noi la Bucuresti pentru ca nu eram prezenti aici. Asa ca cei care lucreaza cu noi in alte zone din tara pot acum sa lucreze cu noi si la Bucuresti. Asa vor avea un singur partener, nu 2-3, cum se intampla in prezent. Locatia de aici este cea de-a treia din Romania, dar aici va fi punctul de pornire pentru noi activitati.“

Planuri pentru 2020
In opinia lui Paulissen, la revenirea in tara dupa trei ani pe care i-a petrecut la Istanbul, sunt foarte putine companii de logistica locale care au crescut in ultima perioada, majoritatea restrangandu-si activitatea. „Am impresia ca firmele de logistica nu mai doresc sa se extinda in tara. Sunt si companii care isi cresc capacitatea de depozitare, insa in acelasi loc, doresc sa aiba totul centralizat.“
Van Moer si-a facut deja planuri pana in 2020, cand si-a propus sa aiba la Bucuresti un depozit de 30.000 m2, la Sibiu unul de 10.000 m2, iar la Timisoara unul de 15.000-20.000 m2. Desi recunoaste ca nu vor mai fi solicitari pentru logistica similare celor din perioada premergatoare crizei, Paulissen considera ca vor exista in continuare posibilitati pentru cresterea afacerii. „Practic, nu va mai aparea maine un client care sa doreasca 10.000 m2 de depozitare, dar oportunitati sunt. Aici, colegii mei de breasla se plang de calitatea infrastructurii. Dar, cu cat infrastructura e mai proasta, cu atat mai mult este nevoie de logistica si invers. Asa ca, din partea mea, nu am nevoie de autostrazi sau drumuri, ci de depozite logistice.“
Un alt plan al companiei este de a cumpara o flota de distributie, compusa cel mai probabil din vehicule de transport marfuri la temperatura controlata. „Cred ca daca vrei sa faci logistica trebuie sa oferi si distributie. Iar calitatea distributiei in Romania nu este foarte buna. Pentru a oferi acest lucru este nevoie de puncte de cross dock, dar si de clienti suficienti. Iar clientii importanti prefera ca cea mai mare parte din marfa sa fie livrata la platformele logistice ale marilor magazine. Nu stiu deocamdata cate vehicule vom cumpara, pentru ca inainte voi merge la clientii nostri sa vad care le sunt nevoile. Probabil ca vom incepe la Bucuresti cu 2-3 vanuri pentru a verifica costul operatiunilor de distributie.“

Inca nu avem costuri mari
Cresterile de costuri invocate de firmele de transport nu sunt, in opinia lui Paulissen, reale. Astfel, combustibilul, principalul cost al unui transport, este inca ieftin. Iar cresterea RCA poate fi negociata. „Noi am luat opt camioane Mercedes pe care le-am inmatriculat aici. Ni s-a facut o propunere de pret in septembrie pentru RCA si o alta propunere in octombrie, care era mult mai mare. Dar, dupa mai multe discutii, au revenit la pretul initial. Asa ca totul trebuie discutat.“
Paulissen a explicat ca un profit mai mare ar trebui sa provina din castigarea mai multor clienti si nu de la un pret mai mic acordat furnizorilor de transport si distributie. Acesta a mai aratat ca transportatorii trebuie platiti corect si repede, deoarece au nevoie de bani lichizi pentru combustibil. „Ei nu pot sa achite combustibilul pentru ca primesc banii dupa 40 sau 60 de zile. Noi vrem sa avem flota proprie pentru ca asa vom sti si care este costul real de transport.“

Articole similare

Ad