Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Din Europa de Vest in Orientul Mijlociu, prin Bucuresti

Luna trecuta, Iveco a inaugurat in Pantelimon, langa Bucuresti, primul sau centru de vehicule rulate din Romania si al 13-lea din regiunea EMEA, in care a investit circa 500.000 de euro si de la care se asteapta sa sprijine inclusiv vanzarea de vehicule comerciale si echipamente noi prin trade in si buy back. Interesul pentru piata de vehicule comerciale second-hand se datoreaza volumului urias al acesteia – anual se vand in Europa 12.000-15.000 de unitati – si potentialului foarte ridicat. Iar tara noastra a fost aleasa atat datorita marimii ei si perspectivelor de dezvoltare pe care le ofera inca, in ciuda scaderii pietei de dupa criza economica, cat si pentru ca e o poarta intre Europa de Vest – de unde se aduc in special camioane Euro 5, fabricate cel tarziu in 2010, care pot sa mai beneficieze de finantare – si Orientul Mijlociu si Africa – unde se exporta, prin Constanta, camioane Euro 3, care la noi ar atrage taxe prea mari.
 
Noul centru dispune de 65.000 m2 de suprafata betonata, iar cladirea, finalizata in ianuarie, are 300 m2 si include birouri comerciale si service pentru verificarea, repararea, ITP-ul si pregatirea de vanzare a vehiculelor.

In plus, o parte a echipei formate din 14 specialisti se va ocupa de promovarea produselor prin toate mijloacele de comunicare oferite de retea – site-uri internet dedicate comertului cu vehicule rulate si site-uri de socializare.
Vehiculele rulate aflate pe stoc sunt in stare foarte buna, asa cum declara reprezentantii Iveco, pot fi livrate imediat si beneficiaza de garantie si finantare. Valoarea totala a stocului era, la jumatatea lui mai, de circa 15 milioane de euro, adica aproximativ 300 de vehicule, din care camioanele reprezinta cam 85% si echipamentele de constructii sau agricole, restul. In aprilie au fost vandute 50 de masini si utilaje rulate, astfel ca pana la final de an se estimeaza sa se ajunga la circa 1.200. 70% din acestea vor fi livrate in Romania, iar restul vor fi exportate, deoarece de la noul centru se asteapta nu doar sa fie o legatura intre Europa de Vest si Orientul Mijlociu, ci si sa isi extinda influenta asupra tarilor de langa Marea Neagra – Ucraina, Republica Moldova, Bulgaria, Turcia – si in Grecia.
Datorita compozitiei stocului si disponibilitatii vehiculelor si echipamentelor, centrul din Pantelimon este primul de acest fel din reteaua Iveco in care exista toate produsele din oferta celor 12 marci ale grupului CNH Industrial.
In 2014, Iveco isi propune sa-si extinda oferta si pentru asta va selecta si pregati mai multe vehicule, dealerii sai vor implementa si un serviciu de inchiriere, iar colaborarea cu societatile independente de finantare va continua, alaturi de finantarea prin firma proprie, astfel incat sa se ofere leasing financiar pentru clientul final si leasing operational pentru dealeri.
In concluzie, asa cum arata Marta Nappo, marketing director EMEA Used Vehicles, „trebuie sa consolidam ce am inceput azi in Pantelimon, dar vrem sa dezvoltam si mici centre-satelit unde clientii sa beneficieze de aceleasi servicii. Iar in parte ne vom folosi de structurile Iveco deja existente, dar dezvoltarea trebuie sa fie flexibila si sa urmeze tendintele de pe piata, necesarul din fiecare zona.“

Romania are potential sa redevina ce a fost inainte de 2007
Ca sa arate cat de importanta este pentru Iveco piata din Romania, Mihai Daderlat, general manager Iveco East Europe, a amintit ca in 2007, ultimul an de crestere economica semnificativa, piata de vehicule comerciale din aceasta parte a continentului s-a ridicat la 130.000 de unitati, in timp ce in Romania numara cam 28.000 de unitati, adica 21% din piata estica. Tara noastra era, deci, una dintre cele mai puternice din zona.

Articole similare

Ad