Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

92 de inovatii, 7 castigatori (IV)

Dupa ce, in numerele din septembrie, octombrie si noiembrie am prezentat inovatiile prezentate la categoriile Concept, Caroserie, Siguranta, Mediu si Componente, incheiem seria articolelor dedicate Trailer Innovation 2011 cu sistemele inscrise in competitie la Sasiu si Solutii Telematice.
  
Schmitz Gotha
Axa centrala tandem cu control dinamic al incarcarii pe axa

 

Din cauza controlului dinamic al presiunii din pernele de aer rezulta o incarcare a axei de tractiune in limitele legale de 500-1.000 kg. Incarcarea pe axa de tractiune si distributia incarcaturii imbunatatesc considerabil siguranta la rulare. Echilibrarea dinamica a incarcaturii pe axa previne sarcinile prea mari sau prea mici pe bara de tractare, evitand uzura componentelor de cuplare.
Incarcarea prea slaba poate avea efecte negative asupra stabilitatii remorcii, in special la deplasarea in linie dreapta.
Combinatia autosasiu+remorca ruleaza independent de conditiile diferite de incarcare in limita reglementarilor legale, cu o siguranta sporita si o uzura redusa la partile componente. Controlul independent al presiunii din pernele de aer, pe axa fata, respectiv pe cea din spate, permite reglarea acestora atunci cand, de exemplu, un stivuitor este incarcat la partea din spate a remorcii sau atunci cand remorca este partial incarcata.

Valx
Gama de axe pentru remorci

Axa Valx de 9 t este inovativa si unica, imbunatatind tehnicile existente gratie unui design nou. Centrul noii game este corpul axei turnat dintr-un singur tub, spre deosebire de alte axe, al caror design se bazeaza pe trei sau patru elemente sudate impreuna. Diametrul extern al tubului axei de 146 mm ofera o rezistenta optima pentru greutatea pe care trebuie sa o sustina. Axele moderne au fost concepute astfel incat lagarul sa nu aiba nevoie de ajustari indiferent de incarcatura. Acest lucru este posibil numai cu o masina de mare acuratete, care poate lucra cu tolerante foarte stricte. Valx a dezvoltat un butuc care controleaza strict setarile rulmentului.
Butucul este dezvoltat folosind cele mai sofisticate tehnici si permite un spatiu mai mare pentru rulment fara a creste greutatea. In schimb, creste durata de viata a rulmentului fata de produsele competitoare. Toate axele prezente necesita sudura flanselor de bara transversala, pentru a putea atasa suspensia pe axa. Valx foloseste un lacas inovativ in corpul axei, pentru atasarea suspensiei pe aer special proiectata de VDL-Weweler, permitand in acelasi timp ajustarea flexibila a centrului arcurilor. La demontarea butucului, toate componentele interioare (rulmenti si garnituri) raman in butuc, pentru a impiedica deteriorarea si contaminarea acestora. Axa foloseste un capac inovativ pentru butuc, care etanseaza cavitatea butucului, usor de montat, fara a avea nevoie de scule. Spre deosebire de produsele concurente, axa Valx nu are suduri, cu exceptia fixarii elementelor de franare.
 
Schmitz Cargobull
Sasiu usor pentru megatrailer

Costructia hibrida face din designul cu greutate optimizata un concept inovativ. Se foloseste un amestec de otel si aluminiu impreuna cu tehnologia boltarii pentru constructia sasiului. Utilizarea de otel de inalta rezistenta combinata cu pereti de grosimi mai mici si cu utilizarea celor mai usoare componente permite cresterea sarcinii utile a semiremorcii Mega X-Light cu 1.200 kg, ceea ce o face optima pentru noi grupe de marfa (bauturi) fata de cele deja traditionale pentru astfel de semiremorci (componente auto, electrocasnice etc.). Greutatea sasiului a fost redusa cu aproximativ cu 800 kg, iar cea a intregului vehicul, cu peste o tona.
 
Pacton Trailers BV
TW-O-NE (two in one) face posibil mersul cu spatele in aceeasi directie principala intr-un mod unic si foarte simplu. Sistemul ofera o distributie superioara a masei pe axe si cuiul de cuplare. Avantajul este ca ambele capete ale remorcii pot fi directionate la docuri, asigurand o incarcare/descarcare usoara si accesibila a containerelor (de 20, 40 si 45 de picioare, precum si a transcontainerelor de 13,6). Axele pot fi mutate inainte sau inapoi, astfel incat tractorul se poate muta dintr-o parte in alta a semiremorcii.
 
Faymonville
Modulmax: S-module, G-module/Powermax

Gama Modulmax a fost dezvoltata cu caracteristica unica de interschimbabilitate cu alte marci existente. Powermax este un vehicul modular (cu trei pana la sase axe), cu axe motoare capabile sa mentina viteza pana la 80 km/h in modul „rulare libera” fara nicio restrictie din punct de vedere al distantei sau incarcaturii.
Cu proprietatea de interschimbabilitate, companiile de transport pot alege furnizorul vehiculelor modulare nefiind restrictionate la o singura marca. Powermax poate fi utilizat in trei forme: ca remorca modulara standard cu toate beneficiile gamei Modulmax, ca substituent al unui tractor in zone de deal, cand este necesara o forta suplimentara (nu mai este nevoie de un al doilea sau al treilea tractor, iar costurile de transport se reduc considerabil) si ca o versiune autopropulsata pentru uz interuzinal la viteze mici (5-6 km/h), fara suport extern de tractiune. Un Powermax 6×4 de pana la 300 t poate merge singur pe teren drept.
O semiremorca trasa de un tractor necesita putere suplimentara pentru a putea merge la deal, transportatorul fiind nevoit sa foloseasca unul sau mai multe tractoare. Aceasta presupune ocuparea mai multor resurse si un consum suplimentar de energie. Powermax cu axe autopropulsoare lucreaza ca o semiremorca uzuala cand nu exista nevoi de putere suplimentara.
Exista si alte axe motorizate pe piata, dar viteza lor este limitata la 15 km/h, pe cand solutia Faymonville permite o viteza de pana la 80 km/h. Axele motoare obisnuite trebuie liftate atunci cand nu sunt folosite, altfel riscand sa se supraincalzeasca.
Acestea devin greutate suplimentara care diminueaza sarcina utila si creste lungimea vehiculului. Mai mult, aceste axe cu viteze limitate nu dispun de un sistem de franare omologat, spre deosebire de Powermax. Axele motorizate isi obtin puterea dintr-o unitate compusa dintr-un motor diesel si o pompa hidraulica. Forta de tractiune completa este disponibila la o incarcare de minimum 12 t/ axa. Powermax 12×8 (sase axe, din care patru motoare) genereaza o forta de tractiune de 30 t. Un set de doua axe motorizate reprezinta echivalentul unui tractor 6×4 sau 8×4 din punct de vedere al tractiunii, astfel ca Powermax 12×8 poate inlocui doua tractoare 6×4 sau 8×4.
Pentru service-ul franelor, motorul hidraulic nu trebuie sa fie demontat sau deschis, ceea ce asigura o intretinere rapida si costuri reduse.
Powermax este rezultatul unui parteneriat cu SAF pentru axe si Poclain, lider mondial in productia de motoare hidraulice.
Toate componentele folosite sunt deja testate pe alte produse similare, iar pentru furnizarea de piese de schimb si suport tehnic pot fi folosite retelele celor trei producatori implicati.
Powermax poate fi cuplat atat la sistemele modulare Faymonville, cat si la 70% din modelele celorlalti producatori ce actioneaza pe piata, cu garantarea tuturor proprietatilor tehnice si operationale.
 
SAF Holland
SAF 60 ONE

Noul butuc al rotii SAF 60 One reduce greutatea cu 30 kg/axa, fiind dezvoltat astfel incat sa se potriveasca atat pentru jante din otel, cat si din aluminiu, indiferent daca sistemul de franare este pe tambur sau pe disc, cu incarcatura pe axa de noua sau zece tone, pentru camion sau remorca, cu un rulment sau constructie compacta. Butucul include 10 gauri dispuse pe un cerc cu diametrul de 200 mm cu prezoane N20x1,5 cu disc de presiune. De asemenea, discul de frana integral este inclus. Noul butuc cu nisa in galerie de 60 mm reduce greutatea proprie si numarul variantelor disponibile pentru toate tipurile de frane si jante.
 
BPW Bergische Achsen KG
Frana pe disc pentru remorca

BPW ECO Disc (TSB) nu este ca orice frana pe disc, ci este special creata pentru remorca. BPW, ca furnizor de sisteme pentru sasiuri de remorca, a facut ca frana pe disc sa se lege direct la corpul osiei si astfel sa devina complet integrata in sistem. Datorita designului compact si inovator, TSB, in suspensia 4309 cu trei axe, are cu 39 kg mai putin. In plus, combinatia designului compact si a principiilor ECO asigura schimbarea discului fara a indeparta garnitura, ceea ce duce la o economie de o ora, de exemplu, la schimbarea discului suspensiei cu trei axe. De asemenea, este posibila o servisare mai confortabila si mai rapida a sistemului de franare (inlocuirea cuzinetului si a discului), datorita accesului mai facil la placa din spate.
Noile perne de aer sunt mai bine protejate de avariere si, in plus, previn patrunderea mizeriei si a umezelii in interiorul franei. Cele mai bune conditii pentru o durata lunga de folosinta a franei sunt oferite de combinatia dintre etansarea suplimentara a stiftului de ghidare si noua protectie cataforetica a garniturii.
Frana ECO Disc (TSB) este instalata in combinatie cu axa ECO Plus 2 si o suspensie pneumatica sub sasiul unei remorci. In functie de axa si de dimensiunile rotii, frana poate fi oferita in trei versiuni: TSB 3709 (9-10 t, 19,5”, disc 370x45mm), TSB 4309 (9-10 t, 22,5”, disc 430×45 mm) si TSB 4312 (12 t, 22,5”, disc 430×45 mm).
 
Doll Fahrzeugbau
Doll panther

Tehnologia stabileste noi standarde in fabricarea remorcilor: capacitate pe axa de 12 t, hidro-suspensii cu cilindri cu dubla actiune si o cursa totala de 315 mm (-70/+245 mm), unghi de virare de 55o pe axa spate, performanta solida cu o excelenta stabilitate directionala datorita lagarelor fara joc, fara inclinare laterala in timpul cursei si a destinderii in timpul conducerii in curbe. Garda la sol este mai mare cand remorca este ridicata la un nivel mai inalt de conducere, sistemul asigurand o inaltime continuu ajustabila la rulare pe 150 mm.
Tehnologia permite o inaltime de incarcare constanta de 850 mm, atat pe constructiile multi-axe, cat si pe semiremorcile-platforma cu dubla extensie.
Aria de aplicare a vehiculelor cu sasiuri cu tehnologie Doll panther este aceeasi ca in prezent, desi manevrabilitatea este imbunatatita considerabil. In plus, tehnologia panther creste siguranta in timpul rularii.
 
Andover Trailers
Remorca usoara

Designul remorcii Andover Trailers CBDBCLLT 25 rezolva o problema majora pentru flotele care doresc sa transporte ultima generatie de echipamente Wirtgen 100F, W120F, W150F, tractate in spatele basculantelor, metoda preferata in Marea Britanie si Irlanda. Andover Trailers este singurul producator care poate construi astfel de remorci tractate care sa preia aceste echipamente uriase, cu greutate de 20.530 kg (se incadreaza in greutatea totala de 25 t a remorcii).
Pana acum, asemenea echipamente erau transportate de o combinatie tractor cu semiremorca, care ar fi insemnat costuri suplimentare de exploatare, adaugate la cele ale basculantei normale cu care este folosit echipamentul. Greutatea ultimei generatii de echipamente de nivelare Wirtgen WF a crescut cu 1.200 kg (fara incarcatura), fiind imposibil de transportat pe remorcile standard pentru astfel de echipamente, care cantaresc 6.400 kg.
Andover a redus greutatea remorcilor sale cu aproape 1.200 kg, folosind otel special si lemn, astfel incat flotele le pot tracta in continuare cu basculanta. Expertii Andover au lucrat impreuna cu Wirtgen pentru a crea o remorca cu protap cu echilibru centrat, prima capabila sa indeplineasca o asemenea sarcina. Designul sau usor permite o sarcina utila de 20.540 kg (cu numai 10 kg toleranta). Andover foloseste un amestec unic de otel usor din Canada si „aliaj Vanadium SLB”. Remorca foloseste o podea din lemn Obeche din Africa de Vest, usor, dar foarte rezistent. Pentru a asigura transportul W150F cu o latime de 1,5 m, remorca cu protap este echipata cu roti usoare din aluminiu si rampe inguste din otel. Remorcile pentru echipamentele mai mici W100F de 1 m latime sau W120F (1,2 m) folosesc roti din otel si au rampe hidraulice din otel mai late.
Remorcile sunt construite cu picioare care se lasa manual, in loc de picioare hidraulice, pentru a reduce greutatea. Sunt doua perechi de inele de ancorare pe rampa de incarcare si o pereche pe protap, pentru a securiza echipamentul dupa incarcare.
Remorca e echipata cu suspensie pneumatica cu sistem de ridicare/coborare. Andover Trailers a construit pana acum 34 de astfel de remorci cu protap pentru clienti din Anglia si Irlanda. Remorca este proiectata pentru cuplarea la sasiul basculantelor 6×4 si 8×4 cu o greutate totala de 44 t.
Pentru a incarca echipamentul, soferul trebuie sa reduca inaltimea picioarelor si suspensia pneumatica, sa bage in priza cablul pentru coborarea rampelor, iar echipamentul Wirtgen este urcat pe rampe. Apoi se opreste motorul, se ancoreaza masina si suspensia remorcii si se retrag picioarele.
 
Dennison Trailers
Incarcator articulat cu carlig, cu boghiu culisabil

Este o remorca multifunctionala care poate fi utilizata atat pentru transportul de nisip/pietris, cat si pentru aplicatii din salubritate. Este usor si sigur de folosit, compania fiind certificata ISO 9001 pentru productia de vehicule de 44 t.
 
Dinkel
Remorca ultralight

Cu traditie in designul de constructii usoare, Dinkel a dezvoltat un nou grup de produse, folosind otel fin de inalta rezistenta. Dinkel nu s-a concentrat neaparat pe remorcile standard, care insa fac parte din gama de produse, ci mai degraba pe cele cu design special, cu pregatire in spatele semiremorcii pentru montajul unui stivuitor sau oblon ridicator, platforme deschise pentru transportul materialelor de constructii cu stivuitoare montate in spate, semiremorci mega cu sant pentru role de tabla, precum si prototipuri, ca transportoare pentru placi etc. Acestea au o greutate proprie de 5.200 kg/DIN, iar o semiremorca cu stivuitor montat in partea din spate are o greutate proprie de 4.940 kg/DIN.
In cazul remorcilor cu oblon ridicator, pentru transportul materialelor de constructii, si montare stivuitor, greutatea vehiculului (neincarcat) este de 4.600 kg/DIN, avantajul adus de produsele Dinkel fiind capacitatea sporita. Toate tipurile de produse sunt certificate conform Codului XL.
 
 Locul 1 – Wabco
„Intelligent Trailer” si programul
„Zero Accidente”

Programul „Intelligent Trailer” urmareste reducerea costurilor de constructie, operare si intretinere a remorcilor pe durata de folosinta a acestora si sustinerea soferilor, prin intermediul sistemelor de asistenta avansata, pentru asigurarea confortului si a conducerii eficiente.
Programul „Zero Accidente” are ca obiective neimplicarea remorcilor in niciun accident care sa produca pagube materiale sau umane.
Cele doua programe introduc o noua generatie de tehnologie inovativa pentru remorci, care include:
 TrailerGUARD asigura descarcarea de la distanta a datelor ODR din sistemul EBS si diagnosticarea acestora;
 TailGUARD indeplineste standardele ISO pentru mersul inapoi si oprirea in sigurata;
 Trailer Remote Control Unit, un dispozitiv touchscreen, care permite soferului sa controleze din cabina functiile remorcii;
 Trailer Immobilizer, un sistem electronic de blocare a rotilor folosind un cod PIN;
 OptiTURN, o functie EBS activata automat cand remorca intra intr-o curba, care il ajuta pe sofer la sensurile giratorii sau in viraje;
 OptiLOAD, o functie EBS care ajuta la evitarea supraincarcarii pe axe prin ajustare inteligenta a suspensiei remorcii, pentru o sarcina utila mai mare pe axe.
 
Locul 2 – Krone
 TControl NIC-base

Permite procesarea datelor, indiferent de producatorii sistemelor telematice. Datele sunt stocate in baza NIC-base a altor producatori, pot fi neutralizate aici si primesc structura standard NIC-base, astfel incat, folosind TControl, pot fi inclusi intr-o singura aplicatie diferiti furnizori de sisteme telematice, deci diferite aplicatii izolate. Indiferent de tipul si producatorul vehiculului, sau de cel al sistemului telematic, clientul beneficiaza de solutia sa personalizata si de un acces specific la toate datele. Asa cum explica reprezentantii Krone, este o solutie buna mai ales pentru firmele care nu fac transport cu flota proprie, ci cu parteneri, sau care apeleaza la camioane inchiriate.
 
Locul 3 – Cargobull Telematics
 TrailerConnect

Utilizarea GPS si GSM s-a confruntat in trecut cu probleme de stabilitate. Prin integrarea celor doua sisteme s-au eliminat aspectele sensibile din punct de vedere al calitatii, iar utilizarea retelei LINBus a permis folosirea senzorilor electronici indiferent de numarul acestora. Cargobull Telematics este singurul furnizor de servicii telematice pentru remorci prezent pe piata cu aceste inovatii (GPS de inalta sensibilitate, card SIM, CIP in loc de cartela).
TrailerConnect monitorizeaza activ remorca si incarcatura. Clientul este informat asupra oricaror evenimente neasteptate (pozitie, rute interzise, deschiderea usii, decuplare, fluctuatii de temperatura, defectiuni la agregatul frigorific etc.), in timp real, prin GSM (SMS/e-mail). Astfel, previne furturile sau pagubele asupra marfii si vehiculului. In cazul bunurilor de valoare, monitorizarea poate fi la secunda si se pot emite alerte imediate daca apare vreo problema.
Pentru a functiona, semiremorcile trebuie echipate cu unitatea de control TrailerConnect si senzorii corespunzatori (ex-factory).
De indata ce sistemul telematic intra in operare si datele incep sa fie trimise catre client pe propriul portal, acesta poate vizualiza, monitoriza si configura vehiculul prin portalul de pe internet. Cargobull Telematics ofera o gama diversa de servicii, de la simpla pozitionare la monitorizarea temperaturii. Pentru a utiliza TrailerConnect Security, clientul isi configureaza parametrii care trebuie respectati in toate circumstantele, pana la scenariul de alarma prin SMS/email. Sistemul telematic genereaza automat o alarma daca se deviaza de la specificatiile date. Unitatea de control dispune de propria baterie, care asigura o sursa de energie chiar si atunci cand remorca este decuplata.
 
Socratec TelematicFleetView
XAT

FleetView XAT este un terminal/ GSM superusor cu baterie. Sistemul este folosit pentru tracking-ul containerelor sau remorcilor, vagoanelor de tren si bunurilor transportate, oferind siguranta si control
Dispozitivul este perfect adaptabil aplicatiilor unde locatia impune achizitia de obiecte cu control autonom. FleetView XAT este compact, are o durata de viata indelungata si permite comunicarea prin SMS sau GPRS, fiind configurat in functie de fiecare aplicatie. Cu o caseta mica si usor de instalat, sistemul permite tracking-ul in timp real, avand posibilitatea de a include si un senzor de miscare. Durata de folosinta poate fi de la opt zile pana la sase luni, transmisia de date prin GPRS facandu-se de la un minut pana la 24 de ore.

Articole similare