Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

De la pasiune la business de succes

Sunt putini cei care si-au infiintat o firma de transport fara sa fi avut in prealabil vreo legatura cu domeniul, dar si mai putini sunt cei care, la 22 de ani, si-au cumparat un camion vechi doar de dragul de a face din el o masina frumoasa, pe care s-o tina in curte. Este insa cazul companiei Blue River, care s-a infiintat „la cererea pietei“, in momentul in care cei care au vandut camionul l-au solicitat apoi pentru a efectua cateva curse.
 

Incet-incet, business-ul s-a dezvoltat ca o afacere de familie, pana cand noul parc, format din aproape 50 de camioane, nu le-a mai permis celor care au gandit strategia sa se mai bucure de pasiunea de inceput, aceasta masurandu-se acum in indicatori de tipul consumului de motorina si costului/km, in satisfactia clientilor sau in gasirea unor solutii mai eficiente, cum ar fi un service propriu sau construirea unui depozit.

Compania Blue River a fost infiintata in 2000, dupa achizitia unui singur camion Roman, vechi, business-ul dezvoltandu-se apoi de la sine. „Cand am vazut ca sunt din ce in ce mai multe solicitari si la preturi bune (cursele pe intern erau la 12.500 lei vechi/km cu un camion nearticulat si litrul de motorina costa 12.500 lei vechi), am infiintat societatea“, a mentionat Alexandru Paun, general manager al companiei.

Piata este in continua schimbare
De atunci, compania a crescut pana la aproape 50 de camioane (45 de autotractoare cu semiremorci cu prelata, majoritatea Schmitz, si cateva autovehicule de 3,5, 7,5 si 10 t). „In ultima perioada piata s-a schimbat. Daca pana acum cativa ani faceam transport numai intre depozitele clientului, el livrandu-si mai departe marfa cu masini de distributie, in prezent bugetele nu mai sunt atat de mari pentru transport si atunci livram direct la magazine sau platforme (Metro, Carrefour, Kaufland etc.)“, a explicat Alexandru Paun, completand: „cursele intre depozite erau mai avantajoase pentru ca ne intorceam cu ambalaj si astfel era un sistem tur-retur. Acum suntem nevoiti sa crestem pretul pentru a fi acoperit mai mult de un sens.“
Pana acum cativa ani, cea mai mare parte din activitate se desfasura la nivel national, insa acum compania efectueaza si exporturi catre Serbia si apoi, mai departe, catre Italia sau Germania, sau direct in Ungaria si Italia, dupa care camioanele raman in Comunitate pentru 1-2 luni. „Incercam pe cat posibil sa lucram cu parteneri directi, insa solicitam, daca este nevoie, si curse de retur de pe burse sau de la case de expeditii. Iar daca pretul pentru tur ne permite, acceptam dislocari chiar si de 250 km“, a spus managerul companiei.
In plus, compania nu se fereste de cursele externe mai putin rentabile. „Profitul este mai mic, dar exista, mai ales ca am invatat sa utilizam cat mai mult drumurile nationale si stim de unde sa alimentam“, a mai spus Alexandru Paun, explicand ca scaderea volumelor de transport il face sa ia in calcul, in curand, si varianta realizarii de grupaje.
De la CMR la asigurare globala

Articole similare