Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Noi investitii Volvo in Romania

Aflati intr-o scurta vizita in Romania, Ulf Magnusson, Regional Managing Director for Region East, si Christian Johansson, CFO Volvo Trucks, ne-au acordat un scurt interviu despre planurile Volvo Trucks de dezvoltare a afacerii filialei de la noi. Cei doi oficiali ai companiei au dat asigurari privind interesul producatorului suedez pentru aceasta zona a Europei, atat din punct de vedere al investitiei directe intr-un nou atelier de service, cat si al cresterii portofoliului de finantare pentru clientii romani.
 

Christian Coolsaet, directorul general Volvo Romania, a explicat ca preturile la camioane au ajuns deja in punctul de echilibru atat pentru clienti, cat si pentru producatorii de camioane.
 
Tranzit: Care este situatia pe pietele est-europene?
Ulf Magnusson:
Pietele estice reactioneaza inca diferit: in unele tari lucrurile se misca mai incet, in unele deloc, iar altele au explodat pur si simplu. Europa de Vest creste destul de repede comparativ cu tarile care au avut caderi foarte mari, precum Italia, Spania, Portugalia, Grecia si Irlanda. Tarile nordice si cele central-europene isi revin insa repede.
Christian Johansson: Europa de Est a fost cea mai afectata de criza economica si de blocajul bancar. Clientii de aici sufera mai mult decat cei din vest si categoric este mai dificil pentru ei sa obtina finantare. Volvo Finance are o atitudine pozitiva fata de Europa de Est pentru ca Volvo crede in aceasta zona.
 
Asta inseamna ca intentionati sa oferiti conditii de leasing mai flexibile clientilor romani, care, asa cum spuneati, se confrunta cu dificultati in a obtine finantare?
UM: Din punct de vedere al finantarii suntem foarte bine pozitionati pe piata est-europeana si intotdeauna am incercat sa oferim clientilor nostri suport pentru a gasi cele mai bune conditii de finantare, fie ca au venit cu o finantare de la o firma de leasing sau banca, fie ca a fost vorba de finantare proprie, prin Volvo Finance.
Christian Coolsaet: Si in trecut, Volvo a avut o buna penetrare a pietei cu sistemul nostru de finantare „captiv”. Cu o experienta bogata pe piata romaneasca si o buna cunoastere a clientilor, vom continua sa avem aceeasi creativitate pentru nevoile specifice fiecarui client. Nu putem spune ca vom avea aceeasi politica pentru toti, ci vom analiza fiecare caz in parte, oferind solutiile potrivite fiecarui client.
 
Planurile de investitii includ si construirea unui nou service Volvo Romania?
CJ: Am discutat azi cu conducerea Volvo Romania despre extinderea retelei de service de aici. Planuri existau si inainte de criza, insa acestea au fost inghetate pentru o vreme. Acum este insa momentul de a le rediscuta si estimam ca Romania va face parte din proiectul de investitii Volvo Trucks pe 2011 din punct de vedere al extinderii retelei de service.
 
Care este situatia comenzilor la acest moment? Aveti acoperita capacitatea de productie pana la sfarsitul anului?
U.M.: Incercam sa ne ajustam productia si sa ajungem la 8-12 saptamani termen de livrare. Practic, daca cineva ne da o comanda acum (n.r.: mijlocul lui octombrie), sunt sanse sa putem livra pana la sfarsitul anului, desi locurile din productie aproape s-au ocupat pana in 2011.
 
Cum sta Romania din punct de vedere al comenzilor comparativ cu tarile din regiune?

U.M: Romania a fost una dintre pietele cele mai afectate, deoarece a existat aici un stoc foarte mare de vehicule noi, iar companiile de transport s-au confruntat cu dificultati financiare din care au rezultat o multime de autovehicule reposedate, care au pus presiune suplimentara pe piata printr-un stoc ridicat de vehicule rulate. Primul semn ca piata isi revine este accelerarea activitatii in service-uri, clientii au venit sa si repare camioanele, iar aceasta inseamna ca au de lucru.
 
Aveti curaj sa mai faceti stocuri pentru Romania?
U.M.: Dupa cum v-am spus, incercam sa mentinem un termen de livrare la 8-12 saptamani, chiar daca asta inseamna sa lasam locuri in productie pentru fiecare piata. Nu putem nici construi pe stoc, deoarece fiecare client are nevoile sale specifice, insa incet-incet revenim la un ritm normal.
 
Care este nivelul stocului de autovehicule rulate?
U.M.: Mai avem foarte putine, majoritatea intrate in parcurile noastre de vehicule rulate de anul trecut. Pe unele piete exista o cerere ridicata, preturile au inceput sa creasca, iar acesta este un semn ca piata revine la un nivel normal si pe partea de autovehicule noi.
 
Cum veti raspunde presiunii pietei pentru preturi foarte mici la camioane? Veti mai reduce din echipari pentru a le putea oferi camioane ieftine, sau le veti adauga servicii suplimentare la aceiasi bani?
U.M.: Clientii sunt intotdeauna buni negociatori, indiferent ca sunt vremuri bune sau mai putin bune. Este evident ca in ultimul an am asistat la o cadere a preturilor la camioane, ca urmare a stocurilor masive cu care s-au confruntat producatorii, insa acum toti au nevoie de o revenire a preturilor, deoarece discounturile mari oferite la vanzarea stocurilor i-au afectat pe toti. Trebuie spus foarte clar ca cei care sunt in cautare de chilipiruri vor fi dezamagiti, deoarece nu se vor mai intalni nicaieri cu preturile de anul trecut.
C.C.: Din punct de vedere al serviciilor, trebuie spus ca in ultimul an am vandut mai multe contracte de service decat de obicei. Pe partea de Driver Training, am dezvoltat deja de cativa ani acest serviciu pentru clienti si vom continua sa oferim programe de monitorizare a consumului de combustibil Fuel Management Service.
 
Ce tip de vehicule se cer cel mai mult in Romania la acest moment? Aveti de gand sa promovati mai mult combinatiile rigid+remorca, ce aduc o eficienta mai buna transportatorului?
U.M.: Cererea este momentan pentru camioane cu prelata, tractor plus semiremorca. Cererea pentru camioanele de constructii probabil ca va reveni mult mai tarziu. Am vandut si cateva combinatii rigid 6×2 plus remorca, insa in Romania asemenea autovehicule, putin mai scumpe si din cauza caroseriei, nu sunt prea populare. Daca va exista cerere, sigur ca noi ne vom adapta rapid. Am vandut cateva si este un semn incurajator.
 
Ce vindeti mai mult la acest moment: flote mari sau unitati singulare?
U.M.: Primii care au incetat sa cumpere inainte de criza au fost clientii mari si apoi cei mici. Acum, tot clientii mari sunt cei care au inceput primii sa cumpere.
C.C.: Exista si in Romania o tendinta de reinnoire a flotei. De doi ani aproape ca nu s-a mai cumparat nimic si exista goluri de generatie in flotele de camioane care trebuie umplute, altfel investitia va fi greu de facut o data pentru un numar mare de autovehicule.
 
Care este estimarea dumneavoastra privind piata romaneasca pana la incheierea anului?

C.C.: Daca vorbim de livrari catre clienti, cred ca vor fi intre 1.500 si 1.600 de unitati pana la finalul anului, din care noi vom avea 280, in functie de cum vom putea acoperi sloturile din productie.

Articole similare