Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

DPD Romania intra oficial in zona de paleti

Asa cum anuntam inca de anul trecut, curierii sunt tot mai atrasi de piata de transport si logistica. DPD Romania a facut un prim pas in acest sens prin infiintarea serviciului PalletOne, prin care promite livrarea paletilor in 24-48 de ore in toata tara, dar si in Bulgaria. Deja compania a inchiriat doua depozite unde sa poata manipula astfel de marfuri si pentru care investitiile s-au ridicat la 2,5 milioane de euro. Segmentul de paleti este privit cu multa seriozitate de DPD, care ia in calcul inclusiv o eventuala achizitie de camioane pe viitor, pentru a deveni, astfel, un puternic jucator pe piata de transport si logistica.
 

DPD a lansat de anul acesta un nou serviciu, PalletOne, pentru livrarea de paleti in regim de curierat in 24-48 de ore in Romania, Bulgaria, dar si in restul Europei. Serviciul este destinat companiilor care activeaza in zona de FMCG, printing, papetarie, home& deco si auto. Reprezentantii DPD estimeaza ca in 2016 volumul de paleti se va dubla, avand in vedere faptul ca firma va avea doua depozite noi dedicate acestei activitati, la Sibiu si Bucuresti, de 4.800 m2 si respectiv 4.200 m2. Capacitatea depozitului din Capitala va permite sortarea a 70.000 de colete/zi, respectiv 2.000 de paleti, si acomodarea a 160 de curieri, in timp ce depozitul din Sibiu va permite manipularea a 50.000 colete/zi, respectiv 4.000 de paleti.
Depozitele sunt inchiriate pentru 10, respectiv 15 ani, de la Immofinanz si WDP. In noile locatii se pot descarca pe aceeasi poarta atat colete, cat si produse albe. Investitiile de aici se ridica la 2,5 milioane de euro.

PalletOne creste cifra de afaceri cu 30%
Noul serviciul si extinderea pietei de e-commerce vor contribui considerabil la cresterea cu 30% a cifrei de afaceri prognozate anul acesta de DPD si cu 35% a volumului de marfa transportat, in comparatie cu 2015. „Investitiile vor juca un rol esential in dezvoltarea afacerii si in 2016, cand ne vom concentra si in zona de livrare de marfa paletizata, oferind clientilor un serviciu de livrare de paleti in 24-48 ore in Romania si Bulgaria, dar si in restul Europei. In ultimii ani, pe fondul crizei economice, obiceiurile de aprovizionare s-au schimbat vizibil, comerciantii nu mai fac stocuri, ci lucreaza in baza unor comenzi punctuale. Un alt factor important este ciclul de viata al produselor, care este mult mai redus, iar nevoia de cumparare este mai mare. Automat a crescut cererea de produse variate, aduse cat mai repede pe raft. In acest context, DPD a creat serviciul PalletOne”, explica Lucian Aldescu, CEO DPD Romania.
Desi politica DPD este de a nu avea proprietati, anul trecut o parte din investitii au mers catre vehicule de transport pe care le folosesc subcontractorii companiei. Nu este exclusa, insa, nici posibilitatea ca pe viitor sa se achizitioneze si camioane. „Compania Speedy din Bulgaria are mai mult de 50% flota proprie, iar pentru paleti foloseste inclusiv camioane. Noi suntem pregatiti, dorim sa crestem, iar o parte din cifra de afaceri pe care ne-am propus-o pentru 2016 este in aceasta zona“. In 2014, Speedy, cea mai mare companie de curierat din Bulgaria, a devenit actionar unic al DPD Romania.
Pentru inceput, DPD si-a propus sa preia 1-2 paleti pe destinatie, respectiv volume pentru care nu renteaza transportul cu un camion. „Nu vrem sa mergem cu camioane complete, ci doar sa obtinem acest segment de piata. Acum marii transportatori, pentru a nu trimite un palet, de exemplu, de la Bucuresti la Iasi cu o masina, pot apela la noi. Avem si clienti care au marfa in depozite logistice cu care ne-am integrat din punct de vedere al softului, dar si pentru livrari.“

Produsele „albe“ sunt tot mai cerute
In ultima perioada, piata de curierat a cunoscut o crestere importanta a cererilor de produse „albe“. Motiv pentru care DPD are in vedere crearea unui flux separat pentru acest tip de marfa. In Bucuresti deja exista o echipa DPD dotata cu vehicule cu liza si lift, iar pe traseu pornesc intotdeauna doua persoane, respectiv curierul si un manipulator, mai ales pentru situatiile in care acestea trebuie predate in blocuri fara lift. „Provocarea va fi si mai mare in continuare pentru ca pe piata incepe sa se schimbe mesajul. Noul mesaj este ca produsele se pot returna in 30 de zile. Este mai bine asa decat sa deschidem frigiderul la livrare si apoi sa nu stim ce sa facem cu el daca proprietarului nu-i place. Vom incerca sa gasim solutii cat mai bune atat de livrare, cat si de returnare, deoarece exista si situatii in care livrezi un frigider si trebuie sa iei inapoi altul vechi.“ Iar numarul livrarilor de astfel de produse este posibil sa mai creasca pentru ca, din cauza costurilor ridicate pe metru patrat, retailerii si-au redus suprafetele din magazine, aici fiind prezente doar produsele pentru expunere, livrarea fiind realizata din depozit direct la clienti.

Volumele au crescut cu 33%
Volumul livrarilor efectuate in 2015 de DPD Romania a crescut cu 33% fata de anul precedent, in timp ce cifra de afaceri a companiei s-a majorat cu circa 23%, depasind 20,5 milioane de euro. Cele mai multe colete s-au trimis anul trecut in regiunea Bucuresti-Ilfov, cu 50% din total, urmata de judetul Cluj, cu aproximativ 10%, Timis, Iasi si Arges. „Romanii au primit sau expediat produse din toate industriile, preponderente fiind cele de fashion, home& deco, jucarii, carti, beauty, sau mancare pentru animale. Ponderea livrarilor la nivelul intregului an a fost una echilibrata, 50% dintre colete au fost trimise de jucatori din sectorul B2B si 50% de segmentul B2C”, declara Lucian Aldescu.
In ceea ce priveste livrarile internationale realizate de curierii DPD anul trecut, majoritatea lor a plecat din zonele Bucuresti-Ilfov, Cluj, Timis, Iasi si Brasov, catre Germania, Marea Britanie, Italia si Ungaria. Si topul romanilor care au primit colete din afara tarii este condus tot de bucuresteni, ilfoveni, clujeni si timisoreni, urmati de constanteni si ieseni. Cele mai multe colete au venit in Romania din Germania, Marea Britanie, Italia si Ungaria.
Tendinta de crestere pe segmentul livrarilor inregistrate de DPD Romania s-a mentinut si in ianuarie 2016, cand numarul coletelor expediate de companie a crescut cu o treime fata de prima luna din 2015. Din totalul coletelor trimise de romani, 80% au fost pe plan intern, 15% la export si 5% au reprezentat importuri.

Cresterea vine tot din online
Tendintele pentru 2016 vor fi trasate tot de comertul electronic, care isi va mentine ritmul de crestere, cu tot mai multi jucatori, inclusiv internationali, care, cel mai probabil, vor intra in Romania in anii urmatori.
Lucian Aldescu se asteapta ca piata locala de curierat sa se situeze in jurul valorii de 420 de milioane euro in 2016, fata de 370 de milioane euro, nivel estimat pentru anul anterior. „Piata s-a maturizat si s-a tehnologizat foarte mult in ultimii ani, tocmai pentru a acoperi cat mai bine nevoile e-commerce-ului.“

Black Friday, un exercitiu greu
In cazul DPD Romania, comertul electronic a generat anul trecut circa 50% din business-ul companiei. Tot e-commerce-ul a condus la o crestere de pana la 60% a volumelor de colete livrate de Black Friday.
Volumele livrate de DPD in perioada Black Friday au ajuns la 48.000 de colete, fata de 25.000 intr-o zi obisnuita. Cu siguranta numarul acestora era mult mai mare, insa reprezentantii DPD au decis sa pastreze termenul de livrare de 24 de ore. „Black Friday este un exercitiu, dar trebuie sa tinem cont de satisfactia clientilor si am reusit sa livram marfurile in 24 de ore.“ 95% din comenzi au iesit in livrare si circa 85% au fost livrate in timpul propus. O livrare reusita depinde in mare masura de destinatari, pentru ca nu putine sunt cazurile in care acestia nu mai doresc produsul comandat sau nu mai au bani sa-l plateasca. „Am decis sa alocam toate resursele pentru a satisface clientii care au stat tot anul cu noi, si nu pe cei care au venit doar cu aceasta ocazie. Au fost si clienti noi care au venit la centrele fixe pe care le avem pentru a le expedia si, evident, le-am preluat.“
In prezent, in Romania, sunt peste 83 de puncte Pickup, centre de colectare si predare a coletelor, deschise atat de DPD, cat si impreuna cu parteneri ai companiei, iar anul acesta numarul lor va creste la 300.
Tot in 2015, compania a implementat in platforma Prestashop un modul de management complet al livrarilor DPD, oferind celor peste 5.000 de magazine online bazate pe platforma de e-commerce Prestashop acces rapid la serviciile sale de livrare
Pregatirile de Black Friday au demarat la DPD inca din septembrie, cand compania a inceput sa angajeze oameni noi pe care i-a pregatit. Pentru aceasta perioada compania a angajat 70 de persoane, atat in depozit, cat si curieri. Daca cei mai multi au fost angajati temporar, o parte, in special curierii, au ramas in continuare in companie. „In ianuarie am avut o crestere a volumelor de 33% fata de aceeasi luna a anului trecut, asa ca avem in continuare volume pentru care este nevoie de oameni in plus. Dar Black Friday este o perioada grea pentru ca este dificil sa estimezi exact de cati oameni este nevoie.“
In prezent, echipa DPD Romania numara peste 650 de angajati si francizori, dintre care 480 sunt curieri.
DPD Romania livreaza anual circa 6,5 milioane de colete. Perioadele cu varf de livrari sunt cele din preajma Sarbatorilor de Craciun si Paste, intervalul 1-8 Martie, mai nou Valentine’s Day, respectiv toamna, in noiembrie, cand au loc evenimentele de shopping in e-commerce, Black Friday, cand volumele cresc cu pana la 60%.

Articole similare

Ad