Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Vos Logistics isi deschide o filiala romaneasca din 1 mai

Compania olandeza de transport si logistica Vos Logistics a demarat in 2007-2008 un plan ambitios de extindere in tarile cele mai importante din centrul si estul Europei, cu scopul de a beneficia de costurile mai mici cu forta de munca si sistemul de taxare. Criza a impiedicat deschiderea unei filiale in Romania, cele din Polonia si Ungaria fiind suficiente la acea vreme. Liberalizarea cabotajului pentru romani, de la 1 ianuarie, a facut necesara reluarea planurilor de investitie la noi in tara, mai ales dupa doi ani buni pentru transport.

Dupa ce a analizat atent piata romaneasca de transport, Vos Logistics a decis sa-si deschida o filiala la Cluj-Napoca, preferat Timisoarei pentru concurenta mai mica in domeniul transporturilor si logisticii.
Albert Jansen, director Operations&Procurement, a declarat ca Vos Logistics a dorit sa se extinda spre Romania inca din 2008, insa si-a amanat planurile de a intra pe piata noastra ca urmare a restructurarii companiei, pe timpul crizei. La acest moment insa este pregatita sa intre pe piata romaneasca, pentru inceput doar cu servicii de transport, cum s-a intamplat si in cazul Poloniei, unde acum are 600 de camioane inmatriculate pe filiala sa de acolo. Un alt motiv pentru care Romania este acum mai tentanta este si posibilitatea camioanelor romanesti de a efectua operatiuni de cabotaj in Uniunea Europeana de la 1 ianuarie 2012. Acest lucru inseamna ca vehiculele cu numar de inmatriculare romanesc pot efectua trei curse de transport national pe o perioada de sapte zile consecutive, ca urmare a unei curse de transport international.
Vos Logistics intentioneaza sa aduca in Romania circa 100 de camioane, pentru care va angaja in perioada urmatoare 125 de soferi. Dupa recrutare, acestia vor intra intr-un program intensiv de training, cu atat mai mult cu cat compania olandeza ofera, pe langa transport paletizat cu semiremorci mega si prelata, si transport de marfuri pulverulente, care necesita un grad ridicat al calitatii operatiunilor.
In plus, Vos Logistics vrea sa angajeze circa 200 de subcontractori romani (sofer+tractor), care sa lucreze pentru compania olandeza in Europa de Vest, cu semiremorci apartinand Vos Logistics. Si pentru acesti "tractionisti" firma olandeza va acorda o atentie deosebita trainingului privind standardele de calitate.
Pregatirea soferilor vizeaza atat cunostinte de ordin tehnic, cat si legislativ si de limbi straine. Vor fi preferati conducatorii auto care vorbesc engleza sau germana, chiar si franceza.
Albert Jansen sustine ca soferii romani sunt mai ieftini, insa nu ofera acelasi nivel de productivitate precum cei vestici. "Productivitatea" la care face referire reprezentantul Vos Logistics se refera nu numai la a conduce economic, ci si la a cunoaste cum sa incarci/descarci repede, la a folosi aparatura de bord computerizata, la a respecta legea si a te descurca pe cont propriu pentru a-ti manageria propriul timp de conducere. Acest lucru presupune cunoasterea foarte buna a AETR

Articole similare