Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Liderul mondial in productia de semiremorci ia prin invaluire Europa

La IAA a fost prezent si Burg Silvergreen, parte a CIMC (Chinese International Marina Container), care, din pozitia de lider mondial in productia de sasiuri de containere si de semiremorci, vrea sa ajunga si primul in Europa. Si de aceea a declansat pe batranul continent o adevarata ofensiva de cumparare a unor producatori consacrati si de construire a unor fabrici noi, astfel incat, prin modularitate, calitate „germana“, costuri optimizate datorita folosirii unor componente din China si prin grija pentru mediu, sa atraga si clienti de aici, obisnuiti cu standarde inalte, dar exigenti si in ceea ce priveste pretul.


Producatorul chinez CIMC este liderul mondial in productia de sasiuri de containere (in 2007 a atins pentru prima data doua milioane de unitati/an) si de semiremorci (circa 150.000 pe an), are circa 64.000 de angajati in 50 de centre de productie, a avut in 2011 o cifra de afaceri de 8,1 miliarde de euro si are ca principale piete de desfacere Asia, America de Nord si de Sud si Australia. „Nimeni nu stie de noi in Europa“, declara Andreas Lubitz, purtator de cuvant Burg Silvergreen, dar din 2007 compania este prezenta si pe batranul continent, unde a incercat sa cumpere mai multi producatori locali, inclusiv Kögel, in 2009, cand era in insolventa. Apoi a incheiat un joint venture cu Burg Industries, unde a ajuns sa aiba 80% din actiuni. CIMC detine si alti constructori europeni cu traditie, ca LAG, Hobur si Burgers. Toate acestea pentru a deveni, pe termen mediu, si principalul producator de semiremorci din Europa.
Burg Silvergreen a fost fondat in 2010, are sediul central in Neu Ulm si construieste la Gübzburg, pe o suprafata de 100.000 m2, cu posibilitate de extindere cu inca 40.000 m2, o fabrica ce va fi operationala din primavara anului viitor si va fi cea mai mare a Grupului in Europa, necesitand o investitie de circa 30 de milioane de euro. Deocamdata compania are doua centre de productie, in Pijnacker (Olanda) si Bree (Belgia), dar nici acolo nu se lucreaza decat de curand. In afara de acestea mai exista o fabrica in Austria, unde se aduc pentru asamblare si vopsire componente din China, in special bare longitudinale, parti ale cadrelor, componente sudate sau, pentru frigorifice, unde producatorii chinezi au o indelungata traditie, podele si pereti frontali. „Nu e economic sa faci cadrele complete acolo sau peretii laterali, deoarece sunt dificil de transportat“, explica Andreas Lubitz. Iar componente si sisteme precum axe, frane, parti electronice sunt furnizate de Wabco, SAF si alti producatori europeni consacrati. „Nu putem aduce tot din China doar pentru ca firma-mama e de acolo, dar incercam sa vedem ce este mai rentabil sa producem in China din punct de vedere al tehnologiei, ecologiei, pretului si lantului logistic. Insa produsele au calitate germana.“

Produse premium si in niciun caz ieftine
Oferta include pentru inceput cele mai solicitate vehicule: prelate, frigorifice, cutii mobile, remorci mobile si sasiuri …

Articole similare