Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Trenul ar putea fi o alternativa

O solutie de reducere a costurilor ar putea fi transportul feroviar, in locul celui rutier, acolo unde se poate.
Din pacate, sistemul feroviar este inca strans legat de mediul politic, atat in Romania, cat si in alte state.
„De cativa ani, in Europa a inceput liberalizarea sistemului feroviar. UE spune de mult ca sistemul feroviar trebuie restructurat, trebuie sa se separe partea de infrastructura de operator, deci ar trebui sa se intample asa cum se intampla pe rutier: operatorul sa fie o entitate separata de administratorul infrastructurii, astfel incat sa fie create bazele pentru dezvoltarea afacerilor“, a afirmat Stefan Roseanu, Senior Partner Club Feroviar.

Din fericire, Romania nu este chiar in coada clasamentului la ceea ce inseamna liberalizarea transportului feroviar. La ora actuala avem 22 de companii private sau cu capital strain, in afara de CFR Marfa, iar intrarea pe aceasta piata nu este chiar atat de dificila. Un nume important in domeniu care a intrat si in Romania este Deutsche Bahn, cel mai mare operator feroviar european.
La privatizarea CFR Marfa se lucreaza de multa vreme, dar decizia finala este tergiversata. Totusi, asta nu ar trebui sa ne sperie, fiind un lucru obisnuit in Europa, deoarece transportul feroviar este un punct strategic in administrarea statala, asa ca, in majoritatea cazurilor, privatizarea cailor ferate in Europa provoaca agitat ie. Asa s-a intamplat in Germania si in Ungaria.
Liberalizarea pietei feroviare europene ar permite construirea unor servicii de transport pe distante continentale, beneficiind astfel de avantaje similare celor inregistrate in SUA, Rusia sau China.
La noi, una dintre firmele care au inceput sa foloseasca mult calea ferata este Dacia-Renault, care si-a dat seama ca este mult mai eficient sa expediezi astfel marfuri.
Si Hewlett Packard incearca sa transporte volume cat de cat importante pe calea ferata in Europa. Mai exista si un program pilot prin care se testeaza transportul feroviar al importurilor din China, prin Rusia, catre Europa.
Primul transport a fost facut in martie, dar trebuie vazut cum rezista produsele la temperaturile din nordul Rusiei.

Articole similare