Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Ansablurile „camion plus remorca“, o provocare pentru dispeceri

Flota Logistic E Van Wijk numara 154 de camioane, majoritatea in configuratie camion plus remorca, vehicule cu doua incinte, „road-train“ asa cum sunt numite in strainatate. Aceasta structura a flotei poate fi un avantaj, dar are si multe dezavantaje si este dificil de administrat. Datorita ei, compania este un competitor important pe piata transporturilor industriale si de volum. Un alt domeniu important este transportul ADR: la momentul de fata toata flota este abilitata sa transporte astfel de marfuri, si toti soferii au atestat ADR.

In 2009, compania a dezvoltat activitatea de grupaje. Din punct de vedere al volumului, ansamblul „camion plus remorca“ e cu siguranta mai bun pentru aceasta activitate, dar ca incarcare pe axa este defavorabil, la fel si in ceea ce priveste timpul necesar pentru incarcare, cu pana la 40% mai mare decat la un trailer normal.
Aceasta structura aduce un plus de flexibilitate flotei, un atu in fata clientilor, deoarece, atunci cand acestia au cerinte speciale, se pot gasi solutii. Uneori se intampla ca remorca sa fie lasata la unul dintre clienti, pentru a nu mai fi carata pe gol pana la ultimul punct de descarcare.
Sistemul este des intalnit in Occident, unde un autotractor opereaza mai multe incarcaturi, dar, in acest caz, ei folosesc cutii mobile sau containere, si foarte putin remorci. E van Wijk lucreaza la un proiect in cadrul caruia sa poata fi folosite patru remorci pentru trei camioane, dar trebuie avute in vedere mai multe lungimi, configuratii si combinatii, una din greutati fiind faptul ca flota este formata din trei configuratii diferite de camion si remorca, deci nu pot fi combinate. In afara se lucreaza cu dimensiuni standard, orice camion poate trece sa ia cutia, dar in cazul companiei clujene numai un anumit fel de camion poate prelua un tip de remorca.
Cu aceasta structura se castiga mai ales din prisma volumului disponibil, dar costurile sunt mai mari ca achizitie, intretinere si consum. Iar daca firma nu are clienti dedicati este o investitie 100% proasta. In medie, un camion cu remorca inregistreaza un consum cu 1,1 l/100 km mai mare decat unul normal.
„Daca ai clienti interesati sa transporte 4-5 paleti in plus intr-un anumit moment, ansamblul este o solutie profitabila. Dar unii clienti au productia dimensionata de asa natura incat sa incarce camioane standard, si e greu ca unui anumit client foarte mare sa-i impui o schimbare de productie. Pe de alta parte, aceasta combinatie nu se preteaza la orice gen de marfuri: poti sa incarci marfuri de volum, nu de greutate. Sunt cateva constrangeri semnificative, care fac ca ansablurile mai lungi sa fie dificil de administrat astfel incat sa fie profitabile. Daca ar fi usor, toata lumea ar avea camioane cu remorca“, a explicat Gavril Mircean, director general Logitic E van Wijk.

Articole similare