Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Finalizarea proiectului se amana doar cu un an

Luna trecuta, Ford a anuntat predarea stafetei de catre John Fleming, presedinte al companiei pentru Europa, catre Stephen Odell, si a informat despre stadiul actual al activitatii de la Craiova si planurile pe urmatorii doi ani: angajarea a inca 3.500 de persoane, lansarea unui model complet nou in 2011, innoirea Transit Connect in 2012 si producerea, tot din 2012, a unui nou motor, de inalta tehnologie. Reprezentantul companiei a mai declarat faptul ca, in ciuda crizei economice, Craiova este singurul centru Ford unde nu s-au facut restructurari de personal, iar  planurile initiale nu vor fi intarziate decat cu un an: in 2013 se va ajunge la o productie de 225.000 de autovehicule, desigur, in functie si de cerere.
 

Ford se angajase sa finalizeze proiectul in 2012, dar situatia economica actuala va amana cu un an acest moment, drept pentru care reprezentantii companiei au discutat intens cu AVAS, pentru a determina ce abateri se vor face de la planurile initiale. La inceput era vorba de o productie de 250.000 de autovehicule in 2011 si 300.000 de autovehicule si 350.000 de motoare in 2012, si toate facilitatile necesare pentru atingerea acestei capacitati vor fi instalate, dar, deoarece piata s-a contractat, productia propriu-zisa se estimeaza sa ajunga in 2013 abia la 225.000 de unitati si sa continue sa creasca treptat.
In ceea ce priveste eventualele penalizari la care AVAS ar fi putut supune compania pentru nerespectarea angajamentelor initiale, s-a convenit ca e mai bine ca acesti bani sa mearga in investitii, cu atat mai mult cu cat proiectul va aduce numeroase beneficii Romaniei. Tot luna trecuta, reprezentantii Ford au discutat cu presedintele si cu premierul Romaniei, care au declarat ca sprijina in continuare proiectul de la Craiova. In replica, John Fleming a afirmat ca nu e dezamagit de stadiul infrastructurii din Romania si de nerealizarea unor lucrari la care se angajase Statul nostru, deoarece situatia economica din ultimul timp nu afecteaza doar companii, ci si tari sau continente intregi, si in astfel de momente sunt permise sau chiar se impun replanificari.
Pana in prezent, Ford a investit la Craiova 200 de milioane de euro, iar promisiunea de 675 de milioane de euro ramane in picioare. La momentul lansarii Transit Connect, aici se facea doar asamblarea finala a kiturilor care veneau din Turcia, dar acum exista un atelier de caroserie si unul de vopsitorie.
Deoarece personalul bine pregatit a fost unul dintre motivele pentru care Ford a decis sa vina la Craiova, nu numai ca nu s-au facut concedieri in ultimul timp, dar chiar s-a investit in pregatirea angajatilor in vederea noilor proiecte. Iar in urmatorii doi ani vor mai fi angajate 3.500 de persoane.
O alta prioritate Ford este sa atraga in jurul Craiovei cat mai multi furnizori, mai ales romani, dar si din strainatate. Iar unii dintre ei s-au instalat deja in preajma fabricii.

Trei proiecte noi in urmatorii doi ani
Autoturismul de dimensiuni mici care se va lansa in 2011 este un model care nu exista in prezent in oferta Ford. Productia lui va incepe in septembrie anul viitor si se estimeaza realizarea a circa 150.000 de unitati/ an. In 2012, Transit Connect produs la Craiova va fi innoit, si tot atunci familia de motoare EcoBoost se va extinde cu un model de dimensiuni mici si de inalta tehnologie, in trei cilindri, cu injectie directa turbo, care va consuma cu 20% mai putin decat cele actuale. Acesta va fi folosit si pentru echiparea vehiculelor produse la Craiova, dar si pentru cele din alte centre Ford. De fapt, circa 80% din ce se fabrica in Romania se va exporta, atat in Europa, cat si, poate, in afara ei, ceea ce il face pe John Fleming sa declare ca cele trei proiecte sunt foarte importante pentru economia tarii noastre.           

Articole similare