Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Vehiculele comerciale, in scadere in 2012

Cu un picior in UE si cu altul in fosta CSI, Republica Moldova profita, in masura posibilitatilor, de avantajele pe care le ofera ambele zone, si mai ales de schimburile comerciale dintre ele. Asta nu inseamna ca flota de transport e foarte mare – multe firme locale au deschis reprezentanta si in Romania, pentru a fi in Comunitate, si inmatriculeaza masinile la noi – insa moldovenii cauta sa traga cat mai multe foloase de pe urma faptului ca vorbesc bine rusa, deci trateaza direct cu clientii de acolo, si au informatii despre aceasta piata, reusind sa obtina, astfel, ca romanii pe vremuri, profituri foarte frumoase.


Chiar si asa, ei prefera inca achizitia de camioane/semiremorci rulate, dar tinere si in stare buna. Poate surprinzator, producatorii vestici domina clar piata, iar cei rusi se remarca mai ales pe segmentele de transport de persoane si de constructii – acesta din urma insa nu merge aproape deloc in ultimii ani si nu cumpara nimeni mai nimic, poate cu exceptia Strabag, care a castigat niste contracte acolo.
CTE Trailers are activitate in Republica Moldova de cativa ani, considerand ca aceasta piata este in formare si merita intreaga atentie, asa cum explica Mihai Dinu, managing partner CTE Trailers. „Anul acesta am castigat inca un client important si suntem in discutii cu altii, incercand sa consolidam pozitia Krone in Republica Moldova. Aproximam piata de semiremorci noi la 100 de unitati si pe cea de second-hand la circa 200 de unitati pe an.“
Tendinta vecinilor nostri este de a cumpara semiremorci rulate din vest, asa cum procedau si romanii in trecut. Iar Krone are avantajul unei constructii robuste si rezistente, aspecte care ii aduc o imagine foarte buna din Tarile Scandinave pana in Rusia.
Cele mai solicitate sunt prelatele si frigorificele, dar avem si un client de sasiuri pentru containere, care lucreaza in vestul Europei. Configuratiile, in cazul transportatorilor care merg in Rusia sau Turcia, sunt cele pe care le cumparau si romanii pana la integrarea in UE, cu agreare TIR, deci semiremorcile au obloane laterale. In curand CTE Trailers va avea si un partener de service in apropiere de Chisinau, „si ne dorim ca asta sa aduca un beneficiu clientilor nostri din regiune“.
EVW Holding si-a inceput activitatea in Republica Moldova in februarie 2007 prin ICS EVW Camioane, care e si acum unic importator DAF in aceasta tara si a vandut anul trecut 24 de unitati noi si peste 20 second-hand, fata de 30, respectiv 15 in 2011. Iar pentru 2013 se asteapta livrarea a cel putin 30 de camioane noi si 40 rulate, in contextul in care aici vanzarea de vehicule Euro 5 va continua in 2014.
ICS EVW Camioane functioneaza ca un dealer complet de camioane si se ocupa de service, dar si de vanzare de piese de schimb si de camioane noi DAF, Tatra si Isuzu, primele doua detinand ponderea cea mai mare din cifra de afaceri, deoarece vanzarea de camioane se face prin export direct din Romania.

Articole similare