Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Vanzari separate, dar retea de service integrata pentru Renault si Volvo

Ca urmare a faptului ca Volvo Group a inceput la nivel european evaluarea retelelor de vanzari si service Volvo Trucks si Renault Trucks, in vederea integrarii lor, pentru cresterea eficientei si a acoperirii, la jumatatea lunii trecute a fost anuntata, in cadrul unei intalniri cu presa de specialitate, si strategia pentru Romania: in urmatorii doi ani vor fi o singura organizatie si doua marci, iar reteaua va suferi transformari treptate, pentru ca din 2015 si reteaua sa fie integrata.


Restructurarea inceputa acum circa un an si jumatate face sa fie vorba de o impartire la nivel global, nu in functie de marci – Volvo, Renault, Mack in America de Nord, UD Trucks in Japonia si Eicher, pentru camioane – ci geografic, in Europa, Orientul Mijlociu si Africa (EMEA), din care face parte si Romania, America si Asia-Pacific, in aceasta din urma concentrandu-se acum numeroase eforturi, datorita potentialului foarte ridicat al pietei – numai China e cat America si Europa la un loc. Astfel, Volvo a anuntat intentia de a achizitiona 45% din Donfeng (DFG), un producator chinez cu o pozitie foarte puternica in tara de origine, unde are o cota de 16% si unde a vandut anul trecut 102.000 de camioane grele si 46.000 medii. Circa un an estimeaza reprezentantii companiei suedeze sa dureze analiza din partea autoritatilor chineze antitrust, dupa care, in cazul unui raspuns favorabil, Volvo Group ar deveni cel mai mare producator de camioane din lume, in acest joint-venture urmand sa fie inclus si Nissan Diesel.

Piata de camioane e in scadere …
In ceea ce priveste Europa 29, se stie ca vanzarile de camioane au scazut anul trecut cu 8,6%, ceea ce se vede si in Romania. Si mai ingrijorator este insa faptul ca cele mai multe piete tot scad din 2007 incoace. Volvo a avut aici in 2012 o cota de 15,6%, iar Renault, de 10,1%, astfel ca Volvo Group are 25,7%, fiind imediat in urma VW Group, si intentionand sa-si imbunatateasca pozitia.
Regiunea centrala si de est, din care face parte si Romania, a inregistrat anul trecut vanzari de 32.345 de camioane noi de peste 16 t, fata de 33.536 in 2011. Volvo are aici o cota de piata mai mare, de 21,2%, fiind chiar lider in regiune, dar Renault are mai putin decat in Europa 29: 7,3%.
Si, in sfarsit, ajungand la Romania, piata de camioane noi de peste 18 t a totalizat anul trecut 2.817 unitati, fata de 3.561 in 2011, din care Volvo a vandut 563 in 2012 (547 in Romania si 16 in Republica Moldova) – din care 90% autotractoare FM si FH si 10% rigide, data fiind scaderea segmentului de constructii – fata de 613 in 2011 – iar Renault,  161 de unitati noi, din care 78 finantate de Volvo Financing Services.

Volvo a mai vandut anul trecut si 373 de camioane rulate
In ceea ce priveste marcile din Grup, asa cum declara Sigurd Wandel, managing director Volvo Group trucks sales&marketing Romania, „trebuie sa definim mai bine cui i se adreseaza fiecare si sa vedem cum reactioneaza piata, care e cea mai buna solutie …

Articole similare