Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Pledoarie pentru Euro 6

Intr-un moment in care piata abunda in oferte care de care mai tentante pentru achizitia de vehicule Euro 5/EEV, Ravitex a ales sa isi innoiasca flota cu 15 camioane Actros cu motor Euro 6. Performantele tehnice ale noului Actros in materie de consum de carburant si mentenanta, taxele de drum mai mici la Euro 6 fata de Euro 5 in diferite state membre UE si mai ales valoarea de revanzare a unui camion Euro 6 peste patru ani au fost argumentele care au inclinat balanta in favoarea noii tehnologii.
 

Achizitia celor 15 camioane Actros model nou se incadreaza in strategia Ravitex de a-si extinde flota in acest an. De altfel, pana la finele lui 2013, planul este de a cumpara in total 50 de vehicule, majoritatea pentru completarea parcului auto si numai cateva pentru inlocuirea camioanelor pentru care se vor incheia anul acesta contractele de leasing. Fara doar si poate, achizitiile depind si de modul in care va evolua piata in perioada urmatoare.
Decizia de a opta pentru Euro 6 este motivata in principal de faptul ca la revanzarea lor, respectiv in 2017, pretul va fi mult mai bun decat pentru Euro 5. „Acum diferenta intre cele doua versiuni nu este mare, numai ca de la an la an decalajul se va mari, iar in 2017 va fi la fel cum este acum intre vehiculele Euro 5 si Euro 3. Suntem specializati pe mega-trailere, iar peste patru ani pe acest segment nu se vor mai achizitiona Euro 5, intrucat in industria auto destinatia finala este de regula Germania, iar acolo cerintele sunt foarte ridicate, indiferent din ce tara pleaca marfa. In acelasi timp, am facut si o prognoza pe termen lung privind costurile intre un camion Euro 6 si unul Euro 5 – consum de combustibil, taxe de drum – si puse in balanta cu diferenta de pret dintre cele doua modele, Euro 6 este in avantaj“, a aratat Dorin Jurjut, director general Ravitex.
El a mai explicat ca economia de pret facuta la achizitia initiala nu este suficient de mare pentru a mai merge pe Euro 5. „Franta va pune taxe de drum diferentiate intre Euro 5 si 6 inca de la jumatatea acestui an, Ungaria va introduce sistemul Toll-Collect, cu taxare diferentiata intre cele doua nivele de poluare. In anii urmatori diferentele se vor majora, iar la rulaje mari, economisim sume importante. Inclusiv in Romania se discuta varianta impozitarii diferite a vehiculelor, in functie si de gradul de poluare.“
Este adevarat ca, printr-o decizie a Parlamentului Uniunii Europene din iunie 2011, toate tarile membre UE care au sistem Toll-Collect pe autostrazi trebuie sa implementeze, din iunie 2013, o diferenta de taxa de drum de 2 centi/km intre Euro 6 si EEV. Iar o parte din tari au pus-o deja in aplicare. Mai mult, in portul Rotterdam exista o zona de acces restrictionat, unde pana la sfarsitul anului au voie doar vehicule EEV, iar din ianuarie 2014, doar Euro 6.
„Cand am fost sa ne ridicam camioanele am vazut cum toate firmele germane care se prezentasera odata cu noi luasera autotractoare Euro 6, in timp ce esticii ridicau Euro 5.

Articole similare