Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Pentru a compensa scaderea inregistrata in Europa de Vest, Gefco se orienteaza catre est

In ciuda evolutiei pozitive realizate de Gefco Romania in plan local in 2012, impactul scaderii pietei Europei de Vest a fost foarte puternic, in special in cea de-a doua parte a anului. Tocmai de aceea, pentru viitor se doreste dezvoltarea relatiilor comerciale si pe alte rute, in special catre Ucraina, Rusia – mai ales in contextul achizitiei de catre caile ferate nationale rusesti a unui pachet semnificativ de actiuni ale Gefco de la PSA Peugeot-Citroën – dar si cu tari din Orientul Mijlociu si Africa. Din acest punct de vedere, tara noastra are potential deosebit pentru activitatea Gefco, fiind vazuta ca hub pentru tranzitul spre noile piete estice.
 

Cifra de afaceri a Gefco Romania in 2012 a fost influentata de scaderile inregistrate pe segmentul clientilor globali ai Grupului, incluzand alianta PSA Peugeot-Citroën, dar si de alti factori externi, cum ar fi scaderea vanzarilor de vehicule (inclusiv in Romania, cu 23,7% mai putin decat in 2011), cu impact direct asupra importurilor si volumelor produse de furnizorii de piese si componente din industria auto. Astfel, anul trecut a fost inchis cu o cifra de afaceri de 42,3 milioane de euro, cu un milion de euro mai putin decat in 2011, in timp ce profitul net s-a situat la 1,96 milioane de euro, reprezentand 4,64% din cifra de afaceri.
Desi scriptic 2012 a adus o involutie comparativ cu anul precedent, Gefco Romania a avut o evolutie pozitiva la nivel local. „2012 a fost complicat. Reteaua este mare, astfel incat se presteaza multe servicii pentru filialele Gefco din alte tari, dar nu se factureaza decat cele pentru clientii din Romania. In acelasi timp, rezultatele grupului de pe alte piete, in special din vest, dar si cele in urma serviciilor prestate pentru PSA, nu au fost la nivelul asteptarilor“, a aratat Christophe De Korver, directorul general Gefco Romania.
Conditiile meteorologice din debutul anului trecut au fost un alt factor negativ pentru dinamica pietei. „In mod normal, in asemenea situatii de criza avem avantajul ca putem sa ne demonstram competenta in fata clientilor, prin solutiile punctuale pe care le avem pregatite special in acest sens. Cand vremea nefavorabila se prelungeste, atunci suntem si noi afectati, deoarece clientii nostri isi inchid activitatea. Si din acest motiv inceputul lui 2012 a fost foarte dificil“, a subliniat De Korver.
Si investitiile – sau mai exact lipsa acestora – au jucat un rol important anul trecut. Din cauza temerilor si a informatiilor negative referitoare la activitatea Nokia, dar si a climatului politic incert, nimeni nu s-a mai inghesuit sa investeasca in Romania si nu au aparut clienti noi. „Chiar daca in Franta, Germania, Belgia, costurile de productie sunt mai mari, din cauza masurilor de protectie sociala se vor inchide sau reduce mai intai activitatile din fabricile din Europa Centrala si de Est, si apoi din Occident. Tocmai pentru a nu avea publicitate negativa pe pietele locale.  …

Articole similare