Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Transportatorii invata unii din necazurile celorlalti

Asa cum furnizorii de sisteme de siguranta vin mereu cu solutii noi, mai performante decat precedentele, iar operatorii de transport si logistica incearca sa se puna cat mai bine la adapost de eventuale jafuri bine directionate, si retelele de hoti isi cizeleaza tehnica si gasesc noi brese in sistemele de securitate. Tocmai din acest motiv, transferul de informatii actualizate cu privire la fenomenul furtului de marfuri din camioane sau din depozite este necesar si poate ajuta la prevenirea a numeroase alte atacuri.
 

Campaniile periodice de informare duse de TAPA pentru membrii sai cu privire la actiunile criminale derulate pe intreg teritoriul Uniunii Europene si-au dovedit in nenumarate randuri utilitatea. Acestea ofera informatii atat despre zonele cele mai expuse sau preferate de jefuitori, cat si despre modul de operare al acestora. Din pacate, in multe dintre evenimente sunt implicati conationali de-ai nostri.
Astfel, potrivit TAPA, politia franceza a capturat recent o banda de 41 de infractori romani, care sunt acuzati ca ar fi furat, din 2011 si pana in prezent, 400 t de cupru din camioane, in valoare de doua milioane de euro. La prinderea si arestarea grupului infractional au fost mobilizati nu mai putin de 400 de jandarmi. Liderii bandei de hoti au primit intre doi si patru ani de inchisoare. Tot in Franta, la sfarsitul anului trecut a fost oprit de politia locala un camion bulgaresc in care erau transportate 3,3 t de tigari contrafacute printre paletii cu piese auto, tigari care valorau la vanzare 1,3 milioane de euro. Vehiculul se pregatea sa se imbarce pe feribotul catre Marea Britanie.
Cazurile in care soferii camioanelor sunt direct implicati in actiunile criminale sunt frecvente. In mai 2012, Serviciul de Informatii Incidente (IIS) al TAPA EMEA a informat membrii cu privire la un sustragerea de tigari in valoare de peste un milion de euro dintr-un camion oprit intr-o parcare din Austria. Cei doi soferi, ambii romani, erau in cabina. „Victimele“ au declarat politiei ca au fost atacati de 6-8 oameni, batuti, luati prizonieri si apoi eliberati undeva in Ungaria. Soferii plus un complice au fost prinsi in flagrant incercand sa repete operatiunea, o saptamana mai tarziu, tot in Austria. Cu totii au fost judecati si condamnati la inchisoare de la 15 la 24 de luni. (Sursa: www.krone.at, citata de TAPA).

Actiuni planificate si tot mai violente
Faptul ca firmele de transport, de logistica si producatorii adopta sisteme tot mai sofisticate pentru a se apara de eventualele atacuri, mai ales acolo unde se lucreaza cu marfuri de valoare, i-a determinat pe hoti sa recurga la tehnici violente, care includ folosirea armelor de foc. Recent, o companie de telefonie mobila a fost jefuita la depozitul sau din Belgia (atac armat), paguba ridicandu-se la cinci milioane de euro. Aceleiasi companii, in decembrie 2012, i s-a furat camionul, care valora noua milioane de euro. Nu exista securitate absoluta, iar acestea nu sunt accidente.

Articole similare