Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Pentru a lupta impotriva furturilor de marfuri din camioane si depozite, Industria de transport isi aduna fortele in jurul TAPA

Criminalitatea a crescut in general, din cauza crizei si a saraciei, si se manifesta tot mai puternic si in transport si logistica. Astfel, se inregistreaza anual pierderi de peste 8,2 miliarde de euro din activitati infractionale pe acest segment, din care sase miliarde sunt exclusiv din componenta de transport, potrivit TAPA. 60% din furturi se intampla in timpul stationarii in parcari (pazite sau nepazite), si nu mai putin de 15% din incidente sunt jafuri armate. 17% din totalul soferilor au fost atacati in ultimii cinci ani si 30% dintre acestia de mai mult de o singura data.
 

Din pacate, doar 2% din evenimentele produse s-au soldat cu arestari, in conditiile in care doar sase tari din UE au departamente speciale in politie care se ocupa de problema infractionalitatii in transporturi.

Asociatia pentru Protejarea Bunurilor Transportate pentru Europa, Orientul Mijlociu si Africa (TAPA SUA) este relativ noua, fondata in 1997, si a inceput sa fie foarte activa in ultimii ani, datorita cresterii ratei criminalitatii si a nevoii transportatorilor de a fi protejati. Mai grav este ca se constata faptul ca infractiunile nu mai au caracter ocazional si nu sunt generate de neglijenta transportatorului sau a logisticianului. Totul este bine organizat si planificat.
La nivelul asociatiei se urmaresc, pe de o parte, numarul de incidente, iar pe de alta parte, valoarea bunurilor furate. Cele mai mari „lovituri“ la ora actuala sunt in Italia si Belgia. Cel putin in cazul acesteia din urma, recent a avut loc un jaf care a socat prin violenta, pentru ca in depozit s-a intrat cu pusti mitraliere. Ca numar de incidente, cele mai multe se produc in Belgia, Germania, Italia, Marea Britanie (ultimele doua cu o lunga traditie negativa din acest punct de vedere). Este drept ca aici se comunica foarte mult pe aceasta tema, bazele de date cu infractiuni sunt impartasite tuturor si este multa vizibilitate. Nu inseamna neaparat ca Marea Britanie este o tara cu risc crescut. Trebuie remarcat insa ca industria de transport din Marea Britanie, prin vocea asociatiei de profil FTA, a solicitat autoritatilor sa ia masuri cu privire la cotele alarmante la care a ajuns crima organizata. Acest lucru este facilitat de lipsa parcarilor si a spatiilor de popas sigure, amenajarea lor intampinand de regula o opozitie puternica la nivel local, in ciuda beneficiilor pe care le aduc. Membrii FTA opereaza peste 200.000 de camioane in Marea Britanie. Acestia au subliniat importanta tehnologiilor de urmarire si de pozitionare a vehiculelor in lupta impotriva crimei organizate, respectiv de stabilire a unui standard pentru toate statele membre UE. In acelasi timp, au atras atentia asupra a doua probleme majore: furtul de metale si existenta marfurilor clandestine transportate cu camioane si autocare.

Certificarea TAPA impune standarde ridicate de securitate…
Principalul scop al TAPA este de a crea standarde comune pentru evaluarea riscului si elaborarea …

Articole similare