Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

„Enigma” obtinerii unui contract

La inceputul lui februarie, ministrul transporturilor si infrastructurii, Radu Berceanu, declara ca in aceasta iarna s-au cheltuit 80 de milioane de euro pentru deszapezire, suma de aproape patru ori mai mare decat cea alocata in iernile precedente. In acest context, am incercat sa aflam de la reprezentantii unor primarii din tara cum se obtine un contract de deszapezire, dar nu toti au fost bucurosi sa ne raspunda.
 

Societatea autorizata, in baza contractului de concesiune incheiat in ianuarie 2008, pentru prestarea activitatilor de deszapezire si de salubrizare stradala si menajera in Oradea, este RER Ecologic Service.

Experienta de cel putin trei ani…
Caietul de sarcini pentru obtinerea unui contract de deszapezire trebuie sa cuprinda actele ofertantilor ce dovedesc experienta tehnica si manageriala in gestionarea unor sisteme similare, bonitatea si capacitatea financiara de a raspunde cerintelor specifice, inclusiv cazierul judiciar al persoanei care are calitatea de administrator al operatorului. Acestora li se adauga dovada achitarii taxei pentru documentatia de licitatie, fisa de informatii privind ofertantul si o declaratie de participare la licitatia deschisa, semnata de acesta.
Tot ofertantul va trebui sa faca o declaratie de eligibilitate, pe propria raspundere, ca nu se afla in stare de faliment sau pe cale de lichidare, ca nu are afaceri administrate de tribunal, aranjamente cu creditori in derulare, activitate suspendata sau orice alta situatie similara, ca nu este vinovat de grave greseli profesionale sau contractuale in contracte de achizitii publice si ca nu furnizeaza informatii false in documentele prezentate.
Ofertantii, pentru a se califica sa participe la licitatie, vor trebui sa dovedeasca o experienta in domeniul salubrizarii de minimum trei ani, prin prezentarea contractelor incheiate cu administratiile publice locale, insotite de recomandari ale beneficiarilor. In plus, participantii la licitatie vor depune si o garantie de participare in cuantum de 100.000 de lei.

… si un numar minim de vehicule
Acestor acte, in Caietul de sarcini li se va alatura si certificatul ISO 9001:2000, impreuna cu atestarea ANRSC pentru prestarea serviciilor de salubrizare in orase de 206.000 de locuitori si dovada detinerii unei dotari tehnice minime.
Pentru activitatile de salubrizare menajera, ofertantul va dovedi ca are in dotare autocompactoare (patru cu capacitate intre 5 si 13 m3, 10 intre 13 si 19 m3 si sase de 19-22 m3), doua autospeciale intre 4 si 30 m3 si o autospalatoare pentru europubele si eurocontainere.
Pentru activitatile de salubrizare stradala si de intretinere a spatiilor verzi, societatea va trebui sa arate ca are in dotare patru automaturatoare, patru autocisterne cu capacitatea minima de 5 t, trei autocompactoare intre 5 si 19 m3, doua incarcatoare frontale (tip Wola sau IFRON), patru motocositoare portabile si patru motofierastraie.
La fel, pentru activitatile de deszapezire, ofertantul va trebui sa detina sase vehicule, cu lama, pentru imprastiat material antiderapant, minimum doua autostropitoare cu solutie antiderapanta, sase lame montate pe alte tipuri de utilitare, trei incarcatoare frontale dotate cu cupa de capacitate mai mica (de exemplu, Tip GHEL) si patru autoturisme pentru efectuarea controlului lucrarilor.
Unele utilaje care desfasoara activitatea de deszapezire pot fi tinute in garaj si pot deservi si alte tipuri de activitati.
Conform Caietului de sarcini, in activitatile de deszapezire se utilizeaza, ca materiale antiderapante, clorura de calciu, sare si nisip. Cantitatile de material antiderapant se stabilesc prin oferta de pret de la trei firme, dupa care se intocmeste contractul cu firma care are cel mai mic pret de achizitie. Materialele se depoziteaza in stoc, dar si la furnizorii cu care s-au incheiat contracte.

Contractele nu au valori fixe
Conditiile prezentate anterior sunt conforme cu procedurile de desfasurare a Licitatiilor Publice deschise pentru delegarea Gestiunii Serviciilor Publice de Salubrizare si Inzapezire in municipiul Oradea, prin Contract de Concesiune.
Valoarea contractului este, conform Caietului de sarcini, a redeventei echivalente unui procent de 1,5% din valoarea achitata anual operatorului, de catre Primarie, pentru prestatia efectuata pe domeniul public si privat al municipiului Oradea, preturile ramanand neschimbate fata de anul precedent.
Contractul dintre Primaria Municipiului Oradea si RER Ecologic Service a fost incheiat pe opt ani de la data semnarii, 22.01.2008.
Contractele nu au valori fixe. Conform HCL nr. 933/ 2005, Primaria Oradea plateste pentru urmatoarele activitati: plugarit zapada, curatat manual zapada si spart gheata, imprastiere material antiderapant, combatere polei cu material antiderapant, incarcat si transport de zapada si gheata. Toate activitatile de mai sus se vor achita la metru patrat sau metru cub. In caz de neconformitate, amenda contraventionala conform HCL 386/2009, art. 64, va fi cuprinsa intre 2.000 si 2.500 de lei.

Firme private vs. servicii publice
Pe raza municipiului Pitesti, activitatea de deszapezire se executa de catre doua servicii prestatoare de utilitati publice: Administratia Domeniului Public (ADP) si Serviciul Public Piete Agroalimentare si Salubritate Stradala (SPPASS), aflate in subordinea Consiliului Local al Municipiului Pitesti, care, printre alte atributii specifice, le au si pe cele legate de deszapezire.
Astfel, activitatea de deszapezire se realizeaza cu aceleasi masini si utilaje, precum si cu aceeasi forta de munca cu care se desfasoara activitatile conexe, de intretinere si reparatii strazi, amenajare si intretinere spatii verzi (ADP), respectiv de administrare a pietelor si de salubritate stradala (SPPASS).
In contextul in care pe raza municipiului Pitesti activitatea de deszapezire nu a fost atribuita unor firme private, nu a mai fost necesara nici aplicarea procedurilor prezentate anterior.

Articole similare