Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Noroc cu exporturile

Industria auto de la noi a devenit una dintre cele mai competitive, asa cum e si la nivel mondial, dar are o problema: productia locala inregistreaza, e adevarat, cresteri de la un an la altul si e tot mai competitiva – in Romania se fac inclusiv componente pentru Bentley, la Continental, Ford realizeaza la Craiova unul dintre cele mai performante autovehicule, cu una dintre cele mai moderne tehnologii, iar Dacia isi imbunatateste pe zi ce trece productivitatea – dar vanzarile de autovehicule noi continua sa scada, iar piata second-hand infloreste: in primele patru luni ale anului, la fiecare masina noua vanduta au fost importate sase rulate.
 

Multi actori din domeniu considera ca in 2013 nu se va inregistra un plus de vanzari fata de 2012, in conditiile in care dupa primele patru luni scaderea a fost de 10-11%, iar programul Rabla a demarat mai tarziu.

In contextul in care piata auto din Romania a scazut in primele trei luni din 2013 cu 6,6% fata de aceeasi perioada din 2012, Ziarul Financiar a organizat pe 4 iunie dezbaterea „Cheie, contact, sales – Cum relansam industria auto din Romania“, la care au participat atat factori de decizie, cat si reprezentanti ai unor mari companii din domeniu care activeaza la noi in tara, pentru a discuta despre modalitatile prin care s-ar putea readuce pe plus vanzarile, despre impactul programului Rabla intre 2005 si 2013, evolutia vechimii parcului auto national si a gradului de poluare, dar si despre pozitia Romaniei pe harta industriei mondiale si despre potentialul ei in atragerea de investitii din partea producatorilor de componente.

Sub media europeana la atat de multe capitole legate de consum…
Secretarul general APIA a prezentat numeroase date statistice din care se observa, la rece, cum sta Romania fata de alte state din punct de vedere al pietei auto. Astfel, daca in Europa sunt in medie circa 500 de autovehicule la 1.000 de locuitori, in Romana sunt cam 230, iar numarul inmatricularilor e la nivelul din Slovenia si Ungaria, tari cu populatie mult mai mica, si ajunge la mai putin de o masina la 1.000 de locuitori, in timp ce in Germania sau Franta e de 8-11 unitati. Anul trecut piata noastra a fost la nivelul din 2000 si probabil asa va ramane si in 2013, iar scaderea e mult peste cea a oricarei alte piete europene, de peste 77% fata de 2007, cand vorbeam de 315.000 de unitati noi. Si in primele patru luni din 2013 Romania a avut o scadere de 10%, peste media europeana de 7%. „Putem privi finalul de an cu ceva mai multa speranta, deoarece incepe programul Rabla, dar e necesara si schimbarea modului de gandire a impozitului anual, care sa nu mai fie in functie de capacitatea cilindrica, ci de emisiile de CO2, ca in alte tari din Europa. De aceea APIA monitorizeaza propunerile legislative din domeniu – legate de limitarea deductibilitatii amortizarii, responsabile pentru o parte din scaderea vanzarilor din 2013, si de mentinerea legislatiei referitoare la protectia modelelor si …

Articole similare