Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Tendinta de scadere fata de 2012, confirmata si dupa trei trimestre

Pana la sfarsitul lui septembrie, in Romania s-au inmatriculat pentru prima data 8.772 de autovehicule comerciale noi (din care 597 de autospeciale si sapte vehicule incomplete) si 33.798 rulate (815 autospeciale), iar 27.466 au fost reinmatriculate (554 de autospeciale si doua vehicule incomplete), fata de 10.166, 32.062, respectiv 37.502 in aceeasi perioada din 2012. Asadar, in ceea ce priveste autovehiculele comerciale noi continua tendinta de scadere care s-a manifestat si dupa sase luni, singurul segment care a inregistrat o crestere fiind cel de 6-16 t, care este oricum slab reprezentat in Romania.
 

Piata de semiremorci a fost si ea in scadere, atat in ceea ce le priveste pe cele noi, cat si pe cele rulate.

In ceea ce priveste autovehiculele specializate, se remarca o crestere fata de 2012 la categoriile de pana la 3,5 t (357 de unitati in 2012 si 464 in 2013) si de 6-16 t (de la 51 la 67), si scaderi la 3,5-6 t (de la 40 la 12) si peste 16 t (de la 100 de unitati in primele noua luni din 2012 la 54 in aceeasi perioada din 2013).
Din categoria autovehiculelor comerciale cu masa totala maxima autorizata de pana la 3,5 t au fost inmatriculate 6.457 de unitati noi (din care 464 de autospeciale), fata de 7.723 in aceeasi perioada din 2012 (din care 357 de autospeciale). Lider este, ca intotdeauna, Dacia, in scadere insa cu peste 200 de unitati fata de aceeasi perioada din 2012. Si Ford isi mentine pozitia a doua in clasament, fiind deci in continuare prima marca de import, dar tot in scadere fata de anul anterior, iar pe locul al treilea se afla acum Renault, care devanseaza Volkswagen (al treilea in 2013 si al cincilea in 2013). Dintre primele 10 marci in clasamentul la aceasta categorie, cresteri au inregistrat doar Citroën, Fiat si Toyota.
La categoria 3,5-6 t s-a ajuns la 72 de unitati (din care 12 autospeciale), fata de 101 in primele trei trimestre din 2012 (40 de autospeciale). Mercedes-Benz isi pastreaza prima pozitie, pe care o avea si dupa primul semestru al anului, urmat tot de Iveco si Volkswagen, fata de clasamentul din primele noua luni ale lui 2012, care arata exact invers. Dintre toate marcile (putine, e drept) prezente pe acest segment in Romania, singura care a inregistrat o crestere fata de 2012 a fost Mercedes-Benz.

Articole similare