Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Primul depozit de cross dock de la noi, construit special pentru Delamode

AIC Industrial & Logistic Development va dezvolta in Bucharest Industrial Park, aflat la km 13 pe autostrada Bucuresti-Pitesti, un spatiu de depozitare de clasa A, pe o suprafata de 21.000 m2, in cadrul cooperarii cu Vabeld Group, prin subsidiara din Romania – Varoed – ca investitor. Acesta va fi livrat in martie 2017, ofera o infrastructura completa, gata sa acomodeze operatiuni logistice si industriale de ultima generatie, si va avea ca destinatie depozitarea si manipularea de marfuri generale si ADR. Noul centru include si 3.500 m2 pentru cross dock, dedicati Delamode, companie care va ocupa, de altfel, si circa trei cincimi din suprafata destinata depozitarii, pentru restul existand negocieri cu alte firme.
 

Proiectul consta din doua cladiri: hala S1 este un depozit cu o suprafata totala de aproximativ 18.000 m2, cu lungime de 227 m si latime de 66,25 m, inaltime exterioara de 14 m si inaltime interioara de 11,5 m, si va dispune de 22 de unitati de andocare (rampe de incarcare/descarcare a marfurilor din camioane), iar a doua cladire reprezinta primul depozit cross dock construit in Romania, special si specific pentru activitatile Delamode, cu o suprafata totala de 3.459 m2 si inaltime de 6 m.
Decizia de investitie a fost luata datorita cererii tot mai mari de transport express de marfa – livrare de partide mici la timp (just in time) si precis din punct de vedere calitativ si cantitativ. Delamode a inchiriat deja, pe termen lung, 10.352,9 m2 din viitorul proiect, si pe langa unitatea personalizata va utiliza, din hala S1, 6.000 m2 de depozit, 360 m2 de birouri si mici suprafete de spatii anexe. Iar Danor Ionescu, CEO Delamode Group, a declarat ca „prin construirea acestei platforme de xdock cu un design inovativ oferim o capacitate de 240 de paleti/ora, putand fi operate simultan 18 camioane de dimensiuni diferite. Durata de utilizare a acestei platforme este, in momentul de fata, de 15 ore/zi, la o capacitate de 75%. Conform estimarilor noastre, speram sa folosim la capacitate optima aceasta platforma in primele 6-9 luni de la inceputul operatiunilor. Partea de depozitare are capacitatea pe care am gandit-o inca de la inceput, de 12.000 de paleti, dorind sa raspundem cat mai bine cererii de pe piata, astfel incat sa le oferim clientilor servicii de calitate.”
In ceea ce priveste spatiul ramas disponibil, datorita stadiului foarte avansat al negocierilor pe care AIC le are cu alti potentiali clienti, „planuim sa inchiriem intreaga suprafata cu mult inainte de finalizarea constructiei, in martie 2017”, arata Stefano Albarosa, CEO AIC Industrial & Logistic Development.
Iar Didier Kerckhof, managing director al Vabeld Group, a aratat ca „suntem alaturi de companiile care au afaceri de top in industria imobiliara si care isi doresc sa se dezvolte. Sustinem cu bucurie proiecte de o inalta calitate, la nivelul a ce exista mai bun la acest moment in Europa, asa cum sunt cele realizate de AIC Industrial & Logistic Development, partenerul nostru unic din Romania.”

AIC a depasit 400.000 m2 construiti in Romania
Reamintim ca AIC ofera un serviciu integrat, incluzand identificarea de noi proiecte imobiliare, studii pentru a determina cat de viabile sunt ele, finantarea lor, executarea, daca este cazul – iar in cazul parteneriatului cu Delamode compania a asigurat intr-adevar si constructia – si buna desfasurare a activitatii in acea cladire.
„In domeniile industrial si logistic nimeni nu a construit mai mult decat noi“, subliniaza Stefano Albarosa: peste 400.000 m2 in Romania, daca tinem cont si de cei 47.000 m2 pe care AIC i-a livrat in 2016. „Primul nostru proiect, Cefin Logistic Park, a fost unul de mare succes, dovada ca a fost singurul tranzactionat in perioada crizei. Iar acum are in spate al cincilea investitor.“ Un alt proiect important este Dunca Logistic Park, din Timisoara, de 40.000-50.000 m2, si la acestea se adauga dezvoltarile sediilor pentru activitatea de vanzare de camioane din cadrul grupului.
In ultimul an AIC a livrat catre Augsburg International o extensie a depozitului de pe A1 si catre Fashion Days un alt spatiu si a incheiat numeroase tranzactii cu terenuri, astfel incat in prezent detine circa 500.000 m2 de pamant, care inseamna cam 150.000 m2 construiti, „deci vom avea o activitate constanta in urmatorii ani. Insa sunt convins ca nu vom vedea o explozie de constructii – aceasta este lectia crizei – ci le vom face pas cu pas, intr-un ritm de cel putin 50.000 m2/an“, promite Stefano Albarosa.
Cat despre noul acord cu Delamode, care a necesitat o investitie de peste 7,5 milioane de euro, „construim nu numai un proiect de logistica destul de sofisticat, pentru marfuri generale si ADR, ci si primul centru de cross dock din Romania. Este un proiect foarte modern, cu specificatii de ultima ora, care dovedeste ca, desi nu suntem cea mai mare companie din domeniu, suntem cea mai flexibila si mai capabila sa fie aproape de clienti“, subliniaza Stefano Albarosa.

Pentru a construi un astfel de centru trebuie sa ai viziune si curaj
In calitate de beneficiar al proiectului, CEO-ul Delamode Romania, Danor Ionescu, a scos si el in evidenta flexibilitatea AIC si a amintit faptul ca atunci cand a inceput sa faca selectia companiei din spatele acestei investitii a avut cinci optiuni, pe urma a ajuns la doua „si am trecut linia de sosire cu AIC si Vabeld, carora le multumesc pentru ca au avut viziunea si curajul de a se uita la proiect altfel decat investitorii traditionali, care construiesc spatii de 12 m inaltime, toate la fel, ca niste hoteluri pentru paleti unde toate firmele depoziteaza marfuri. Deoarece vand ceva standardizat, investitia este mica, si deoarece se tot schimba chiriasii, venitul este mare.“
Delamode in schimb a cerut o constructie aparte, un amestec intre drive-through (cand camionul intra, este descarcat si incarcat in interior si apoi iese) si incarcarea pe lateral, prin porti. Iar AIC a fost singura companie care a acceptat sa faca o constructie diferita de ce e pe piata si a oferit un fel de „apartament cu anticamera in care sa facem schimbul rapid de marfuri care ne este atat de necesar, deoarece clientii vor viteza – dupa criza nimeni nu si-a mai permis sa stocheze marfuri 2-3 luni, deci toti vor ca rotatia sa fie cat mai rapida – flexibilitate, vor sa li se livreze maine ce au ambalat azi“.
Si tocmai in aceste directii investeste cel mai mult Delamode, sistemul IT (care confera vizibilitate si posibilitate de urmarire in timp real a marfurilor), oamenii si facilitatile care permit un flux rapid de marfa fiind principalele aspecte urmarite. De exemplu, datorita echipamentelor folosite, descarcarea unui camion cu 33-38 de paleti de diverse dimensiuni dureaza 16 minute.
Contractul de inchiriere a fost semnat pe sapte ani, cu prelungire pe cinci ani, iar intentia Delamode este de a creste si de a lua tot depozitul. In ceea ce priveste spatiul pentru cross dock, alaturi exista o suprafata mare de platforma unde poate fi extins, „si nici aceasta flexibilitate nu o gasesti la orice dezvoltator“, mai puncteaza Danor Ionescu.

24 de ore dintr-un colt in altul al Romaniei, mai ales datorita sistemului IT
Reamintim ca Delamode are in Romania opt locatii si dezvoltarea continua, la final de an urmand sa fie deschis centrul din Cluj. Compania a adus la noi in tara sistemul Pall-Ex, sub franciza, care implica schimbul rapid de marfa dintr-un loc in altul al tarii. „Iar hubul de cross dock de la Bucuresti va fi o parte importanta a acestui angrenaj.“
Produsele se transporta in 24 de ore dintr-un colt in altul al Romaniei, in fiecare seara fiind schimbati aproape 2.000 de paleti intre 30 de firme de transport independente, membre ale retelei Pall-Ex, care se ocupa fiecare de un anumit segment de drum. De exemplu, un camion pleaca seara la 18:00 din Timisoara, ajunge in Sibiu la 0:30, schimba marfa, de aici pleaca un camion spre Bucuresti, unde ajunge la 5:30-6:00 si transfera marfa intr-un altul, care pleaca spre Constanta si ajunge la 9:00. In aceste conditii, in timpul verii, cand in anumite statiuni exista restrictii si nu se poate livra marfa decat pana la 10:00 dimineata, cei din reteaua Pall-Ex reuseau sa ajunga la timp. Daca insa nu exista aceasta organizare putea dura si 2-3 zile drumul de la Timisoara la Constanta.
De mare ajutor este sistemul informatic care primeste comenzile si combina transporturile. Deocamdata acesta se afla la a treia generatie si face posibil ca fiecare sofer sa aiba un terminal smartphone, iar aplicatia vede in orice moment unde se afla el. Cand ajunge la destinatie soferul apasa si confirma livrarea, clientul semneaza si se pune automat o stampila incluzand latitudinea, longitudinea si ora, astfel ca expeditorul stie ca s-a livrat in acel moment in locatia respectiva. In plus, sistemul il informeaza permanent pe sofer despre cate minute mai are pana la urmatoarea livrare sau cand i se termina ziua de munca.
In Marea Britanie sistemul informatic gestioneaza retelele Pall-Ex de pe piata de acolo, dar si din Spania, Portugalia, Italia, Franta, BeNeLux, Polonia, Romania, Bulgaria si Ungaria (filiala unde activitatea va incepe anul viitor) si se ocupa de 10.000 de paleti/noapte.
Aprovizionarea se adapteaza foarte repede la cerintele consumatorilor, care vor sa primeasca imediat produsele, dar si sa fie informati, sa stie totul despre acest serviciu, sa stie daca bunurile ajung la timp, sa aleaga daca agentul suna sau nu la usa si numeroase alte detalii.
In plus, consumatorul din ziua de azi sta constant pe tableta sau pe smartphone, nu interactioneaza cu cei din vecinatate, dar vrea sa stie ce se intampla in alte parti ale lumii, si acest comportament ajunge la logisticieni. „De aceea avem atatea camioane pe sosele si atatea depozite, ca sa aducem marfa mai aproape de consumator. Supply chain-ul reactioneaza si gaseste solutii de transport si de depozitare care sa raspunda cerintelor clientilor. Inainte dura doua saptamani pana cand un produs ajungea la client, acum, daca nu ajunge a doua zi, clientul cauta in alta parte“, mai subliniaza Danor Ionescu.
De aceea reteaua Pall-Ex ofera o solutie care nu se bazeaza pe depozitare de durata, ci pe transport rapid de marfa.

25% din clientii din Romania au si activitate online
La nivel de grup, Delamode are numerosi clienti implicati in e-commerce, carora le ofera servicii de depozitare, picking si livrare de marfa catre consumatorii online prin intermediul curierilor. In Marea Britanie, de exemplu, procentul lor ajunge la 80% din numarul total de clienti Delamode, iar in Romania s-a ajuns la 25%, in special retaileri, dar care vand si online. Firma livreaza coletele mari cu masinile proprii si pe cele mici prin curieri.
Sistemul IT pentru clientii online apartine Delamode si a fost dezvoltat in parteneriat cu un furnizor de astfel de solutii. Compania primeste comanda, deoarece are o interfata de cumparare, si apoi da marfa la picuit, aceasta ajunge in cutii, se scaneaza, se impacheteaza si se livreaza prin curieri care ridica marfa de doua ori pe zi, la pranz si seara.

Articole similare

Ad