Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Din nou in impas cu turcii

Dupa esuarea negocierilor purtate la ultima comisie mixta romano-turca, organizata la sfarsitul lui octombrie la Ankara, si refuzul turcilor de a suplimenta numarul de autorizatii terta-tara, s-a ajuns din nou la fundul sacului. In aceste conditii, operatorii romani care au deja contracte in derulare pentru curse catre Turcia sunt pusi in dificultate. Reprezentantii asociatiilor patronale sustin necesitatea adoptarii unor masuri mai ferme in ceea ce priveste controlul carausilor turci, dar si aplicarea principiului reciprocitatii in cazul masurilor impuse de autoritatile din Turcia pentru transportatorii romani.
 

In situatie extrema, anularea contingentului de autorizatii de tranzit si restrictionarea CEMT-urilor i-ar putea pune pe ganduri pe vecinii de peste Marea Neagra.

Uniunea Nationala a Transportatorilor Rutieri din Romania (UNTRR) solicita aplicarea imediata a principiului reciprocitatii in cazul masurilor impuse de autoritatile din Turcia pentru operatorii de transport romani. Stocul de autorizatii bilaterale de terta tara Turcia a fost epuizat inca de la sfarsitul lui iunie, fapt ce a dus la ingreunarea transporturilor pe aceasta relatie, iar suplimentarea obtinuta ulterior nu a fost suficienta.
Ultima conferinta mixta romano-turca, desfasurata la finele lui octombrie, nu s-a soldat cu un rezultat pozitiv, partea turca refuzand suplimentarea numarului de autorizatii terta-tara, unul dintre argumente fiind faptul ca romanii nu si-au folosit inca toate autorizatiile primite deja, acestea aflandu-se in stoc la transportatori. Potrivit informatiilor furnizate de CNMSI, este vorba de 688 de autorizatii terta-tara de Turcia eliberate si aflate la operatori.
„Este vorba de o autorizatie-doua la fiecare firma. Nu se poate pune problema de stocuri de autorizatii. Pe de alta parte, trebuie tinut cont de faptul ca orice sistem functioneaza amorsat. Practic, atunci cand nu mai ai apa in vasul de expansiune mai exista inca apa in motor. Iar atunci cand se termina complet apa din motor este deja prea tarziu, pentru ca motorul se caleaza. Cam asa este si cu autorizatiile terta-tara de Turcia“, a explicat Radu Dinescu, secretar general UNTRR.

Anularea contingentului de autorizatii de tranzit sau restrictionarea CEMT
Pe fondul acestor probleme, UNTRR a solicitat de urgenta Ministerului Transporturilor si Departamentului pentru Proiecte de Infrastructura si Investitii Straine verificarea minutioasa a actelor care insotesc marfurile transportate de vehiculele inmatriculate in Turcia, aplicarea reciproca a tuturor cerintelor autoritatilor din Turcia (care solicita autorizatii inclusiv pentru vehiculele sub 3,5 t) si, ca posibile viitoare masuri, anularea intregului contingent de autorizatii de tranzit acordate partii turce – de 29.000 de autorizatii – si limitarea numarului de autorizatii cu plata, precum si restrictionarea CEMT pe teritoriul Romaniei. „Practic, se impune aplicarea unui tratament egal carausilor turci cu cel pe care il primesc romanii …

Articole similare