Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Semiramis si-a marit flota cu 38 de camioane Volvo

Chiar daca tarifele actuale de transport nu mai justifica achizitii masive de camioane noi, exista companii care au preferat sa vada „partea plina“ a crizei economice, profitand de reducerea mare a preturilor vehiculelor, atat a celor noi, cat si a celor returnate firmelor de leasing, precum si de relaxarea politicilor de finantare.
 

Este si cazul firmei pitestene Semiramis, care intr-un singur an (2013) si-a imbogatit parcul cu 38 de camioane Volvo noi, avand in plan ca anul acesta sa mai adauge alte 20 de autotractoare, Euro 6, majoritatea in sistem buy-back, astfel incat parcul sa nu mai cuprinda modele vechi care aduc un consum mare, cheltuieli exagerate si plata unor taxe de autostrazi din ce in ce mai scumpe.

Compania pitesteana Semiramis a intrat ca operator pe piata transporturilor in 2001, cu un singur camion, nou, achizitionat in leasing, intr-o perioada in care ascensiunea economica deschidea noi oportunitati pentru miscarea marfurilor, dar necesita dezvoltarea permanenta a flotei, a serviciilor si a echipei.
In prezent, compania detine 107 vehicule functionale, plus inca 10 pregatite pentru vanzare, toate Volvo. „Numai in 2013 am achizitionat 38 de vehicule noi, din care 18 in sistem buy-back, prin renuntare la modelele Euro 3 fabricate in 2004 si 2005, urmarind astfel innoirea parcului“, a precizat Ovidiu Cristescu, directorul general al companiei, completand: „inca de la inceput am mers pe ideea de vehicule noi. Cu toate acestea, in 2008-2009 am achizitionat si camioane returnate catre firmele de leasing, cu 150.000-200.000 km parcursi, si care lucrasera in principal pe rute externe.“
Intregul parc de autotractoare al companiei Semiramis este echipat cu semiremorci Schmitz si Krone, din care 30 frigorifice si restul mega cu prelate. „Prelatele standard au fost scoase la vanzare, nefiind eficiente pentru tipurile de marfuri transportate de noi, in special din domeniul automotive“, a explicat Ovidiu Cristescu.

Pentru eficientizare, parcul va cuprinde doar vehicule Euro 5 si 6
Achizitia masiva de anul trecut a avut ca scop innoirea a circa 20% din intregul parc auto al companiei, urmand ca anul acesta sa fie schimbate inca 15 masini fabricate in 2006, astfel incat sa ramana numai cele vechi Euro 5 si noile achizitii din 2014, Euro 6. „Parcurgem intre 12.000 si 15.000 km pe luna cu fiecare vehicul, iar taxele pentru cele cu emisii inferioare celor Euro 5 sunt din ce in ce mai mari, povara lor resimtindu-se la un astfel de volum“, a explicat managerul companiei argesene, completand: „achizitia de anul trecut s-a realizat in al doilea semestru si a presupus patru transe a cate sapte masini si o transa de 10. Dintre acestea, 24 fac parte din noua serie Volvo FH, iar 14 sunt modele Volvo FH12, insa toate Euro 5 EEV. Pe dubele frigorifice am optat pentru motorizari de 500 CP, iar pe cele cu prelate, de 460 CP.“ Noile achizitii sunt echipate in principal cu semiremorci noi, dar si cu unele din 2007, carora li s-a facut o revizie generala, …

Articole similare