Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Alternative ecologice, dar si economice

La inceputul lui februarie, Iveco Romania a prezentat in premiera pe piata romaneasca Daily electric, urmand ca aceste solutii, pe cat de ecologice, pe atat de economice, sa fie completate in curand si de un model Stralis CNG.

Solutiile alternative de transport par a fi viitorul in multe tari, chiar si in Romania. Daily electric are misiunea de a contribui la mobilitatea urbana cu emisii zero, asa cum mentioneaza Victor Ilinca, director general Iveco Romania, iar Iveco Stralis CNG si LNG ofera cele mai bune solutii pentru un transport rutier sustenabil.
 

Reducerea de CO2 nu este doar o cerinta a Comisiei Europene, ci si o necesitate pentru mediu.
Primul vehicul Daily CNG a fost livrat pe piata romaneasca in iunie, iar recent au mai fost aduse alte doua unitati si producatorul se pregateste pentru livrarea primului Stralis CNG. Tehnologia bazata pe gaz natural comprimat ofera o reducere de 5-8% a nivelului de CO2 si de particule, dar si de 3-6 dB a zgomotului. Versiunile propulsate natural mentin aceleasi niveluri de cuplu comparativ cu variantele diesel, reducand costurile generate de consumul de combustibil cu 40%.
CNG acopera toate versiunile de tonaj, iar LNG vine in completarea acestei game din care sunt in circulatie 12.000 de unitati.

Daily electric, mai mult decat un concept
Daily electric este un vehicul cu tractiune integrala si a fost lansat impreuna cu omologul cu motor termic. Este dedicat aplicatiilor urbane, avand o autonomie de 130 km. Vehiculul este echipat cu un motor trifazic asincron, disponibil in doua variante de putere, de 60 kW si 230 Nm pentru gama de 3,5 t si de 80 kW si 300 Nm pentru gamele de 3,5 t pana la 5,2 t. Vehiculul poate fi echipat cu doua pana la patru baterii amplasate dedesubt, care au fiecare un redresor propriu. Bateriile functioneaza optim la 250oC. In cazul in care se supraincalzeste, motorul intra automat in modul economic. Pragul de detarare incepe in momentul in care bateria mai are 30%.
Incalzirea cabinei se realizeaza tot cu fluid, ca la vehiculele conventionale. Incarcarea se realizeaza prin conectarea la o priza trifazica de 380 V, in opt ore. Bateriile sunt conectate in serie si se incarca/descarca in acelasi timp, iar la franare energia este recuperata si stocata in aceleasi baterii.
Un vehicul electric are o greutate mai mare decat unul cu motor conventional si, in functie de numarul de baterii pentru care opteaza clientul, sarcina utila este de la 500 la 2.100 kg, in versiunea furgon. Si in versiunea autosasiu Daily dispune de aceleasi mase maxime admise.
Autonomia este cea mai importanta performanta a unui vehicul electric, a subliniat Dragos Rosca, product manager Iveco Romania. In functie de tonaj, la Daily electric ea este de 90-120 km incarcat la capacitate maxima.
Pentru a conserva energia, viteza este limitata la 80 km/h, iar panta maxima la incarcatura este de 18%.
Masina a fost echipata cu un selector de functionare in modul economic ce limiteaza viteza la 50 km/h cand este …

Articole similare