Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Servicii speciale pentru online

Vanzarile online cresc semnificativ de la un an la altul, si in Romania, un fapt recunoscut la nivelul industriei de curierat, inclusiv de UPS. Ratele de crestere pentru SUA si Europa au fost previzionate sa fie cu 13-15% mai mari in urmatorii cinci ani (conform estimarilor Forrester, Datamonitor, Euromonitor 2012). Astfel, cand s-a produs „explozia” comertului online si a segmentului de e-Commerce B2C, UPS incepuse deja sa se pregateasca pentru a raspunde acestei cereri in crestere si pentru a adapta portofoliul de servicii in functie de nevoile clientilor din zona de e-commerce.
 

Pentru UPS Romania, comertul electronic a castigat teren in ultimii ani, asa cum a facut-o pentru intregul grup. Tot mai multi clienti din Romania aleg sa cumpere de la retaileri din zona Europei sau chiar din SUA. Sustinut in special de dezvoltarea segmentului electro-IT, comertul online a inregistrat in Romania o dezvoltare exploziva in anii care au coincis cu un ritm de crestere economica peste medie. Ajustarea ritmului de crestere a venit firesc pe fondul crizei financiare din ultimii ani, insa potentialul acestei piete se mentine peste media europeana, Marea Britanie, Germania, Franta si Olanda alcatuind topul tarilor care exceleaza la capitolul e-Commerce. „In Romania, mai este loc de crestere, daca tinem cont de cele doua repere: educatia consumatorilor si cea a comerciantilor. Black Friday marcheaza inceputul unei perioade de varf in ceea ce priveste cererea in retail, pe plan mondial, inclusiv in Romania, si care ajunge la o valoare maxima in saptamanile ce preced Craciunul. Fara o planificare adecvata, o astfel de crestere a cererii poate pune presiune suplimentara pe lanturile de aprovizionare ale retailerilor. In cadrul UPS, ne pregatim pentru aceasta perioada cu un an inainte, chiar din 26 decembrie. Studiem date si adaptam propria retea astfel incat sa putem oferi clientilor servicii de calitate, indiferent de nivelul cererii“, a afirmat Iulia Gabriela Nartea, managing director UPS Romania, Grecia si Ungaria.
In Romania, ca si in alte tari din Europa, o mare parte din volumele din sezonul de varf e generata de sectoarele e-Commerce si B2C (business to consumer, companii catre clienti persoane fizice), aflate in continua crestere. Clientii UPS provin din toate sectoarele de activitate si sunt identificate oportunitati in industria de ingrijire a sanatatii (healthcare), piese si componente auto, tehnologii de varf, textile si confectii. Pe zona consumer (persoane fizice), segmentul IT&C, confectiile, incaltamintea si produsele de uz casnic detin cea mai mare pondere in livrarile UPS si, asa cum a aratat Iulia Nartea, „comertul in general va continua sa reprezinte un motor pentru cresterea economica, implicit pentru industria in care activam. Credem ca dezvoltarea utilizarii internetului pentru comenzile online reprezinta una dintre principalele tendinte care ne vor permite sa continuam sa ne dezvoltam la nivel global si, de asemenea, si in Romania.

Articole similare